Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

goede videobewerkings software voor windows?

Pagina: 1
Acties:

• Barsonax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11 17:46
Een vriend van mij gebruikt final cut op zijn imac. Zijn imac is echter onderhand wel aan vervanging toe dus is hij opzoek naar een goede pc om zijn videos te bewerken.

Die van apple zijn helaas erg duur voor de hardware die je krijgt dus vroeg aan hem of het niet mogelijk is om een windows pc te nemen. Helaas werkt volgens hem final cut niet op windows en weet hij geen andere goede software voor video's te bewerken.

Dus mijn vraag is zijn er goede videobewerkings programma's voor windows? Zelf heb ik totaal geen ervaring met video's bewerken.

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
Adobe after effects/premiere pro
Sony Vegas pro

dat zijn wel populaire videobewerkingsprogrammas

wel prijzig :/

«Nooit geschoten is altijd mis»

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk niet dat hij dezelfde workflow op een wintel bak gaat krijgen als op een Mac.

Verder is 'de hardware die je voor je geld krijgt' helemaal niet zo belangrijk als het lijkt, het gaat meer over 'de productiviteit die je krijgt voor je geld', en dat is voor sommige mensen met een Mac nou eenmaal hoger dan met Windows.

FCP/FCX kan je inderdaad niet op Windows draaien, de Adobe/Sony/Avid versies wel, maar dat is uiteraard geen Final Cut en een overstap maak je niet zomaar. Daarnaast zitten er tussen te programma's ook genoeg verschillen om sommige overstappen totaal niet rendabel te maken.

Verder kost een werkstation voor bijvoorbeeld Avid net zo veel als een iMac of Mac Pro, dus qua prijs/specs valt het allemaal wel mee. Bang for the buck is als je het voor werk doet een stuk minder 'hoe veel e-Penis krijg ik voor mijn geld' en een stuk meer 'hoe lang kan ik hier goed productie mee draaien'.

• Barsonax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11 17:46
Hij doet het niet voor werk maar als hobby.

Als hij een windows pc zou kopen zou die er gewoon een goeie game pc van maken die ook een videobewerkings programma kan draaien (je hebt dan toch al een dikke cpu etc nodig). Voor het geld voor zon imac (~3000 euro) kan je makkelijk een beest van een game pc neerzetten die dan toch ook video's zou moeten kunnen bewerken lijkt me (of zit ik hier fout?)

[ Voor 28% gewijzigd door Barsonax op 29-06-2015 13:02 ]

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
dit topic is al wat ouder, maar een nieuw topic aanmaken is niet mogelijk op dit forum.

Hierbij mijn vraag,

Ik gebruik Sony Vegas 13. Een goed programma met veel functies maar ik zit met het renderen.
Ik wil de optimale HD kwaliteit voor mijn video's (die ik voornamelijk buiten opneem) Nu staan er genoeg video's online voor de beste render opties maar de kwaliteit is toch niet zo goed als het hoort.
Hebben jullie tips hoe ik mijn render settings het beste kan instellen?