cpu fan in een enthoo primo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
beste cooling experts:P

sinds een paar dagen heb ik een enthoo primo. en ben er helemaal wijs mee.
had vandaag eindelijk de tijd om te gaan bouwen. Maar dan loop je toch altijd tegen problemen aan.

nu loop ik tegen het volgende aan.

De kast heeft een PWM fan hub. zoals deze. Als ik het goed begrijp gaat de 4 pin kabel in de cpu header. Maar dan zit ik met het volgende probleem.

mijn pricewatch: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 heeft 2 cpu headers

CPU HEADER 1: 4 pins
CPU HEADER 2: 3 pins.
En nog een paar chasis en pwr fans.

nu vermoed ik als ik de pwm hub op cpu 1 aansluit en de intel stock koeler(ja shame on me :X ).
en de cpu koeler op header 2. hij eigenlijk altijd vol gas zal draaien(iets wat je niet wil). dus nu wou ik hem naar de pwm hub brengen. maar helaas daar is de kabel te kort voor. en de spitters hebben een "kapje" om de aansluiting. waardoor dat ook niet gaat. kan ik nu gewoon deze kopen en hem wel op de hub aansluiten?

of denk ik helemaal verkeerd?
kan momenteel nog niet testen omdat mijn zoontje ligt te slapen. vandaar ik niet weet wat er gebeurt als hij op de 3pin header komt.

als er nog vragen etc zijn hoor ik het graag.

mvg Loki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Iedere fan header word apart aangestuurd door je moederbord dus dat hoef je niet te doen, heb zelf ook een phanteks case met zon splitter er in en al mn casefans worden er door aan gestuurd en mn cpu fan heeft gewoon zn eigen fancurve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
theuberdude14 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:26:
Iedere fan header word apart aangestuurd door je moederbord dus dat hoef je niet te doen, heb zelf ook een phanteks case met zon splitter er in en al mn casefans worden er door aan gestuurd en mn cpu fan heeft gewoon zn eigen fancurve
Oke. Cpu koeler gewoon op cpu1 en splitter op cpu2? Of net andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Cpu cooler op 1 en de splitter op 2 en dan in je bios je fan instellingen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
heb het net even geprobeerd. cpu 1 en splitter op 2. dan werkt alleen de cpu fan. (bios herkent cpu 2 niet)
doe cpu op 2 en splitter op 2. dan werken ze alle bij op volle toeren.(staat op full power in bios). dit moet ik nog even aanpassen. daar zal ik morgen middag weer even tijd voor hebben.

bedankt tot nu toe.

Kwam er achter dat ik nog een chassis fan1 pwm port had. En werkt nu prima.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 01-07-2015 08:06 ]