php upload scriptje

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb een simpel php upload scriptje maar ik heb het probleem dat het files met de zelfde naam vervangt... is het mogelijk om hier een random nummer achter de filename te plaatsen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

// A list of permitted file extensions
$allowed = array('png', 'jpg', 'gif');

if(isset($_FILES['upl']) && $_FILES['upl']['error'] == 0){

$extension = pathinfo($_FILES['upl']['name'], PATHINFO_EXTENSION);

if(!in_array(strtolower($extension), $allowed)){
        echo '{"status":"error"}';
        exit;
    }

if(move_uploaded_file($_FILES['upl']['tmp_name'], 'uploads/'.$_FILES['upl']['name'])){
        echo '{"status":"success"}';
        exit;
    }
}

echo '{"status":"error"}';
exit;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Ja, dat is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:55

samo

yo/wassup

Dat is inderdaad prima mogelijk. Dan moet je even gaan uitzoeken wat het script doet, aan de hand van filesystem functions gaan kijken wanneer je niet de originele naam moet gebruiken en - aangezien je inmiddels bovenstaande code begrijpt - het op de juiste plaats introduceren.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hoe kan ik dat dan het beste erin zetten... ik heb wel een aantal voorbeelden gevonden maar die werken met andere variablen en weet zo even niet hoe ik het in dit formaat erin moet zetten en dat dan ook nog het script blijft werken... de dingen wat ik geprobeerd heb gaven allemaal fouten en ben toen maar terug gegaan naar het basic start script hierboven...

Ik heb bovenstaand skript van internet geplukt... ik kan zelf de code niet schrijven maar als ik het lees weet ik ongeveer wat het doet... en met deze minimale kenis is het een beetje moeilijk om dingen toe te voegen in de huidige stijl... van daar dat ik een beetje hoopte dat iemand hier me ermee kon helpen

[ Voor 30% gewijzigd door sander.jansen op 28-06-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hier in Programming draait het om zelf programmeren. Ergens een script vandaan plukken en vragen of wij het voor je willen fixen is nu net niet de bedoeling. Je zult toch echt wat meer kennis moeten proberen te vergaren of wat beter zoeken (want kant en klare voorbeelden zijn echt te vinden) . Dit topic zal ik dan ook moeten sluiten. Wil je echt iemand anders je script laten fixen, lees dan Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! eens door :)

Het is overigens niet dat we je dat niet eerder hebben geprobeerd uit te leggen.Probeer nu echt eens Het algemeen beleid #quickstart te volgen als je weer een topic gaat openen.

[ Voor 18% gewijzigd door Creepy op 28-06-2015 17:58 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.