Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:19
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met het verbinden van mijn pc met andere apparaten, zowel mijn samsung galaxy ace 3 als mijn WD Elements SE. Op de andere computer heb ik hier geen problemen mee en werkt het meteen. Ik had ook problemen met het verbinden met een kingston USB-stick (Datatraveler G3 16GB). Deze heb ik na vele pogingen nu wel aan de praat gekregen.

Heb op internet gespeurd maar kon nog niet veel vinden. Heb Kies van samsung geïnstaleerd, deze heeft de optie om verbindingsfouten op te lossen, maar tot nu toe zonder resultaat. Iedere keer als ik een van de apparaten erin plug, krijg ik de melding: apparaat wordt niet herkend.

Verwijderen van stuurprogramma heeft ook geen nut. Als ik het apparaat daarna weer erin plug wordt er een poging gedaan om het stuurprogramma te installeren, wat mislukt.

Kwam in een ander topic op deze site het programma Crystal Disk info tegen en heb ook deze geprobeerd, maar dit programma ziet alleen mijn SATA schijf, en niet mijn externe harde schijf.

Ik heb dus problemen met het verbinden van meerdere apparaten, en denk dus eerder dat het probleem aan mijn computer ligt. Drivers opzoeken had weinig resultaat, volgens mij hoort de WD Elements SE meteen te werken door het in te pluggen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Sorry dat ik een beetje kort door de bocht ben, zal later wat info toevoegen. Alvast heel veel dank!

Groetjes,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een Samsung Galaxy is een smartphone, en een WD Elements is een harddisk, als ik het wel heb. Dat zijn apparaten die behoorlijk wat stroom trekken, in tegenstelling tot een usb-stick. (Die Samsung natuurlijk alleen als hij gaat laden)
Ik vraag me af of je voeding niet voldoende kan leveren op 5V. Doet die usb-stick het nog steeds als je ook een van die andere apparaten inplugt? Kun je in je bios de huidige waarde van de 5V rail uitlezen, en zakt die als je die WD inplugt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Usb voor kant pc en achterkant proberen.
Usb 2 en usb 3 proberen.
Een usb hub proberen met aparte stroom adapter, of als je deze al gebruikt, een andere proberen.

Anders met een ubuntu livecd opstarten, dan kijken of het hier wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:19
Stroomtekort zou mogelijk kunnen zijn, maar de smartphone geeft aan dat het laadt en het lampje van de harddisk brand direct zodra ik die in de pc plug. Heb alle poorten al geprobeerd, zelfde resultaat. Ze zijn allen usb 2

Vandaag heb ik het nog een keer geprobeerd en nu werkten zowel de usb stick als de externe harde schijf en mijn smartphone. Ik kon ze alle drie tegelijkertijd gebruiken zonder problemen, alleen ging de snelheid natuurlijk wat achteruit. Na ongeveer tien minuten stopte de smartphone weer en geeft het weer dezelfde melding. Gelukkig kan ik ook nog de sd-card gebruiken, dus wat dat betreft is het probleem opgelost; als het blijft werken.