Toon posts:

Cookies met een GET request accepteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha devvers, is het mogelijk om cookies door middel van een linkje te accepteren? Ik heb mijn browser zo ingesteld dat het cookies weggooit 10 seconden nadat de laatste tab van een domein gesloten is. Dat maakt het moeilijker voor advertentienetwerken om me te volgen, terwijl ze wel gewoon cookies kunnen zetten.

De huidige cookiemuur maakt het wat vervelender, aangezien ik dus bij elk bezoek eerst even op OK moet klikken. Ik wil eigenlijk gewoon altijd cookies accepteren (en stiekem weer weggooien als ze niet kijken). Als er een URL zou zijn in de trant van "tweakers.net/i-like-cookies" die automatisch redirect naar de home page, dan zou mijn gebruik van de site net even wat fijner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mocht t.net je niet helpen: gebruik iets als greasemonkey om het cookieform te submitten.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Welke browser gebruik je? Want voor vele browsers zijn ook extensies die al die irritante cookiemeldingen automatisch doorklikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Daar zijn ook plugins voor, cookiesok ofzo heet het.

Is ublock icm ghostery geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je niet beter cookies die echt op het domein van Tweakers zelf gezet zijn whitelisten in je browser? Dan blijf je meteen ook gewoon ingelogd. Op het domein van Tweakers zelf worden geen trackingcookies geplaatst voor zover ik weet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stom, ik had niet gedacht aan een extensie. Ik heb nu voor Firefox eentje gevonden met de geweldige naam "I don't care about cookies" :P Meteen een oplossing voor het hele EU-internet.

T.net cookies whitelisten is misschien nog een extra stap die ik kan nemen, maar handmatig inloggen vind ik niet zo'n probleem. Nu hoef ik geen enkele site te vertrouwen; dat is wel een lekker gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

rob_erwt

What does this button do?

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:38:
Stom, ik had niet gedacht aan een extensie. Ik heb nu voor Firefox eentje gevonden met de geweldige naam "I don't care about cookies" :P Meteen een oplossing voor het hele EU-internet.

T.net cookies whitelisten is misschien nog een extra stap die ik kan nemen, maar handmatig inloggen vind ik niet zo'n probleem. Nu hoef ik geen enkele site te vertrouwen; dat is wel een lekker gevoel.
Je wilt liever geen enkele website vertrouwen, maar accepteert automatisch alle cookies waardoor al die websites je mogen tracken en re-targeten zoveel als ze willen... 8)7

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
rob_erwt schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:56:
[...]

Je wilt liever geen enkele website vertrouwen, maar accepteert automatisch alle cookies waardoor al die websites je mogen tracken en re-targeten zoveel als ze willen... 8)7
Per browser-sessie ja.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:28:
Als er een URL zou zijn in de trant van "tweakers.net/i-like-cookies" die automatisch redirect naar de home page, dan zou mijn gebruik van de site net even wat fijner worden.
Het probleem van zo'n soort url is dat er niet af te leiden is dat er daadwerkelijk wilsovereenstemming is.

Jij zal het niet per ongeluk aanroepen. Maar als iemand zo'n url als "afbeelding" op een externe site plaatst krijgt iedereen die die site opent ook automatische goedkeuring van cookies op Tweakers. En dat dan uiteraard zonder dat ze daar daadwerkelijk mee akkoord gingen.

En het is verdraaid lastig - zo niet onmogelijk - om tegen dat soort dingen te beschermen zonder te blijven voldoen aan je originele verzoek. Sterker nog, het concept staat in de beveiligingswereld bekend als de aanvalsmethode met de naam 'cross site request forgery' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rob_erwt schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:56:
[...]

De vraag is natuurlijk hoe hard je te tracken bent als je de cookies die door een bepaalde tab gezet zijn wegmikt zodra je die tab sluit, en dat doet de TS blijkbaar. Maar dat die cookies blijven staan zolang die tab open staat betekent inderdaad wel dat je alsnog in alle andere tabs met die gezette cookies getrackt kan worden tijdens die sessie. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
NMe schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:09:
[...]

De vraag is natuurlijk hoe hard je te tracken bent als je de cookies die door een bepaalde tab gezet zijn wegmikt zodra je die tab sluit, en dat doet de TS blijkbaar. Maar dat die cookies blijven staan zolang die tab open staat betekent inderdaad wel dat je alsnog in alle andere tabs met die gezette cookies getrackt kan worden tijdens die sessie. 8)7
Maar dat zou betekenen dat ze voor consistente tracking ál die verschillende sessie-cookies (bij browser afsluiten/volgende dag) somehow moeten koppelen. Bijv. met unique browser identification-shizzle ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 13:44

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:38:
[...]
Je zal hier dan vast wel een lange lijst sessies hebben staan: https://secure.tweakers.net/my.tnet/sessions/ :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:11:
[...]

Je zal hier dan vast wel een lange lijst sessies hebben staan: https://secure.tweakers.net/my.tnet/sessions/ :P
Mooie lijst voor browser fingerprinting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:13:
[...]

Mooie lijst voor browser fingerprinting. ;)
Fingerprinting (en al helemaal op basis van die gegevens) is onwijs volatiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 12:47
crisp schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:11:
[...]

offtopic, pfff, 40000 pageviews op mn mobiel... Toch maar eens wat minder op Tweakers rond dwalen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:16:
Fingerprinting ... is onwijs volatiel.
Leg uit?
Als je fingerprint op basis van UA header + ip + fonts + plugins heb je toch een hele betrouwbare unieke sleutel?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Juup schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:41:
[...]

Leg uit?
Als je fingerprint op basis van UA header + ip + fonts + plugins heb je toch een hele betrouwbare unieke sleutel?
Uniek misschien wel, maar als er iets in de situatie verandert naar een nieuwe (unieke) situatie, moet je dat wél doorhebben..

Then again, daar heb je 't session cookie voor :+ Tenzij die per sessie gereset wordt.. Dan schiet dat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Juup schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:41:
[...]

Leg uit?
Hoe groter je de selectie van items maakt, hoe unieker je iemand kan identificeren, maar hoe meer er ook kan veranderen in die fingerprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Dat is waar maar als je een beetje handig bent dan pik je alleen die items die weinig veranderen maar je toch genoeg entropie geven.
Slecht voor onze privacy maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Juup schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:10:
Dat is waar maar als je een beetje handig bent dan pik je alleen die items die weinig veranderen maar je toch genoeg entropie geven.
Slecht voor onze privacy maar helaas...
Daar is vást een plugin/extension voor :)
Pagina: 1