Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Een week geleden is mijn HP elitebook 8560w overleden. Volgens de service desk (heb mijn laptop via een laptop project van de TU delft) is mijn CPU kapot. Dit hebben ze gezien doordat bij het opstarten de numlock knop één keer knipperde.

Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om hier zelf iets aan te doen. Zo niet, wat zouden dan de kosten zijn om er eventueel een nieuw moederbord erop te laten zetten? De laptop is onderhand 4 jaar oud, dus ik overweeg een nieuwe te kopen als het te duur wordt.

Alvast bedankt !

Groetjes,

Jelle

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 20:45 . Reden: Typo ]

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:43:
Hoi allemaal!

Een week geleden is mijn HP elitebook 8560w overleden. Volgens de service desk (heb mijn laptop via een laptop project van de TU delft) is mijn CPU kapot. Dit hebben ze gezien doordat bij het opstarten de numlock knop één keer knipperde.

Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om hier zelf iets aan te doen. Zo niet, wat zouden dan de kosten zijn om er eventueel een nieuw moederbord erop te laten zetten? De laptop is onderhand 4 jaar oud, dus ik overweeg een nieuwe te kopen als het te duur wordt.

Alvast bedankt !

Groetjes,

Jelle
4 jaar oud is wel best oud.
Enne die laptops moederbord vervangen zal een dure klus worden.
Kan je niet beter een nieuwe laptop kopen, die dingen zijn niet meer zo duur tegenwoordig?
Of althans het licht eraan wat je ermee gaat doen.
Voor games te draaien heb je een snellere laptop nodig
Als je internet en af en toe een videootje afdraait heb je niet zo een hoge specs nodig.
Maar als je cpu kapot is hoef je dus niet helemaal je moederbord te vervangen.
het is een duur dingetje wat je daar hebt.

http://tweakers.net/product/290663/hp-elitebook-8560w/

cpu vervangen zal ook een dure hobby zijn denk ik.

Maar bij de bekende computer boeren hoeft een nieuwe laptop niet zo duur te zijn.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-02 22:59
Als de CPU kapot is kan je dat gewoon repareren hoor, op Ebay koop je voor ±$70 een nieuwe i7-2630QM en volg je de stappen in de Service Manual om de processor te vervangen. Als je niet denkt dat je dat zelf kan is er vast wel iemand die dat tegen betaling kan doen.

Dan moet je wel zeker zijn dat alleen de CPU defect is, daarom zou ik hier nog even de Troubleshoot pagina doorlezen (en de hard reset uitvoeren) en dat ding openmaken om te kijken of alles nog netjes op z'n plaats zit zonder schroeiplekken of iets dergelijks.

Als je geen erge pech hebt is dit wel voor minder te repareren dan wat een nieuwe laptop kost, het zou zonde zijn om dat ding gelijk af te schrijven omdat het nog steeds een prima notebook is.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

CPU vervangen in deze laptop is niet echt moeilijk. Hij is niet gesoldeerd dus het valt wel mee. Mooie laptop trouwens.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
ik heb best goeie ervaringen met de elitebooks
het is een gok, maar ik zou een nieuwe cpu kopen op ebay zoals Sebastiaannn schrijft
zo'n i7-2630QM is nog steeds een best snelle cpu en de overige specs zijn normaal gezien ruim beter dan de gemiddelde labtop (bv 8GB ram of meer, FHD scherm,...)
het gewicht valt wel wat tegen, maar zo'n ramp vind ik dat niet

gewoon openvijzen (zoek een filmpje op youtube, dat is net wat duidelijker dan de service manual) en alles eens goed nakijken (misschien is de koeling van de cpu defect, je weet maar nooit) en dan een nieuwe cpu kopen

Verwijderd

Hoe is het afgelopen met de Elitebook? Heb je de processor vervangen of ben je toch voor een nieuwe laptop gegaan?

Heb zelf ook een Elitebook en momenteel een probleempje en zit nu ook in dubio wat ik het beste kan doen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:33:
Hoe is het afgelopen met de Elitebook? Heb je de processor vervangen of ben je toch voor een nieuwe laptop gegaan?

Heb zelf ook een Elitebook en momenteel een probleempje en zit nu ook in dubio wat ik het beste kan doen.
Stuur me eens een dm.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Pagina: 1