Toon posts:

asus cubx ata66 geklooi???

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, probleem : transfer raters over hd(5400rpmibm20Gb max 2-6 mb/sec, is dit normaal?
met p3650mHz 128 mb intern cdrom en cd writer Busmaster drivers op udma mode 4 gezet, nieuwste drivers voor cmd ata 66 controller nl v3.13 en nauwelijks software, diskintensieve zaken zoals grote audiofiles bewerken met cubase audio lite, dan processorgebruik naar 100%, disk schrijft /leest terwijl 4-6mb/sec respectievelijk 2-3 mb/sec
idem bij defrag, ok raar programmatje om te testen, maar transfer rates laag en processor op 70-80%, en dat met op de Hd nog maar 500mb aan programma's enzo?????
defrag is zowieso heel traag, komt niet voorbij de 10% op partitie C van C, D, E en F van 5 gB
Is dit nou normaaal????HD staat aangesloten op de ata 66 connectie op mobo
Volgens mij niet normaal die transfer rates en cpu verbruik, maar ik heb alles al geprobeerd, en weet het echt niet meer
Help!.....

Verwijderd

Ja dit is normaal. Bijna alle IDE harde schijven die op udma4 zitten, en die +/- 5400 / 7200 rpm draaien, hebben een throughput van zo'n +/-5-7 MB/SEC.

Mijn SCSI U2W(=80MB/Sec) kan +/- 30 MB/SEC.

Wat had je dan verwacht ? +/- 60 MB/SEC ?

Verwijderd

hehe

Verwijderd

Staat DMA aangevinkt in apparaatbeheer ? 2-6 mb is wel erg laag . Ik had hetzelfde probleem , maar dat kwam omdat ik gewend was bij m'n oude mobo dat DMA in windows gewoon aanstond , nu moet ik het dus handmatig doen . Ik herinner me wel iets over de ATA 66 op de CUBX . Er waren idd wat problemen . Zoek ff op trefwoord CUBX op t.net .