• alqitap
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01-2025
Hey,

Ik ben op zoek naar een goede filmcamera onder de €700,- (Als nodig is mag iets hoger)
1080p 60 fps
en als mogelijk is ook nog slomotion filmen.

Wat ik ook erg fijn zou vinden is als het een een goede grip heeft en mogelijk bied voor een microfoon.
Alle functies, bijvoorbeeld aperture, fps, IOS, depth of field hand matig kunnen bedienen.

Ik heb nog niet veel verstand van camera's en lenzen dus ben erg onzeker wat ik nou moet kopen.
Hoop dat jullie kunnen helpen :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat versta jij onder 'slowmotion'? Want als je op 60fps filmt en dat op 24fps afspeelt, dan heb je al slowmotion.

The devil is in the details.

• alqitap
Hahn schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:54:
Wat versta jij onder 'slowmotion'? Want als je op 60fps filmt en dat op 24fps afspeelt, dan heb je al slowmotion.
tja nu ik er zo over na denk. Ik weet het ook niet precies

• Hahn
  • Nu online
Als jij niet precies weet wat je wilt, dan wordt het voor ons ook lastig om de juiste camera aan te raden ;)

• alqitap
Hahn schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:00:
Als jij niet precies weet wat je wilt, dan wordt het voor ons ook lastig om de juiste camera aan te raden ;)
Oh oke sorry. Ik had eens een keer gehoord dat er verschillende manieren waren om slowmotion te filmen. Weet alleen niet wat die andere manieren zijn en welke nou het goedkoopst is.

[ Voor 4% gewijzigd door alqitap op 28-06-2015 14:05 ]

• Hahn
  • Nu online
Het zijn niet per se andere manieren, ze maken allemaal gebruik van meer frames per seconde om het vervolgens langzamer af te spelen zodat het slowmotion wordt. Alleen sommige camera's kunnen het in de camera zelf al als slowmotion afspelen. Maar voor €700 moet je dat niet verwachten.

Maar goed, laten we eens met het belangrijkste beginnen: wat wil je gaan filmen?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 23:23
Je hebt je duidelijk niet ingelezen in de mogelijkheden en je weet volgens mij nauwelijks wat je zelf zoekt. Ook kom je niet met bepaalde camera's die ongeveer bieden wat je zoekt.
Hier op tweakers verwachten we duidelijk wat meer inzet dan je nu toont. Bekijk vooral hier in FVH de nodige topics over (video)camera's.

Dit topic gaat op slot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.