GamePC €900 met een kleurtje

Pagina: 1
Acties:

• clintvl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 21:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral met deze PC games zoals GTA V, Mirror's Edge (2), Killing Floor 2, Fallout 4, CS:GO en Dota 2 op 1080p 60fps met high graphics kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag €900 kosten, of iets meer als dat echt wat oplevert.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1080p monitor, Logitech mx518, simpel toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een i5 nodig heb voor de single core performance in games en een SSD om alles sneler te laden. Ook denk ik dat ik een goede gpu nodig heb zoals de 290.
Een cpu cooler lijkt mij ook handig om de PC stil te houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC zelf moet er goed uit zien en een window hebben (daarom rood/zwart kleurenschema). Ook moet hij vrij stil zijn omdat ik hem waarschijnlijk op mijn bureau ga plaatsen.
Energieverbruik maakt mij niet zoveel uit. Wel heb ik graag volledig zwart gesleevede kabels als dat niet veel duurder uit komt.

Ga je overklokken?
Ik ga misschien later de r9 290 (licht) overklokken wanneer hij tekortschiet.

Zelf had ik dit in gedachte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1ASRock Fatal1ty H97 Killer€ 74,23€ 74,23
1Club 3D Radeon R9 290 royalAce€ 298,95€ 298,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 72,95€ 72,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 54,99€ 54,99
1Seasonic M12II Evo 520W€ 60,48€ 60,48
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 900,95

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heel mooi lijstje, al kun je her en der nog wel wat van de prijs afschaven, kun je misschien een MX200 nemen die powerlosscaps heeft.

De pricewatch: Cooler Master GM G550M is een voeding die wat zuiniger en goedkoper is dan de wat oude M12, maar heeft ook een wat kortere levensduur.

Geheugen kan ook iets goedkoper in de vorm van pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8 en is imo ook wat handiger omdat die G skill wel eens irritant hoog is.

Bij de koeler kun je kijken of de pricewatch: Zalman CNPS10X Optima of de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 niet ietsje goedkoper is qua verzendkosten, maar dat zal sowieso maar een paar euro schelen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Moest je nog wat van de prijs willen schaven kan je ook voor een B85 bordje gaan, misschien de Asrock B85M BTC als je het rood kleurschema wil behouden?

EDIT/ Nvm, heeft maar 2x DDR3.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 14:16 ]

• clintvl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 21:57
Bedankt voor de reacties!

[quote]RobinHood schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:48:
Heel mooi lijstje, al kun je her en der nog wel wat van de prijs afschaven, kun je misschien een MX200 nemen die powerlosscaps heeft.

De pricewatch: Cooler Master GM G550M is een voeding die wat zuiniger en goedkoper is dan de wat oude M12, maar heeft ook een wat kortere levensduur.

Geheugen kan ook iets goedkoper in de vorm van pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8 en is imo ook wat handiger omdat die G skill wel eens irritant hoog is.

Bij de koeler kun je kijken of de pricewatch: Zalman CNPS10X Optima of de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 niet ietsje goedkoper is qua verzendkosten, maar dat zal sowieso maar een paar euro schelen.
[/quote]

Ik heb de psu veranderd naar de Cooler Master. De kabel(uiteinden) zien er wel beter uit dan de Seasonic die ik eerst had. Ik ben wel een beetje onzeker over de betrouwbaarheid van deze voeding :X

Ook heb ik de RAM veranderd naar de HyperX Fury red omdat ik zelf ook zag (Google images) dat 1 van de ram slots waarschijnlijk onbruikbaar is met een cpu cooler.
Ik denk dat ik het wel op de 212 evo houd, voor de looks en omdat ik denk dat deze wel stil genoeg is.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De betrouwbaarheid is niet heel slecht hoor, maar zo'n Seasonic kun je met een beetje geluk nog geven aan je kleinkinderen, die GM houdt het volgens mij na een jaar of 5 wel voor gezien.

Die Evo, Zalman en Gelid presteren nagenoeg gelijk, kies de mooiste, of goedkoopste.

People as things, that’s where it starts.

• SlasherNL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-05 22:56
Moederbord:
Ik zie dat je ASRock Fatal1ty H97 Killer moederbord heb gekozen. Ik ben erg benieuwd naar dit mobo, met name de prijs!
Max ICT levert dit moederbord met een prijs van €84,- (incl. btw en verzend kostten).

Dit is €35,- goedkoper als normaal! Maar als ik de reviews van Max ICT bekijk, lijkt dit niet echt een bonafide site, daarnaast vermeld de website een ICTWaarborg keurmerk te hebben en dat is gewoon niet waar. Hiervoor doorlopen ze momenteel de certificering volgens "ictwaarborg.nl"

Ik weet niet wanneer je de onderdelen gaat bestellen, maar als je besluit dit moederbord bij Max ICT gaat halen, kun je hier aangeven of het is gelukt?

Ik ga binnenkort ook een PC bouwen maar ik heb nog niet de financiën rond..

Je hebt een mooie lijst, als het moederbord van prijs veranderd kun je altijd nog deze overwegen: MSI H97 GAMING 3
Deze is ook zwart rood en grotendeels zelfde specs als die ASRock Fatal1ty H97 Killer moederbord.

Kabels en voeding:
Alle kabels "gesleevede" is erg duur heb ik gemerkt, een setje los kopen voor een modulaire voeding ben je al gauw €80 euro kwijt. Je kunt ze ook zelf sleeven maar dat kost je veel tijd, precisie werk en geduld..

Een voeding die wel met alle kabels gesleevede komt is: EVGA SuperNOVA 650 G1
Naast dat deze voeding een beetje overkill is voor 1 GPU kaart is het na wat surfen op internet ook niet erg een betrouwbare voeding, je bent gewaarschuwd..

Kast:
Als je van LED houdt en je wilt zwart/rood build dan is Zalman Z11 PLUS HF1 een mogelijk alternatief. Hij maakt iets meer geluid dan jouw NZXT kast maar schijnbaar komt dit door de extra kleine 80mm fans in de zijpanelen. Deze doen toch niet veel aan koeling aan het systeem aangezien ze exhaust fans zijn.. behalve de HDD dan.
Pagina: 1