• Jurgen1978
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 20:49
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die draadloos alles wat ik op mijn laptop doe ook op mijn tv weergeeft. Het gaat dan met name om films afspelen, internetten, muziek afspelen (via spotify bijv.) Uiteraard kan ik ook een hdmi kabel tussen laptop en tv plaatsen, maar dan blijf ik altijd maar met bekabeling zitten. Snelheid van de verbinding vind ik wel belangrijk, zodat ik een film die ik op hd kwaliteit op mijn laptop aanzet, ook zonder haperingen op mijn tv te zien is.

Kan de gemiddelde mediaspeler dit? Of heb ik niet eens een mediaspeler nodig, maar een andere oplossing? En waar moet ik op letten, wanneer ik zo'n speler koop?

Vriendelijke groet,

Jurgen van Geest

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:01

talin

ES-MA

wat heb je zelf al uitgevonden en gezocht?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:00

Audione0

Strijdt der titanen

Miracast stick ;)

Of de chrome cast

Kun je gelijk je telefoon/tablet casten :)

[ Voor 38% gewijzigd door Audione0 op 30-06-2015 15:53 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Er zijn verschillende oplossingen.

Als je TV en Laptop relatief nieuw zijn, is het mogelijk dat ze allebei Intel WiDi ondersteunen, dan ben je snel klaar.

Maar het is niet verstandig om je scherm te broadcasten, dit gaat vaak te kosten van beeld en geluid kwaliteit. Voor films en muziek wil je eigenlijk dat de TV de digitale bestand processed, en dat is wat de Chromecast doet. Als je je locale bestanden wilt Chromecasten, dan kan je in Chrome de Videostream addon gebruiken, maar het werkt niet altijd vloeiend met alle codecs. (Soms moet je laptop wat live transcoding doen, mijn is in iedergeval niet snel genoeg daarvoor)

In ieder geval is de Chromecast goedkope dus het is makkelijk om uit te proberen of het je eisen voldoet.

Maar bijvoorbeeld met Spotify werkt het dan weer niet zo goed, Spotify ondersteunt de Chromecast niet, en dus moet je je Spotify tab casten vanuit Chrome, en dan verlies je weer kwaliteit ( In mijn ervaring is dit heel merkbaar en niet prettig om naar te luisteren)

[ Voor 22% gewijzigd door jerkitout op 30-06-2015 17:01 ]