Beste Tweakers gebruikers,
Ik ben al een tijd bezig om te proberen mijn router om te zetten als acces point. Ik heb hier nu vele artikelen over gelezen en verschillende geprobeerd, toch kom ik niet zover dat ik ook draadloos netwerk heb op mijn aangesloten router (linksys).
Ik heb devolgende dingen al geprobeerd:
-ZTE (kpn)
1. Wachtwoordsoort veranderd van WPA-PKS naar WPA-PSK (omdat mijn linksys geen PSK2 heeft) & wachtwoord ingesteld
2. Ip standaard adres gevolgt 192.168.2.254
3. de security gate gevolgt 255.255.255.0
4. De zendlengte uitgezocht (3)
-Router geresett (linksys)
1. Gegevens aangepast dat deze met bovenstaand overeen komt.
2. bij advanced settings veranderd van gateway naar router
3. Vast IP adres toegewezen die nog niet gebruikt werkt. Dus van 192.168.1.1 naar 192.168.2.8
4. DHCP uitgeschakeld
5. De kabel vanuit de ZTE in de LAN poort van de linksys gestoken.
Ik heb het idee dat ik het mezelf wellicht te lastig maak, maar ik krijg wel internet via een vaste kabel maar steeds niet via de wifi.
Ik kom er zelf niet meer uit. Wellicht dat iemand hier zo vriendelijk is het mij uit te leggen wat ik fout doe..?
Bij voorbaad dank!
Mvgr,
Lodewijk
Ik ben al een tijd bezig om te proberen mijn router om te zetten als acces point. Ik heb hier nu vele artikelen over gelezen en verschillende geprobeerd, toch kom ik niet zover dat ik ook draadloos netwerk heb op mijn aangesloten router (linksys).
Ik heb devolgende dingen al geprobeerd:
-ZTE (kpn)
1. Wachtwoordsoort veranderd van WPA-PKS naar WPA-PSK (omdat mijn linksys geen PSK2 heeft) & wachtwoord ingesteld
2. Ip standaard adres gevolgt 192.168.2.254
3. de security gate gevolgt 255.255.255.0
4. De zendlengte uitgezocht (3)
-Router geresett (linksys)
1. Gegevens aangepast dat deze met bovenstaand overeen komt.
2. bij advanced settings veranderd van gateway naar router
3. Vast IP adres toegewezen die nog niet gebruikt werkt. Dus van 192.168.1.1 naar 192.168.2.8
4. DHCP uitgeschakeld
5. De kabel vanuit de ZTE in de LAN poort van de linksys gestoken.
Ik heb het idee dat ik het mezelf wellicht te lastig maak, maar ik krijg wel internet via een vaste kabel maar steeds niet via de wifi.
Ik kom er zelf niet meer uit. Wellicht dat iemand hier zo vriendelijk is het mij uit te leggen wat ik fout doe..?
Bij voorbaad dank!
Mvgr,
Lodewijk