Programma's op de :D schijf niet geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Beste Tweakers,

Eigenlijk zit ik met een enorm noob probleem waar ik eigenlijk niet van af kom.

Ik heb een paar dagen geleden een clean instal gedaan van Windows en heb daarmee mijn C: geformatteerd, maar mijn D: is intact gebleven omdat daar de belangrijkste data opstond.

Nu zit het zo dat alle programma's die op de :D staan niet worden beschouwd als ''geïnstalleerd'' terwijl ze er natuurlijk wel opstaan.

Nu is mijn vraag, hoe zorg ik er voor dat mijn nieuwe Windows de programma's die op de :D staan als ''geïnstalleerd'' worden beschouwd (en ook zichtbaar zijn in het ''programma's en onderdelen'' kopje) ?

Alvast bedankt :)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
De programma's opnieuw installeren? Lijkt me de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Door ze opnieuw te installeren op de oorspronkelijke locatie.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:26
Niet opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Door je format is je windows registry die al die gegevens bewaart (zeg maar de hersenpan van windows) natuurlijk gewist. Dus alles wat naar een programma verwijst (kunnen er 3, maar ook zomaar 1500 registry entries zijn) is wieberen. Feitelijk staat op je D: data waar je geen drol meer kunt.
Opnieuw installeren zet die registewaarden we maar ook de data. Dus dat moet toch. Er zijn ook programma's die zich niet in een niet-lege directory laten installereg.
Ergo: al die directories op D: leegmikken en opnieuw installeren van al je software. Al het andere is nutteloos :)
En ja, dan ben je ws ook al je evt savegames kwijt. Indien van toepassing moet je even zoeken op backupppen van savegames voor je games. Maar googlen kun je zelf ook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:15
Sommige simpele programmas kunnen nog steeds werken. Gewoon even de exe opstarten.
Zelf heb ik een mapje met standalone programma's op de E schijf; die doen het dus altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Bedankt voor het antwoord. Ik was benieuwd of er een andere manier is dan opnieuw installeren of snelkoppelingen maken naar de .exe bestanden. Maar die is er blijkbaar dus niet :(

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickboy333 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:51:
Bedankt voor het antwoord. Ik was benieuwd of er een andere manier is dan opnieuw installeren of snelkoppelingen maken naar de .exe bestanden. Maar die is er blijkbaar dus niet :(
Saved games kan je soms nog wel terug vinden in de mappen op je D:
Je moet dan even zoeken waar het programma deze data opslaat.
Je zou de saved games dan kunnen kopiëren naar de nieuw geïnstalleerde mappen.
Mocht deze data in je gebruikersmap worden opgeslagen dan ben je die wel kwijt.
Dat verschilt per programma.
En dat rode boze gezichtje heb je nu omdat het register weer schoon is zoals The Eagle al beschreef. :)
Pagina: 1