Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit is dus voornamelijk om te gamen. Deze pc gaat gebouwd worden voor de nieuwe games (aangekondigd op E3) makkelijk te kunnen spelen, liefst op Ultra settings
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro maximum
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. De rest wordt allemaal nieuw aangekocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik werk het liefst met een intel/nvidia combo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben aan het nog aan het twijfelen over RAM-geheugen. Zou ik hier al naar 16GB moeten gaan of kan ik momenteel nog aan 8GB houden om zo te kosten nog wat te drukken.
Ook over de koeling twijfel ik. Zou ik voor waterkoeling gaan? Ik heb dit nog nooit geïnstalleerd in een PC.
Ga je overklokken?
Nee, niet overklokken
Een paar opmerkingen over mijn lijst
Deze PC is voor een kameraad van mij die zelf geen kennis heeft en ik wil hem hierbij dus helpen.
Ik ben niet zeker over het moederbord. Er staan geen reviews over de B6 van Gigabyte. Zelf heb ik een
Gigabyte G1 Sniper B5 in mijn PC, maar die staat nu rond de 120 euro wat ik vreemd vind.
Is deze processor goed genoeg? Zelf heb ik het gevoel van wel, maar een andere mening is altijd welkom.
Is 550 Watt voeding een beetje overkill of kan ik me daar toch beter aan houden?
Lijstje tot nu toe:
Dit is dus voornamelijk om te gamen. Deze pc gaat gebouwd worden voor de nieuwe games (aangekondigd op E3) makkelijk te kunnen spelen, liefst op Ultra settings
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro maximum
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. De rest wordt allemaal nieuw aangekocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik werk het liefst met een intel/nvidia combo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben aan het nog aan het twijfelen over RAM-geheugen. Zou ik hier al naar 16GB moeten gaan of kan ik momenteel nog aan 8GB houden om zo te kosten nog wat te drukken.
Ook over de koeling twijfel ik. Zou ik voor waterkoeling gaan? Ik heb dit nog nooit geïnstalleerd in een PC.
Ga je overklokken?
Nee, niet overklokken
Een paar opmerkingen over mijn lijst
Deze PC is voor een kameraad van mij die zelf geen kennis heeft en ik wil hem hierbij dus helpen.
Ik ben niet zeker over het moederbord. Er staan geen reviews over de B6 van Gigabyte. Zelf heb ik een
Gigabyte G1 Sniper B5 in mijn PC, maar die staat nu rond de 120 euro wat ik vreemd vind.
Is deze processor goed genoeg? Zelf heb ik het gevoel van wel, maar een andere mening is altijd welkom.
Is 550 Watt voeding een beetje overkill of kan ik me daar toch beter aan houden?
Lijstje tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 87,- | € 87,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 364,- | € 364,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 51,61 | € 51,61 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 88,19 | € 88,19 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 967,75 | |