Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem bouw ik voor mijn vader. Het grootste deel van de tijd wordt de pc gebruikt voor office-taken en internetten. Mijn vader wil graag een korte opstarttijd, een luxe die hij nu moet missen.
Opslag is niet heel belangrijk omdat mijn vader veel werkt met externe harde schijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 400 en 450 euro voor de basiscomponenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe al bij elkaar heb gezocht:
Omdat mijn vader nog veel bestanden op dvd's en cd's heeft staan is dvd drive een must.
De ssd is denk ik groot genoeg voor alle programma's (office enz.).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op processorgebied neig ik stiekem toch altijd wel naar Intel, voor andere componenten heb ik geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik en geluid maken niet heel veel uit zolang het binnen de normale grenzen valt. De behuizing moet niet te groot zijn in verband met de ruimte onder het bureau waar het systeem geplaatst wordt.
Alvast bedankt voor de reacties!
Dit systeem bouw ik voor mijn vader. Het grootste deel van de tijd wordt de pc gebruikt voor office-taken en internetten. Mijn vader wil graag een korte opstarttijd, een luxe die hij nu moet missen.
Opslag is niet heel belangrijk omdat mijn vader veel werkt met externe harde schijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 400 en 450 euro voor de basiscomponenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe al bij elkaar heb gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4130T Boxed | € 120,50 | € 120,50 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Adata XPG AX3U1600W4G11-DD | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | LG GH24NSB0 Zwart | € 13,89 | € 13,89 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | OCZ Arc 100 240GB | € 88,30 | € 88,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 390,53 | |
Omdat mijn vader nog veel bestanden op dvd's en cd's heeft staan is dvd drive een must.
De ssd is denk ik groot genoeg voor alle programma's (office enz.).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op processorgebied neig ik stiekem toch altijd wel naar Intel, voor andere componenten heb ik geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik en geluid maken niet heel veel uit zolang het binnen de normale grenzen valt. De behuizing moet niet te groot zijn in verband met de ruimte onder het bureau waar het systeem geplaatst wordt.
Alvast bedankt voor de reacties!