UPC (eh, ondertussen Ziggo) Horizon is ook een "WiFi kastje". Je hebt dus blijkbaar al twee AP's in huis.
Allicht handig om exact aan te geven welk "Upc horizon" apparaat je hebt, exact welk "thomson wifi kastje", hoe die met elkaar verbonden zijn en hoe je bestaande WiFi instellingen zijn.
Mijn pc staat daar een meter of 4-5 vanaf, en is hier gedraad.
Erg verstandig.
Nu wil ik mijn pc naar zolder zetten, echter kan ik daar geen draad trekken
Als ik een stuiver had voor iedere keer dat iemand dat riep... weet je, tien jaar terug had niemand een draadloze verbinding en hadden mensen met PC's op zolder stiekem allemaal wel internet. Via een netwerkkabel. Je maakt mij niet wijs dat wat we 10 jaar terug konden opeens onmogelijk zou zijn
Wat je zegt is niet dat het niet kan, maar dat jij het niet wilt. Een keuze dus. Erken dat aub, is een stuk eerlijker dan beweren dat iets wat altijd kan waar een wil is niet zou kunnen ofzo.
dus moet het draadloos.
Ik ben dus op zoek naar een wifi repeater, 1 die goed werkt en dus door 2 betonnen plafonds heen kan.
wie kan mij het goede aanraden=
Om Scotty maar te citeren:
Ye cannae change the laws of physics
Als WiFi vanaf je AP niet door beton heen gaat zal exact dezelfde WiFi vanaf een repeater dat natuurlijk ook niet kunnen (en ja, een repeater zendt per definitie exact hetzelfde uit). Repeaters zijn nuttig waar je bereik onvoldoende is en je geen obstakels hebt. Zonder repeater reikt WiFi met gemak 300m ver, met repeater kun je het naar 500m oprekken. Maar zodra je obstakels ertussen hebt schiet een repeater niet op. Dus binnenhuis vrijwel per definitie zinloos.
Je moet linksom of rechtsom bedraad door die vloeren heen en dan boven een AP hangen. Als je geen zin hebt om UTP te trekken (altijd goedkoopste en meest betrouwbare optie!) kun je kijken naar PLC (over het stroomnet, niet betrouwbaar of performant, maar wel 'makkelijk' als het werkt) of MoCA (snel, maar vrij duur, en je moet coax hebben boven).