Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen181921
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10-2021
Beste mede forumleden,

Ik ben sinds kort helemaal verslingerd aan alles wat met PC bouwen/gamen te maken heeft, denk aan;

1. het bouwen van een PC,
2. de werking soft- en hardwarematig van de onderdelen in een PC,
3. overclocken van onderdelen,
4. en PC gaming :-) ;-),
5. Linux

Het liefst zou ik een (als die zou bestaan) een soort van ICT opleiding doen om kennis te vergaren.
Helaas heb ik voltijd baan en een opleiding is ook weer wat te plichtmatig zullen we maar zeggen.
Ik wil hobbymatig zoveel mogelijk kennis vergaren omtrent voorgaande onderwerpen.
Oh en mijn interesse voor Linux komt voort uit het rooten van android telefoons ;-)

Mijn vraag aan jullie is of er voor een leek leesbare boeken/tijdschriften zijn die mij iets wijzer kunnen maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!! _/-\o_ _/-\o_

PS forumbeheer ik hoop dat ik dit topic op de goede plaats heb gezet zo niet duizendmaal excuus!

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen181921 op 28-06-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Als je je serieus zou willen verdiepen in de werking van een CPU: Computer Architecture: The Quantitative Approach :+.

Maar de onderwerpen die jij noemt lijken me niet per se nodig om via boeken te leren. Met sites als AnandTech kan je volgens mij ook al ver geraken, lijkt me.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen181921
witeken schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:08:
Als je je serieus zou willen verdiepen in de werking van een CPU: Computer Architecture: The Quantitative Approach :+.

Maar de onderwerpen die jij noemt lijken me niet per se nodig om via boeken te leren. Met sites als AnandTech kan je volgens mij ook al ver geraken, lijkt me.
Bedankt voor je tips Witeken :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over boeken nu. Alles wat je wilt leren is op internet te vinden en vaak nog in meerdere vormen. Dat kunnen geschreven tutorials zijn of van die grote online courses.

Maar het meeste leer je door te doen. Stel jezelf een doel (Linux installeren bijvoorbeeld) en ga op zoek naar het begin: hoe pak je dat aan?
Hetzelfde geldt voor overclocken: gooi zo'n vraag in Google en je krijgt diverse soorten hulp. Wat wil je overclocken? Je processor? Kijk welke je hebt, zoek het op en probeer het uit.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen181921
Cyphax schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:44:
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over boeken nu. Alles wat je wilt leren is op internet te vinden en vaak nog in meerdere vormen. Dat kunnen geschreven tutorials zijn of van die grote online courses.

Maar het meeste leer je door te doen. Stel jezelf een doel (Linux installeren bijvoorbeeld) en ga op zoek naar het begin: hoe pak je dat aan?
Hetzelfde geldt voor overclocken: gooi zo'n vraag in Google en je krijgt diverse soorten hulp. Wat wil je overclocken? Je processor? Kijk welke je hebt, zoek het op en probeer het uit.
Bedankt voor je reactie!!

Ik ben van plan om in december wanneer de eindejaarbonus daar is ;-) een nieuwe PC samen te stellen.
Er is inderdaad erg veel te lezen op het internet en zal daar dan ook volledig op storten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is echter geen topic voor Wetenschap en Levensbeschouwing, en ook niet echt eentje die ergens anders past gezien het algemene karakter en het ontbreken van eigen voorwerk. Begin dus met het je inlezen van de BBG topics e.d. en open topics voor specifieke vragen, mits je wel aangeeft wat je zelf gedaan hebt. Zoek dan ook de juiste forumdelen.

Hier hang ik een slotje aan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.