Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop advies ''budget'' gaming laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Aangezien ik al een snelle game pc heb maar ik ook af en toe op de bank/ away van de computer kamer/ wil gamen, wil ik graag een niet te duur laptopje aanschaffen die o.a. -when gaming- Battlefield 4 kan runnen zonder gestotter en dergelijke. Naast het vlot kunnen afspelen van games zoals eerder vermeld, zou ik het fijn vinden als ik wat ademruimte heb wanneer het op schijfruimte aankomt. 500GB is vaak erg weinig dus ik heb liever 1TB.

RAM

Ik ben gewend om 8GB RAM te hebben, dus het zou lekker zijn als de laptop ook rond de 6 tot 8 GB RAM heeft

Wat is je budget?

Rond de €550 :>

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meerendeels binnenshuis, maar af en toe (eens per maand) tijdens vliegtuig trips van ca. 6 uur voor bijv. videos kijken op spaarstand.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Laptopmerk
Op Google ben ik de merken Acer en Asus erg vaak tegengekomen, so.....

Videokaart merk
Ik ben een NVIDIA fan _/-\o_ O-)

Welke laptop heb ik zelf al gevonden die ik interesting vind?

Acer Aspire V5-561G-6407

ASUS R556LD-XX398H
http://www.beslist.nl/com..._R556LD-XX398H.html#specs

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 02:08 ]

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-11 22:58
Voor een gaming laptop heb je geen makkelijk budget. Het probleem is dat je een redelijke dedicated GPU wilt hebben, en een GT820M is helaas een beetje mager. Daarnaast heeft de laptop die je vermeld een 768p scherm.

Ik adviseer toch om met je budget iets om hoog te gaan, dan kom je op bv het volgende uit:
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-38NM

full hd en een GT840M voor ~600, maar daarentegen wel een i3

pricewatch: Acer Aspire E5-571G-50DS
768p GT840m maar hasswell i5

success met je keuze!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Gisteren heb ik voor mijn broertje wat ziten vergelijken en tests/game benchmarks vergeleken. Hij wilt voor ongeveer EUR600 een laptop waar hij af en toe lekker een spelletje op kan draaien maar geeft geen ruk om als dat niet op ultra FHD is. Mag ook medium, zoalng het maar vloeiend is.

In dat budget, zoals Jordy ook al aageeft komt het gros van de laptops met 820m kaart en dat is inderdaad nét een tikkeltje weinig. Mijn conclusie, gebaseerd op vergelijkingen hier: http://www.notebookcheck....aphics-Cards.13849.0.html

Ga voor minstens GT840m

Geheugen zou ik me in aanschaf echt niet op blindstaren, voor een paar tientjes prik je later een nieuw reepje er in.

SSD vs HDD sv SSHD was een redelijk lastige. Meer betalen voor een SSD is het volledig waard, maar ik heb mijn broertje aangeraden om nu eerst z'n geld te bewaren en een gewone HDD te nemen zodat over een jaar een SSD geplaatst kan worden. Dan heb je tegen die tijd echt gevoel van een upgrade en laat nu wat financiele ruimte over.

Mijn conclusie voor hem was:
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-38NM

Wat ik zo lees hebben mijn broertje en jij vergelijkbare eisen, voor 600euro heb je met de Acer denk ik een prima laptopje in handen waar je net een casual game op kan draaien.

Zelf heb ik met mijn eerste Acer 5 jaar gedaan; daarmee hebben ze een redelijk goede naam bij mij gevestigd.