Sinds kort woon ik op kamers. Ik heb daar alleen een chromebook maar mis toch de mogelijkheden om (simpele) games te kunnen spelen.
Ik speelde eerst met de gedachte om te gaan voor een systeem op basis van de Athlon 5350 maar aan de andere kant wil ik ook niet het onderste uit de kan. Ik heb nog enkele onderdelen in huis. Ik heb een Aerocool Vx-9 (de standaarduitvoering) staan met een extra fan, ik kan één van mijn twee (crossfire) Club 3D HD6850's uit mijn PC halen, en ook heb ik een LG Blu-Ray brander die ik als optische drive wil gebruiken.
Ik heb dus een midtower, een optische drive en een videokaart.
Mijn huidige idee was om te gaan voor het volgende:
Intel Pentium G3258
ASRock Z97 Anniversary
Crucial BX100 SSD 250gb
Kingston HyperX Fury Zwart 1333mhz CL9 2*4gb RAM
Corsair CX500M PSU
BitFenix USB 3.0 frontpanel met 2 poorten
CoolerMaster 412S
Op deze manier kan ik het onder de 400 houden. In de toekomst wil ik nog een kaartlezertje en wellicht een paar extra fans installeren (nu slechts een 120mm voor en eentje achter).
Het moederbord kan naar mijn weten met een druk op de knop de CPU overclocken naar 4,2 ghz, dit wil ik dan ook doen.
Ik hoop in ieder geval de wat oudere spellen aan te kunnen met dit systeem.
Het zal worden aangesloten op een 28,5 inch TV en die is slechts 720p (helaas).
Ik zou graag op- of aanmerkingen horen nu een maat van mij denk dat dualcore het einde van de wereld betekent en dat de wat nieuwere games/software dit niet zou ondersteunen en dat quadcore het minimale is tegenwoordig (wat ik versta als grote onzin).
EDIT:
Geheel zou dan ongeveer zoiets zijn (wellicht is de BitFenix USB 3.0 cardreader een betere keuze) met dien verstande dat ik de behuizing, GPU en brander reeds heb liggen:
Ik speelde eerst met de gedachte om te gaan voor een systeem op basis van de Athlon 5350 maar aan de andere kant wil ik ook niet het onderste uit de kan. Ik heb nog enkele onderdelen in huis. Ik heb een Aerocool Vx-9 (de standaarduitvoering) staan met een extra fan, ik kan één van mijn twee (crossfire) Club 3D HD6850's uit mijn PC halen, en ook heb ik een LG Blu-Ray brander die ik als optische drive wil gebruiken.
Ik heb dus een midtower, een optische drive en een videokaart.
Mijn huidige idee was om te gaan voor het volgende:
Intel Pentium G3258
ASRock Z97 Anniversary
Crucial BX100 SSD 250gb
Kingston HyperX Fury Zwart 1333mhz CL9 2*4gb RAM
Corsair CX500M PSU
BitFenix USB 3.0 frontpanel met 2 poorten
CoolerMaster 412S
Op deze manier kan ik het onder de 400 houden. In de toekomst wil ik nog een kaartlezertje en wellicht een paar extra fans installeren (nu slechts een 120mm voor en eentje achter).
Het moederbord kan naar mijn weten met een druk op de knop de CPU overclocken naar 4,2 ghz, dit wil ik dan ook doen.
Ik hoop in ieder geval de wat oudere spellen aan te kunnen met dit systeem.
Het zal worden aangesloten op een 28,5 inch TV en die is slechts 720p (helaas).
Ik zou graag op- of aanmerkingen horen nu een maat van mij denk dat dualcore het einde van de wereld betekent en dat de wat nieuwere games/software dit niet zou ondersteunen en dat quadcore het minimale is tegenwoordig (wat ik versta als grote onzin).
EDIT:
Geheel zou dan ongeveer zoiets zijn (wellicht is de BitFenix USB 3.0 cardreader een betere keuze) met dien verstande dat ik de behuizing, GPU en brander reeds heb liggen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | ASRock Z97 Anniversary | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Club 3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | BitFenix USB 3.0 Front Panel 2-Port version | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Aerocool Vx-9 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX313C9FBK2/8 | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | LG BH10LS38 Zwart | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Corsair CX500M | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 431,15 | |