Bootcamp; wat is de beste aanschaf van Windows?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:03
Ik heb een eind 2009 (quad core i7) iMac en had daar dus XP op staan (zie mijn naam). Echter wil ik graag wat gamepjes via Steam spelen (Age of Empires HD e.d.), maar vereisen vrijwel alle steam games tegenwoordig Windows 7+.

Ik ben op zoek naar een relatief goedkope oplossing. Ik weet dat het geen systeem is om games op te spelen die nogal wat vereisen, maar ik kan bijvoorbeeld gemakkelijk World of Warcraft, Diablo 3, Heart of the Storm en Starcraft spelen.

Ik zou graag eens een games als Age of Empires HD of Wildstar willen spelen.

Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer wat betreft Windows. Volgens de tutorial heb ik een Windows installatieschijf nodig. Betreft dit daadwerkelijk een DVD of kan het ook met een gedownloade (legale) versie?

Ook variëren de prijzen enorm. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen Home, Student en Professional? En waarom kost het bij de één 60 euro en bij de ander 150 euro?

Ik schaf het liefst binnenkort geen Windows 10 aan, omdat het wellicht even duurt eer dat Apple alle drivers op orde heeft. Windows 7 of Windows 8(.1) heeft dus de voorkeur. Het gaat mij er echt enkel om dat ik de games kan draaien, het OS zelf gebruik hooguit enkel om tijdens het gamen muziek te draaien, werken in Windows gaat dus niet echt gebeuren.

Iemand een tip welke Windows ik het best kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het allen gaat om een spel onder windows te spelen, kan je af met een home basic versie van windows. Je zal aan W8(.1) gebakken zitten omdat W7 niet meer verkocht wordt.

Overigens kan je tot een jaar na de release van W10 gratis upgraden van W7 en W8.(1) naar W10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Windows 10 Home (Premium) als die uit is. Met drivers zal het wel loslopen. En voorlopig kan je gewoon Windows 7 Home Premium of Windows 8.1 standaard.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
En kan ik gewoon een online code kopen, of heb ik perse een disc nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt geen schijf nodig denk ik, zolang je die code maar via officiële weg aankoopt.

Microsoft biedt online ISO's aan ter download.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Geen student meer, dus maar een normale versie kopen. Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Ik zo lekker win7HP doen. De extra's die een pro licentie met zich mee brengt zijn totaal niet interessant als je wat wil gamen. Overigens is diablo 3 ook native OSX binnen te hengelen. Een tweedehands windows 7 licentie is erg makkelijk en vrij goedkoop te regelen. Ik heb er nog een paar liggen OEM die van defecte laptops afkomen. De licentie is dus niet meer in gebruik en kan dus via de officiële manier geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Voor de duidelijkheid, de genoemde Blizzard games speel ik dus al via OSX. Ik heb inmiddels een Windows 8.1 licentie aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Een klein updateje. Eigenlijk ben ik dom geweest, want ondanks dat ik een quadcore i7 Late 2009 mac heb, en in 1 hoekje stond dat deze wel ondersteund werd (bij de Bootcamp 5 download stond dat de quadcore wél ondersteund wordt), blijkt dat niet het geval (bij de ondersteunings pagina stond juist weer enkel Bootcamp 4). Dat had ik ook wel kunnen weten door beter op te letten. Voor de duidelijkheid, enkel Bootcamp 5 ondersteund Windows 8.

Goed, zo erg is dat allemaal niet, want na handmatig de meeste drivers te installeren, werkt het als een zonnetje. Ik kan alleen de brightness niet aanpassen en moet bij iedere keer opstarten een klein progje gebruiken om het volume te kunnen aanpassen met F11 en F12.

Wat betreft de games, goed nieuws en slecht nieuws. Wildstar draait voor geen meter. Enkel wanneer de rendering op Windows 98 mode staat, draait het nog soort van redelijk, maar dat ziet er werkelijk niet uit. Dus helaas, geen Wildstar. Het nadeel van de iMac is de grote resolutie, waardoor op deze resolutie al snel veel meer van de videochip vraagt en op een lagere resolutie ziet dat er vaak niet best uit. Het goede nieuws is dat andere games die ik niet verwacht had goed te draaien, juist erg goed draaien. Company of Heroes 2 en Battlefield 3 (ooit eens 'gekregen' via de op EA's kosten games) draaien (uiteraard met de graphics wat naar beneden geschroefd) prima op de hoogste resolutie. Ook SWTOR draait goed en oudere games zoals Command & Conquer 3 en RA 3 draaien op bijna max settings zonder enige problemen. Company of Heroes 1 had ik ook nog op disc liggen, en die draait zonder enige problemen met alles op Ultra. Age of Empires 2 HD inmiddels al weer aardig wat uurtjes in zitten. Ik had wel een verbeterde interface verwacht, dat viel iets tegen, maar goed, ik kan nu weer lekker nostalgisch Age of Empires spelen.
Pagina: 1