stickers van laptop af halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 09:54
Hallo,

Ik heb geen idee of dit topic in het juiste board is geplaatst, zo niet, mijn excuses.
Ik denk dat meerdere mensen hier last van hebben: Stickers op een laptop die los laten en waar je dan tijdens het typen last van hebt.

Ook ik heb daar last van, en vroeg me af hoe je deze stickers kunt verwijderen zonder lijmresten achter te laten, na een paar jaar gaat dat meestal niet meer omdat ze dan al zo vast zitten door de hitte etc... maar als de laptop net nieuw is moet het toch mogelijk zijn?

Heeft er iemand tips om deze stickers er zonder lijmresten vanaf te halen

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Stickers er aftrekken. Klein beetje nagellak remover gebruiken. Met een vochtige doek afnemen.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:05
Pindakaas mét nootjes op een keukenpapiertje doen en rustig wegboenen. Daarna de pindakaas weer afnemen met een vochtige doek. Pindakaas is voor lijmresten echt een grootmoeders weten raad trucje :)

Zie dus ook hier: https://omaweetraad.nl/vlekken/sticker

[ Voor 14% gewijzigd door CurlyMo op 28-06-2015 18:26 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 09:54
Die van pindakaas is een goede tip, die moet ik onthouden :).
Nagellak remover weet ik niet of dat zo'n slim idee is -> Bij een andere laptop heb ik het ooit eraf gehaald met "sticker remover" hierdoor kwam er een witte vlek op het plastic wat eerst zwart was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Pindakaas truc is hier succesvol toegepast op servies, boeken, cd hoesjes, ramen, laptops. Eigen alles waar sticker rotzooi op achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vooral die intel stickers, dat zijn ongelovelijke kut-stickers.

Ik dep meestel met het oude stickertje dan komen er nog wel wat resten mee. anders pak ik een andere sticker waarvan ik weet dat die goed werkt dan komt er nog wel het nodige mee. Dan is er genoeg af wat er niet in 10 minuten met glassex en keukenrol afkomt.

Die pindakaas truuk moet ik ff onthouden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 07:23
nielsicq schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:21:
Stickers er aftrekken. Klein beetje nagellak remover gebruiken. Met een vochtige doek afnemen.
opletten met nagellak remover, die zijn meestal op basis van aceton en dat gaat niet samen met sommige plastiek soorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:54
nielsicq schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:21:
NEE! |:(

Vriendin heeft eens nagellakremover gemorst over haar zwarte laptop, zit nu een mooie witte waas op die plek.

Ik doe het zelf meestal met een haarföhn. Sticker even warmstoken voor 20 seconden ofzo en je haalt hem er zo af. Lijmresten die achterblijven kun je erafhalen door de sticker er weer op te plakken en eraf te halen en dit een keer of 6 te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de auto heb ik met benzine gedaan. maardat zou plastic wel eens op kunnen lossen :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:16:
[...]

Ik doe het zelf meestal met een haarföhn. Sticker even warmstoken voor 20 seconden ofzo en je haalt hem er zo af. Lijmresten die achterblijven kun je erafhalen door de sticker er weer op te plakken en eraf te halen en dit een keer of 6 te herhalen.
Dit is de enige reden dat ik een föhn heb. Werkt perfect in combinatie met wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Qua kosten / effectiviteit / duurzaamheid gaat er niks boven.
Afbeeldingslocatie: http://www.appiehein.com/862-812-thickbox/pindakaas-met-noot.jpg

Verwijderd tot 1000+ stickers d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Met een beetje wasbenzine of alcohol 90% gaat het ook SUPPPPERRR..
gebruik het om stickers van een ipad te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 17:33
Eventueel kan je ook een stukje tape gebruiken om de plakresten te verwijderen. Dat is de meeste veilige manier om zonder beschadigingen het te verwijderen maar het kan wat tijd kosten.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1