• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20

sbuter

...dus...

Topicstarter
Sinds ca. een week maakt deze camera in de meeste settings "witte" foto's (zie onderste foto).
Na de batterij er een poosje uit te hebben, lijkt het weer even goed (1e foto), maar na 2x proberen, is het weer wit.

Ik heb al ge-google'd op wat ik maar kon bedenken, maar kan er niks over vinden: geen issue specifiek met deze camera maar ook in het algemeen niet.
Enige wat ik tot nu toe heb kunnen doen is instellingen resetten, batterij er een poos uit, kan verder niks vinden over een harde reset o.i.d.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hardware issue met de lens, diafragma, etc. of wellicht toch nog softwarematig iets mee te doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.rampage.nl/images/camera_goed.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rampage.nl/images/camera_fout.JPG

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Zijn de foto's gemaakt onder dezelfde omstandigheden? Want de belichting bij de 2de foto is 32x lichter dan bij de eerste. Als je de camera manueel instelt, krijg je dit effect dan ook?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• sbuter

sbuter

...dus...

Topicstarter
Fot's zijn idd gemaakt onder dezelfde omstandigheden (enkele seconden na elkaar). Heb wat gespeeld met handmatige instellingen voor belichting: krijg niet altijd volledig witte foto's zoals in het voorbeeld, maar de kwaliteit is zeer slecht (wazig, horizontale strepen).
Neight erg naar een hardware issue lijkt me?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-01 13:26

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je hoort vaak dat het diafragma blijft steken maar dat zou niet de strepen verklaren. Lijkt mij op het eerste gezicht niet zo iets wat je zelf op kan lossen.

www.maartendeboer.net

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 13:48
Lijkt me niet dezelfde locatie of onderwerp - anders zou je in de schaduwen nog wat kunnen herkennen - maar zelfs dat is niet het geval.

Mocht het toch dezelfde locatie zijn dan is er grondig wat mis met je sensor of het uitlezen ervan.

Het maakt geen verschil of je met ISO/Diafragma of timing speelt? Wat in andere modi? Manueel/A/S of gewoon volledig op automaat? Hoe staan je ISO instellingen? Lichtmeting op punt of algemeen gewogen?

[ Voor 7% gewijzigd door iworx op 29-06-2015 05:31 ]

This space intentionally left blank.

• sbuter

sbuter

...dus...

Topicstarter
Dank voor alle reacties. De voorbeelden zijn na elkaar op dezelfde locatie gemaakt, wel gezegd dat de 2e een iets andere richting en zoom heeft nu ik het nog eens bekijk (heb vele voorbeelden en aangezien ze zo wit zijn was het lastig te achterhalen welke exact dezelfde positie hebben ;) ). Heb na de reacties gezocht op diafragma problemen en ik kom vergelijkbare problemen tegen, waarbij de conclusie is dat het diafragma blijft steken (?) of de lamellen?
Anyway, het is de camera van m'n ouders, zij gebruiken de standaard gebruikersopties zoals easy mode, scenes, etc. Voorheen gaven die prima foto's en nu dus dit.
Gezien de leeftijd van de camera (ca 2010) gaan we op zoek naar een vervanger.
Dank voor de hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door sbuter op 29-06-2015 08:18 ]

Pagina: 1