Toon posts:

Tijd voor een upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Videokaart waarmee ik weer redelijk future proof ben.

Wat is je budget?
Het liefst niet meer dan 200. Als het verschil met een bankje extra echt groot en de moeite waard is, kan dat ook.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming. Mijn huidige systeem:
MoBo: msi z77a-g45
CPU: i5-2500k 3.3Ghz
GPU: 2x AMD 6850 in crossfire
Keurige 550W voeding
8GB geheugen, wat voor weet ik zo niet.

Ik heb besloten geen nieuwe console te kopen en heb van mijn pc een soort Windows steam box gemaakt met hierop de ps3 controllers. The witcher net gedownload maar dat moet toch een stuk mooier en soepeler kunnen. Volgens mij moeten mijn mobo en CPU nog best even mee kunnen al dan niet met overklokken. Ik zoek dus een GPU waarmee ik er weer even tegenaan kan en het liefst the witcher op de hoogste settings kan spelen. Het zou mooi zijn als ik op termijn de GPU weer in crossfore kan zetten als ik zo'n zelfde GPU bij koop.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 12:58 ]

Verwijderd

Welke behuizing heb je?
Welke CPU koeler heb je? (de boxed koeler)
Welke voeding heb je? De pricewatch: Adata HM-550 ?
Welk merk en type is het geheugen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet verwacht dat dat relevant was.
CPU koeler: Een corsair, sorry geen idee wat voor soort verder maar CPU kan prima overklokt worden.
Voeding inderdaad een Adata hm-550
Ram: DDR3 1333MHz. Het merk weet ik zo niet (Patriot memory? PDP Systems?)
Behuizing moet zijn de Silverstone RAVEN RV02-E

Verwijderd

pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

Hebben een goede prijs/prestatie verhouding, moet je zelf even controleren als het qua lengte past in je behuizing.

CrossFire wordt hem trouwens niet met deze voeding. Zou ik trouwens ook uit je hoofd halen, eind 2016 zijn er veel betere kaarten te vinden die een stuk zuiniger zijn en veel meer prestaties leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Check. En hiermee moet ik the witcher vloeiend op de hoogste settings kunnen spelen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:00:
Check. En hiermee moet ik the witcher vloeiend op de hoogste settings kunnen spelen?
Hangt ervan af wat je vloeiend noemt, en welke resolutie je hebt.

Hairworks uitzetten, dat helpt een hoop. Maar dat wist je vast en zeker al.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:20:
[...]

Hangt ervan af wat je vloeiend noemt, en welke resolutie je hebt.

Hairworks uitzetten, dat helpt een hoop. Maar dat wist je vast en zeker al.
In mijn huidige config is dat standaard :)
Praktisch alles op low.

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-02 16:36
The witcher 3 op de hoogste settings vloeiend laten lopen gaat je nooit lukken met zo'n budget, maar dat is ook niet nodig. De verschillen tussen ultra en very high zijn vaak niet waarneembaar tijdens het spelen.
Je hebt voor dat budget de keuze tussen een r9 280 280x 285 of een gtx960. Op het moment zijn de 285 280x en gtx960 de beste keuze als je kijkt naar de prijs. De gtx 960 en de 285 presteren specifiek bij de witcher het beste (veel tesselation). Daarnaast kan je ook nog tweedehands kijken voor een r9 290 met aftermarket cooler, het zijn wel heethoofden maar ze presteren wel geweldig voor hun prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Gekozen voor de 280 en een SSD. Hopen hier weer twee jaar redelijk mee vooruit te kunnen en dan maar eens kijken naar een nieuwe building

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:55:
Gekozen voor de 280 en een SSD. Hopen hier weer twee jaar redelijk mee vooruit te kunnen en dan maar eens kijken naar een nieuwe building
waarom 2 jaar dit houden en dan een nieuw build? waarom niet over 6/12 maanden een overstap naar bv skylake of cannonlake. en dan bv eind 2016/begin 2017 een 14mm GPU. en hooguit een voeding verandering(als die te oud is geworden). gewoon lekker gespreid je onderdelen hallen. vind ik altijd fijner als alles in 1 keer nieuw.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:45
loki504 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:02:
[...]

waarom 2 jaar dit houden en dan een nieuw build? waarom niet over 6/12 maanden een overstap naar bv skylake of cannonlake. en dan bv eind 2016/begin 2017 een 14mm GPU. en hooguit een voeding verandering(als die te oud is geworden). gewoon lekker gespreid je onderdelen hallen. vind ik altijd fijner als alles in 1 keer nieuw.
Waarom zou je 'nu' al een 2500k vervangen? Samen met de 280 is het een mooi gebalanceerd systeem, upgraden doe je pas als het nodig is (en ik denk ook dat je het nog wel 2 jaar redt hiermee).
Pagina: 1