Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Ik ben een week of 2 geleden een beetje gaan denken aan een custom-loop voor het koelen van mijn R9 290x.

eerst wilde ik dit zo goedkoop mogelijk doen, met koperen buizen als 'radiators'. maar ik heb nu besloten dat ik iets meer uit ga geven. maar het moet nog steeds redelijk goedkoop blijven.

ik ga mijn i5-4670k en r9 290X(reference) waterkoelen. ik heb een Phanteks Enthoo Pro kast.
dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:

Pomp: Phobya DC12-220 of DC12-400
reservoir: Phobya Balancer 250
Tubing: 13/10 wit
koelblok CPU: Watercool Heatkiller rev.3
Koelblok GPU: KryoGraphics r9 290(x), precies model moet ik nog naar vragen.
radiator: Magicool Slim Triple 420 radiator
fittingen: Rechte inschroefverbinding 1/4" - 10x1,5 - zwart nickel
Hoek 90° inschroefverbinding 1/4" - 10x1,5 - draaibaar - zwart nickel
Coolant: Rood, geen idee welk type.

wat voor coolant en tubing raden jullie aan en welke pomp?

wordt verschillende metalen in één loop niet vaak afgeraden, waarom worden de meeste fittingen dan van nickel gemaakt? terwijl radiators zo goed als altijd van koper zijn?

als er verdere opmerkingen of tips zijn, zijn die zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat is je budget?? :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
er is geen strak budget, maar ik wil het zo laag mogelijk houden. de max is ongeveer €250.

ik kan het CPU-blok voor €30 krijgen, en het GPU-blok voor €50

[ Voor 12% gewijzigd door sjettepetJR. op 27-06-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
250 is een relatief krap budget dus er moeten wat kleine concessies gedaan worden, je zal dus waarschijnlijk een relatief goedkoop pompje erin moeten plaatsen (~ 40 euro). Verder weet ik niet 100% zeker of een 420 SLIM rad genoeg is voor de 4670k met dikke r9 290X, maar ik denk dat het wel oké is. Qua pomp kan ik je helaas weinig advies geven, ben zelf groot fan van de pompjes van 70-100 euro met reservoir-top.

Ik heb sinds een paar maand zelf een custom loopje en kan je in ieder geval twee zaken afraden: de tubing van Tygon is echt waardeloos. Matig flexibel en knijpt veel te snel dicht, een tuinslang is nog beter. Ik ben onlangs overgestapt naar tubing van PrimoChill en dat is echt geweldig spul! Geen opdruk, zeer, zeer sterk en maakt erg goede bochten zonder flow verlies:

http://www.highflow.nl/sl...nt-white-pflexa-12-w.html
http://www.highflow.nl/sl...shed-red-pflexa-12-r.html
http://www.highflow.nl/sl...stal-clear-pflexa-12.html

Verder had ik rode vloeistof/coolant van Feser, maar ik vind het wat naar spul. Het laat residu achter en tast toch de slang een klein beetje aan, maar dat kon ook aan de Tygon troep slang liggen.

Ik heb nu zelf voor de rode PrimChill slang gekozen en deze zijn een beetje doorzichtig rood. In combinatie met gewoon transparante vloeistof van Mayhem ziet het er prima uit en loopt er geen troep door m'n loop :)

http://www.highflow.nl/ko...ultra-pure-h20-1-ltr.html

Mocht je toch graag een kleurtje willen kiezen dan zou ik voor Mayhems Blood Red gaan, die ziet er wel gaaf uit:

http://www.highflow.nl/ko...ood-red-coolant-1ltr.html

Tegenwoordig worden vloeistoffen trouwens gemengd met allerlei zaken voor bescherming van aluminium, koper, nickel, staal en noem maar op. Ik zou me eigenlijk meer zorgen maken om chemische kleurenmeuk die je slangen/radiator wat aantasten en residu achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
de Phobya pompjes zijn ook niet duur, de DC12-400 kost €35-€40, en de DC12-220 nog een tientje minder.

die coolant ziet er wel gaaf uit, maar misschien ga ik het zelf mixen tot een mat bloed rood kleurtje; YouTube: Mayhems Blood Red Part 2 (Pastel Blood Red)

weet iemand of je bij de X1 coolant van Mayhems dat mixertje er ook bij krijgt?

als er goede ervaringen zijn met Primochill slangen, dan ga ik daar maar gewoon voor.
dan heb ik witte slangen met bloed rood.
past goed bij mijn rode moederbord+geheugen en witte kast. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 00:29
ik heb zelf ook met Mayhems X1 kleurstog "blood red"gemaakt.
ik heb Deeb red erin gedaan tot een mooie rode kleur, en daarna 2/3 druppels donkerblauw erin en dan ziet het er naar mijn mening erg goed uit.

het geeft wel heel erg af, de slangen blijven roze/rood.
het reservoir heb ik met een schuursponsje schoon moeten schrobben om hem weer helder te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Brandonvds schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:56:
ik heb zelf ook met Mayhems X1 kleurstog "blood red"gemaakt.
ik heb Deeb red erin gedaan tot een mooie rode kleur, en daarna 2/3 druppels donkerblauw erin en dan ziet het er naar mijn mening erg goed uit.

het geeft wel heel erg af, de slangen blijven roze/rood.
het reservoir heb ik met een schuursponsje schoon moeten schrobben om hem weer helder te krijgen
ik denk dat dat gebeurd met zo goed als elke gekleurde coolant, ik ben nu redelijk zeker dat ik voor Mayhems ga.
stin00 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:12:
Ik heb sinds een paar maand zelf een custom loopje en kan je in ieder geval twee zaken afraden: de tubing van Tygon is echt waardeloos. Matig flexibel en knijpt veel te snel dicht, een tuinslang is nog beter. Ik ben onlangs overgestapt naar tubing van PrimoChill en dat is echt geweldig spul! Geen opdruk, zeer, zeer sterk en maakt erg goede bochten zonder flow verlies:

Verder had ik rode vloeistof/coolant van Feser, maar ik vind het wat naar spul. Het laat residu achter en tast toch de slang een klein beetje aan, maar dat kon ook aan de Tygon troep slang liggen.
ik vond dit op de site van Mayhems;
Do not use Mayhems Pastel with Tygon tubing as Mayhems Pastel seems to react with it changing the colour of the tubing to a greenish colour. This is not the fault of Tygon or Mayhems it is just a incompatibility issue. Pastel works fine with XSPC, Thermochill, Clear Flex, Masterclear and a few other brands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Klopt ik heb hier ook een topic over gelezen van Mayhems op overclock.net. De tubes werden zelfs langzaam afgebrokkelt en slipten de loop dicht. Maar toentertijd had ik dus nog Feser rode vloeistof en dat was ook dramatisch. Vermijd de Tygon slang aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
ik denk dat ik dan maar voor deze ga; http://www.highflow.nl/ra...l-copper-420mm-14170.html

als ik niet tevreden ben met de temps of later overstap naar Crossfire, kan ik altijd nog een 280 voorin of onderin plaatsen.

ik kom nu wel iets boven mijn budget uit, maar dat neem ik maar voor lief.
CPU; €30
GPU; €50
radiator; €90
tubing; €15
fittings; €25
pomp; €30
reservoir; €35
Coolant; €10
-------------------
€285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Meet voor de zekerheid wel even goed uit of deze radiator gaat passen :)
Dimensions (LxWxH):468x144x46mm

Inclusief fans (25mm) zal de hoogte uitkomen op 71mm.

En laat het mij even weten, ik heb zelf de Phanteks Enthoo Luxe en overweeg ook een 420mm radiator :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:22:

En laat het mij even weten, ik heb zelf de Phanteks Enthoo Luxe en overweeg ook een 420mm radiator :+
Ik heb dezelfde rad in een luxe zitten (sig) dat gaat makkelijk. Het zit bij mij wel in een pull config, maar push pull zou ook wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
stin00 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:22:
Meet voor de zekerheid wel even goed uit of deze radiator gaat passen :)
Dimensions (LxWxH):468x144x46mm

Inclusief fans (25mm) zal de hoogte uitkomen op 71mm.

ik heb het antwoord;
HammerNL schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:40:
[...]

Ik heb dezelfde rad in een luxe zitten (sig) dat gaat makkelijk. Het zit bij mij wel in een pull config, maar push pull zou ook wel kunnen.
;)

wat raden jullie aan; push of pull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Laat ik nou tygon hebben , duurste van duurste , buigzaamheid , eerlijk beetje waardeloos , tubes zijn al niet meer doorzichtig , zit een soort van rook aanslag op heel vaag (aan de binnenkant) en ik rook niet thuis lol. Is echt een rare gewaarwording en nu ik stinoo zo hoor heb ik zoiets van fuck en welke slang gaan we nu gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
JayJay schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:12:
Laat ik nou tygon hebben , duurste van duurste , buigzaamheid , eerlijk beetje waardeloos , tubes zijn al niet meer doorzichtig , zit een soort van rook aanslag op heel vaag (aan de binnenkant) en ik rook niet thuis lol. Is echt een rare gewaarwording en nu ik stinoo zo hoor heb ik zoiets van fuck en welke slang gaan we nu gebruiken ?
Ik ging bij Highflow uit van de expertise van anderen en Tygon werd verder geprezen als prima slang.
Ik ben net overgestapt om PrimoChill en écht een wereld van verschil. Deze slang is zo ontzettend veel beter en van hogere kwaliteit, hier komt geen tygon meer in huis.. Zelfs niet als tuinslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
stin00 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:14:
[...]

Ik ging bij Highflow uit van de expertise van anderen en Tygon werd verder geprezen als prima slang.
Ik ben net overgestapt om PrimoChill en écht een wereld van verschil. Deze slang is zo ontzettend veel beter en van hogere kwaliteit, hier komt geen tygon meer in huis.. Zelfs niet als tuinslang.
Zelfs niet als tuinslang 😂😂😂😂 whahahha fuck mijn loop , 1 en al tygon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
JayJay schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:37:
[...]

Zelfs niet als tuinslang 😂😂😂😂 whahahha fuck mijn loop , 1 en al tygon
Nu heb je iets te doen in de vakantie. ;)

En aan tuinslang kom je voortaan ook niet meer tekort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
sjettepetJR. schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:47:
[...]

Nu heb je iets te doen in de vakantie. ;)

En aan tuinslang kom je voortaan ook niet meer tekort!
Moet er niet aan denken alles weer uit elkaar te halen :( , maar welke slang wordt dan geadviseerd ? Die stinoo zei is natuurlijk een optie de PrimoChill. Ben benieuwd o het een wereld van verschil is voordat ik mijn loop uit elkaar haal 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Ik zal je wel laten weten of Primochill mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
iemand heeft al contact met mij opgenomen, hij heeft een EK-Coolstream XTC 420 liggen, met een dikte van 55mm bied het mogelijkheid voor een tweede R9 290x.

ik heb er €60 op geboden, kijken wat hij daar op reageert.
zo bespaar ik dus €30, waardoor ik weer rond de €250 zit.
Pagina: 1