Google en/of iCloud: migratie wel of niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik maak gebruik van Google: Mail, Contacts en Calendar. Werkt allemaal prima, behalve dat Google sinds een paar jaar ActiveSync (push) heeft uitstaan. Ik kan de boel op iPhone/iPad per 15 minuten fetchen. Daar wil ik eigenlijk van af, en ik ga zeker Google's apps niet gebruiken. Dus ik dacht laat ik naar iCloud migreren.

Enige probleem is mijn partner. Die wil sowieso niet over naar iCloud.
We kunnen elkaar's privé agenda's bekijken (en dat moet zo blijven) en we hebben -al apart Google account- een gedeelde agenda (en die moeten we beide kunnen bewerken/inzien. En het is een extra account om de uitnodiging-ellende niet te hebben).

Het vervelende is dat er bijvoorbeeld in de Calendar app op de Mac meer mogelijk is dan op iCloud (daar kun je geen Google calendar als feed invoegen volgens mij).
Ik wil het liefst wel overal alles zichtbaar hebben, en dat moet andersom ook zo zijn. Als de gedeelde agenda via iCloud Family werkt (lees: voor hem wel overal zichtbaar is) dan is dat ook een oplossing.

Wat zijn de (on)mogelijkheden hier? En zie ik nog iets (on)praktisch over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als ik voor jou keuze zou staan zou ik de overstap maken naar Google Apps. Kost wel geld maar je bent dan verzekerd van alle functies, push mail, support, goede spam filter etc. Daarnaast heb je dan in de toekomst de volledige controle over je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Dat is een alternatief maar niet helemaal een antwoord op de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 11:50

n8n

Je kan alleen de gedeelde agenda bij Google laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(Ik gebruik op iPhone de Gmail app van Google. Die doet wel aan push-meldingen. Lezen doe ik meestal gewoon in Apple mail app op telefoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
n8n schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:46:
Je kan alleen de gedeelde agenda bij Google laten.
En hoe voeg je die toe aan iCloud.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 11:50

n8n

iAmRenzo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:28:
[...]

En hoe voeg je die toe aan iCloud.com?
Niet, toegegeven dat ik de webinterface alleen gebruik voor find my iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
n8n schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:04:
Niet, toegegeven dat ik de webinterface alleen gebruik voor find my iPhone.
Snap ik. Ik vind het op mijn werk praktisch om ook een webversie van mijn agenda open te hebben. Daarin is Google toch wel erg handig.

Ik zou nog eens kijken of ik mijn Apple/iCloud agenda's voor bovenstaande wens nog kan "lezen" als gedeelde agenda in Google...
Pagina: 1