Toon posts:

[Asus] Geforce GT610 2gb ddr3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag allemaal.
Na wat na te denken heb ik me bedacht om een videokaart aan te schaffen.
Mijn specs zijn ;
- intel pentium x2 2.7ghz
- ram 4gb ddr2
- 500w voeding
- eventueel ZALMAN c17 cpu koeler
.....
Zou deze videokaart op mijn pc passen? Eventueel licht gaming?
Spellen zoals :
- Arma ii
- cs: global offensive
Nu al bedankt voor de reactie's!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een GT610, ik denk dat een hamster in een hamster wieltje beter geschikt is voor gaming dan zo'n ding. Het geeft beeld, maar daar is ook alles mee gezegd.

Wil je voor weinig geld op lage settings kunnen gamen, zou ik kijken naar een tweedehands HD7770 of iets in die richting.

Al moet je niet al teveel verwachten van dat systeem, dat er nog DDR2 inzit betekend dat ie al jaren oud is.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Wat voor CPU heb je? Is het een Pentium 4 met HT op 2,7GHz, Pentium D op 2,7GHz of bijvoorbeeld een Pentium gebaseerd op de Core architectuur? Dat maakt nogal heel veel verschil in prestaties, de ene kan zo maar vier maal zo snel zijn als de andere.

En welke voeding heb je? Merk en type is waar het om gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dus,
Cpu = e5400 @ 2.7ghz
- de voedingmerk weet ik niet omdat die eticket afgescheurd is, het is een die nogal wat sterk staat.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

RobinHood schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:10:
Een GT610, ik denk dat een hamster in een hamster wieltje beter geschikt is voor gaming dan zo'n ding. Het geeft beeld, maar daar is ook alles mee gezegd.

Wil je voor weinig geld op lage settings kunnen gamen, zou ik kijken naar een tweedehands HD7770 of iets in die richting.

Al moet je niet al teveel verwachten van dat systeem, dat er nog DDR2 inzit betekend dat ie al jaren oud is.
Inderdaad eens met wat je zegt!
Zelfs nieuwe Intel Integrated graphics van tegenwoordig zijn sneller dan de GT610 :P.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:06:
- Arma ii
- cs: global offensive
Een alternatief is gewoon je pc upgraden en geen geld meer uitgeven aan je huidige. Waarschijnlijk kan je CS:GO wel afspelen met een nieuwe videokaart maar Arma II nauwelijks omdat dat een cpu hog is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-06-2015 15:18 ]

Verwijderd

Heb je anders een foto van de voeding of kun je de factuur opzoeken waar het type ook wel opstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een nieuw topic maken :p

Verwijderd

Topicstarter
Geachte, ik heb hier het volgende systeem(6jaar oud) :
-mobo= mcp73t-ad
-cpu = E5400 @ 2.7ghz
-ram = 2gig (heb 4)
-vkaart= gt 610 silent 1gb ddr3
-pS = een stock voeding waar ik een foto heb, p.s 250w vermoed ik. Nu mijn probleem :

Ik installeerde mijn grafische kaart op het moederboord, na eens op de power knop te drukken met een ongelooflijke snelheid van de ventilator ging viel het uit bij de boot up( dus hij bootte wel ) na een uur of 2 opnieuw opstarten, boot niet meer op. Pc zelf boot niet meer. Dus niks, dit is door de voeding, ik denk het. Vandaag ga ik achter een 600w voeding. Hoeft dit of niet?
Foto:
[img]http://imgur.com/V76qXjY[img]
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/EiQTAjv

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 07:17 . Reden: Foto upload ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee hoor, merge met je oude topic :).

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 30-06-2015 10:44 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een beetje een warrig verhaal imo.

Je pc bootte de eerste keer wel? Wat versta jij onder booten? Biosscherm in beeld? Windowslogo in beeld? Helemaal opgestart tot op de desktop?

Boot die wel weer als je de videokaart eruit haalt?

Kan zijn dat je zo een belabberde voeding had, dat die zelfs al bij een low-end kaart als de 610 de geest heeft gegeven. Een 600W nieuwe voeding kopen is overigens volstrekt onzinnig, zelfs als het aan je voeding ligt. Je hebt genoeg aan 300W.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heel erg bedankt, niet bij het biosscherm maar bv net wanneer er "windows starten" kwam ging ie down, en ja gisteren uitgehaald maar ging niet meer. Nu staat het al 6uren uit (voeding uit moederboord gehaald)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan gaat die dus al verder dan je biosscherm. Het kan natuurlijk zijn dat je voeding echt is doorgebrand door je nieuwe videokaart. Kan je van iemand een voeding lenen misschien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:15:
Vandaag ga ik achter een 600w voeding. Hoeft dit of niet?
De huidige is meer dan genoeg en Hipro is ook een prima fabrikant.

Daarnaast is je voeding een SFX voeding en zal een standaard SFX voeding sowieso niet passen. 600W is sowieso ook amper te vinden in SFX formaat en is erg duur. Maar dan nog wat moet je met 600W?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gereserveerd en het is nog altijd aan het wachten, dus de vraag is: waarom die kortsluiting? Heb alles geprobeerd ;
- vkaart uit en vga
- vkaart uit en hdmi
- vkaart aan " vga en hdmi"
- alleen voeding proberen starten
Niks lukt.. Probeer wat meer videos en "how-to's" te kijken maar lukt niet...
Pagina: 1