Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denick15
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-05-2020
Ik wil graag deze vakantie een nieuwe laptop kopen voor mijn studie (elektrotechniek), ik wil hem verder graag ook gebruiken om op te gamen, zoals bijvoorbeeld:
- League of Legends
- Dayz Standalone
- Sniper Ghost Warrior 2
- Rust
- Arma 2

En dan het liefst op medium tot ultra settings.
ik heb ongeveer een buget van 750 euro max.

Verder wil ik ook graag mijn scherm op nemen, dus ook moet hij de spellen kunnen afspelen op medium tot ultra settings terwijl ik opneem.

Zelf vind ik dell heel fijn, maar daar zit meestal niet zon goede video kaart in.
Ik heb al een paar bekeken en ik zag de Dell inspiron 15R met een intel processor i7 en een andere video kaart dan de normale intel graphics 4000. hij was ongeveer 610 euro. (zou deze geschikt zijn?)

Heeft misschien iemand een tip voor mij?, Alvast bedankt :D

Mvg. Nick de Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tip: kijk naar een i5 CPU waardoor er budgettechnisch ruimte is voor een dedicated gpu. I7 ga je in games geen profijt van hebben en een igpu is te zwak om op leuke graphics te kunnen gamen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57

Major_ton

Shoot!

Switchie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:48:
Tip: kijk naar een i5 CPU waardoor er budgettechnisch ruimte is voor een dedicated gpu. I7 ga je in games geen profijt van hebben en een igpu is te zwak om op leuke graphics te kunnen gamen.
Dit is waar voor desktops waar een i5 gewoon een quadcore CPU is, maar een laptop i5 is helaas 'slechts' dualcore. Een verschil is met middelzware tot zware games is dan ook zeker te merken. Een Ci7 4720HQ zit qua performance tussen Ci5 4460 en 4590 in.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je uiteraard volledig gelijk in. Lastige met dit budget is dat er concessies moeten worden gedaan. Aangezien TS duidelijk aangeeft te willen gamen, lijkt mij een dedicated GPU eigenlijk wel een must. Keerzijde is dat er op een ander punt bezuinigd moet worden. Daar de CPU grootste deel van de kosten voor zijn rekening neemt is dit het makkelijkste "bezuinigen".

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

750 euro gaat hem niet worden denk ik... Als je games zoals ARMA 2 in ultra wilt gaan spelen, moet je echt kijken naar minimaal een GTX960m of ergens in die richting, dus ook rond de 1000 euro. ARMA 2 is echt een game die zelfs in 2015 best wel veel eist van je GPU, draait niet altijd even soepel.

Voor 800 euro heb je dit:

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-595Z

Maar dan gaat het vooral 720p gaming worden.

Mocht je toch besluiten je budget omhoog te gooien, dan zou ik voor deze configuratie kiezen:

pricewatch: Acer Aspire VN7-591G-596U

De i5-4210H model is een 'i7' waardig model met erg hoge TDP van 47W, dus geen ultra low voltage troep.

Let wel op dat er 1x 8GB RAM (single channel) zit en niet in dual channel.

[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 28-06-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denick15
Allemaal bedankt voor het reageren op mijn vraag, ik ga eventjes kijken wat het gaat worden.
Ik zou in iedergeval mijn buget proberen te verhogen (mijn vader is hier misschien niet helemaal mee eens, maar moet wel lukken gok ik).

M.v.g. Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denick15
Zou deze misschien ook geschikt zijn, als ik arma 2 niet ga spelen. het gaat vooral om League of legends en Sniper Ghost warrior.

http://www.bol.com/nl/p/a...0/#product_specifications

[ Voor 26% gewijzigd door Denick15 op 29-06-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Denick15 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:38:
Zou deze misschien ook geschikt zijn, als ik arma 2 niet ga spelen. het gaat vooral om League of legends en Sniper Ghost warrior
1. Welke laptop bedoel je nu precies?
2. Wijzig aub je vorige bericht ipv binnen 10 min dit topic te kicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denick15
sorry ik vergat de link te plakken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Intel HD Graphics 5500, NVIDIA GeForce GT 820M

Sorry, maar die 820M is ook net iets te zwak.

http://www.notebookcheck....eForce-820M.108477.0.html

Dan kun je beter naar een laptop met 840M kijken, al is gamen daarop ook niet echt een monster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

leuk beestje met een 840m is b.v. pricewatch: HP Pavilion 15-p290nd
Al blijf ik vrezen dat je de ultra-settings met dit budget eigenlijk wel kunt vergeten

Pagina: 1