Toon posts:

Budget PC max. €400,- feedback gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort woon ik op kamers. Ik heb daar alleen een chromebook maar mis toch de mogelijkheden om (simpele) games te kunnen spelen.

Ik speelde eerst met de gedachte om te gaan voor een systeem op basis van de Athlon 5350 maar aan de andere kant wil ik ook niet het onderste uit de kan. Ik heb nog enkele onderdelen in huis. Ik heb een Aerocool Vx-9 (de standaarduitvoering) staan met een extra fan, ik kan één van mijn twee (crossfire) Club 3D HD6850's uit mijn PC halen, en ook heb ik een LG Blu-Ray brander die ik als optische drive wil gebruiken.

Ik heb dus een midtower, een optische drive en een videokaart.

Mijn huidige idee was om te gaan voor het volgende:

Intel Pentium G3258
ASRock Z97 Anniversary
Crucial BX100 SSD 250gb
Kingston HyperX Fury Zwart 1333mhz CL9 2*4gb RAM
Corsair CX500M PSU
BitFenix USB 3.0 frontpanel met 2 poorten
CoolerMaster 412S

Op deze manier kan ik het onder de 400 houden. In de toekomst wil ik nog een kaartlezertje en wellicht een paar extra fans installeren (nu slechts een 120mm voor en eentje achter).

Het moederbord kan naar mijn weten met een druk op de knop de CPU overclocken naar 4,2 ghz, dit wil ik dan ook doen.

Ik hoop in ieder geval de wat oudere spellen aan te kunnen met dit systeem.

Het zal worden aangesloten op een 28,5 inch TV en die is slechts 720p (helaas).

Ik zou graag op- of aanmerkingen horen nu een maat van mij denk dat dualcore het einde van de wereld betekent en dat de wat nieuwere games/software dit niet zou ondersteunen en dat quadcore het minimale is tegenwoordig (wat ik versta als grote onzin).

EDIT:

Geheel zou dan ongeveer zoiets zijn (wellicht is de BitFenix USB 3.0 cardreader een betere keuze) met dien verstande dat ik de behuizing, GPU en brander reeds heb liggen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 67,95€ 67,95
1ASRock Z97 Anniversary€ 78,95€ 78,95
1Club 3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition€ 0,-€ 0,-
1BitFenix USB 3.0 Front Panel 2-Port version€ 0,-€ 0,-
1Aerocool Vx-9€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury black HX313C9FBK2/8€ 52,50€ 52,50
1LG BH10LS38 Zwart€ 58,95€ 58,95
1Corsair CX500M€ 59,90€ 59,90
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,15

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 18:20 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Alvast een opmerking over je build. Je budget is natuurlijk vrij laag. Wat versta je onder simpele games? Een systeem zonder dedicated GPU en alleen een pentium is eigenlijk geen game-pc te noemen. Dat is een pc die voor office doeleinden geschikt is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club 3D HD6850 liggen die ik wil gebruiken (staat in het verhaal).

Dank voor het advies.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Oja, overheen gelezen (er werd je niet voor niets een standaard layout geboden, die gebruikt iedereen hier en vergemakkelijkt het lezen ;) ).

Is 2e hands ook nog een optie. Dan kan je er waarschijnlijk prima een 2xxx of 3xxx serie i5 in lepelen. Geen gezeur met Far Cry4 achtige praktijken die dual cores niet slikken.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik reeds eea in gedachte heb, koos ik ervoor om niet diepgaand in te gaan op budget, merkvoorkeuren etc. Vandaar de afwijkende layout.

Dat is zeker een optie, ik heb wel eens het een en ander overgekocht/gewisseld, maar niet via internet en ik vraag mij af of de videokaart van nog wel adequaat is. Op termijn kan ik van iemand wellicht de Club 3D HD 7850 overnemen maar die is ook niet gratis... Meer specifiek, heeft een i5 dan nog wel zin?

Ik weet dat er ook de Athlon X4 860k optie is, dat is een quadcore maar slurpt meer stroom en als ik de reviews lees is dit verder een inferieure optie. Ook lijkt mij de Pentium "handig" vanwege het foolproof overclocken met het (voor dit budget enigszins prijzige) ASRock moederbord.

EDIT:

Pricewatch lijst komt eraan, maar ik moet onverwacht even van huis!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 14:34 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:34:
Omdat ik reeds eea in gedachte heb, koos ik ervoor om niet diepgaand in te gaan op budget, merkvoorkeuren etc. Vandaar de afwijkende layout.
Dat kunnen wij natuurlijk niet ruiken. Jij vraagt óns advies, dan vragen van jou dat je het zo makkelijk mogelijk prestenteert :). Alles staat er verder wil in, dus is een slotje niet nodig, maar denk daar de volgende keer aan. Staat ook allemaal duidelijk in DAA beleid.
Dat is zeker een optie, ik heb wel eens het een en ander overgekocht/gewisseld, maar niet via internet en ik vraag mij af of de videokaart van nog wel adequaat is. Op termijn kan ik van iemand wellicht de Club 3D HD 7850 overnemen maar die is ook niet gratis... Meer specifiek, heeft een i5 dan nog wel zin?
Het ligt er helemaal aan wat je wil. Als je games wil gaan spelen die specifiek leunen op meer dan 2 cores ben je natuurlijk gezien met je pentium. Overigens, om die over te klokken heb je al genoeg aan een pricewatch: ASRock H81M-HDS van 4 tientjes :).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:42:
Het ligt er helemaal aan wat je wil. Als je games wil gaan spelen die specifiek leunen op meer dan 2 cores ben je natuurlijk gezien met je pentium. Overigens, om die over te klokken heb je al genoeg aan een pricewatch: ASRock H81M-HDS van 4 tientjes :).
Ik stel (denk ik) geen hoge eisen. Ik wil in elk geval Minecraft en World of Tanks kunnen draaien, verder wil ik het oudere spel Medieval II: Total War kunnen spelen. Dat laatste spel heeft echt één goeie core nodig omdat de multi-core ondersteuning waardeloos is.

Verder heb ik in mijn Steam nog spellen staan als Skyrim, Empire: Total War, Rome II: Total War (dat zal iig te hoog gegrepen zijn) en CoD: MW2. Verder nog Battlefield III en Mass Effect III. Maar vooral van belang is dat ik in ieder geval de eerstgenoemde, oudere/lichtere spellen kan doen.

Ik begon dus met kijken naar een mini-itx build met een Athlon 5350 of eventueel een A6-7400K in een compact In Win kastje met ingebouwde voeding, maar aan de andere kant heb ik dus een GPU (HD6850) over en een lege midtower die mij enorm in de weg staat. Voor een geringe meerprijs kan ik een systeem bouwen met de genoemde Pentium of de Athlon FM2+ Quadcore...

Voordeel met de Pentium is wel dat, stel ik koop dat Z97 bord, dat ik eventueel nog kan opschalen naar een i5 in de toekomst (zeker als er een nieuwe standaard qua socket uitkomt zullen de prijzen wel sterk dalen?). Bovendien is het stroomverbruik lager dan bij de AMD optie...

Wat overclocken betreft, ik neem aan dat het door jou genoemde Micro-ATX bord niet "automatisch" kan overclocken?
Pagina: 1