Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 23:34
Gekocht met de Steam Sale en (helaas) nu alweer uitgespeeld. In 1999 was ik begonnen aan deze voxel engine based game, maar het einde had ik toen nooit bereikt. Nu 16 jaar later ben ik dan toch het hele avontuur doorlopen en dat in 1080p HD!! Ik vind het werkelijk ongelooflijk hoe goed deze game na 16 jaar overeind blijft tussen al het huidige geweld. De balans tussen actie en avontuur is top, het uitzoeken van de main en secondary quests zijn uitdagend, maar niet té moeilijk. Maar wat ik bovenal zo fijn vind, is dat je niet verdwaald raakt in eindeloze menuutjes met loot, upgrades en andere onzinnige stats en gizmo's. Ook nu vind ik de game nog ongekend goed wat het kleurenpallet betreft. Sure, de graphics zijn nu outdated, maar tijdens de hele game heb ik mij er geen moment aan gestoord. Sterker nog, ik werd weer helemaal meegenomen in de wereld van Adelpha!

Eeuwig zonde vind ik het dan ook dat een deel II nooit van de grond gekomen is door matige verkopen van het origineel en de daardoor bemoeizuchtigheid van de uitgever. Maar wie weet... Keren de fans ooit nog terug naar Adelpha voor een nieuw avontuur! Ik hoop het.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Zo te zien sta ik aardig alleen -O- _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hij werd/was toch opnieuw in de maak? Is hij alweer uit dan?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Heb je de TS wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Ja, maar hij zegt dat het nu in 1080P is, alleen een paar zinnen verder heeft hij het over outdated graphics.

Vandaar dat ik het me afvraag.

Heb het origineel nooit gespeeld helaas.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Outcast 1.1 is eigenlijk gewoon het origineel met een aantal technische verbeteringen. Nu dit er is zou je sowieso het origineel niet willen spelen, met name wegens de controls en minimale resolutie. De graphics zijn inderdaad outdated, maar de manier waarop het is opgebouwd (voxels) en de vormgeving zorgen ervoor dat het op de een of andere manier er toch zelfs nu nog best leuk uitziet.

Wat de full remake betreft is er eigenlijk geen nieuws meer geweest sinds de kickstarter faalde. Als het uberhaupt nog komt dan duurt dat wel een paar jaar waarschijnlijk.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ik ga er ook niet meer van uit dat de full remake er komt, om van een deel 2 nog maar te zwijgen. Daarom heb ik in de Steam sale v1.1 maar gekocht en ik heb er enorm veel plezier aan beleefd. Eigenlijk vond ik het best wel een verademing om weer eens lekker een actie/avonturen game te spelen zonder alle next-gen gizmo's als scripted events, quicktime events en eindeloos veel customization meuk. De in-game tutorial moet je je even doorheen bijten, maar duurt gelukkig niet zo lang. Daarna werd ik weer meteen meegezogen in de speelwereld van Outcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 22:12
Heb het spel al eens ergens digitaal gekocht, maar kan het niet zo snel terugvinden... weet well dat het in 99 een abosluut topspel was, eentje waarvan ik me het verhaal nog kan herinneren en ook dat het einde me toen een brok in de keel gaf, zo immersive was het :) Baanbrekend spel...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 16:03
Outcast is een van mijn favoriete games aller tijden :)
Ik heb 'm al een tijd niet meer gespeeld. Op m'n vorige systeem nog wel en daarop moest ik met CPUGrab al iets van 80% pakken, omdat de game anders niet goed speelde. Rennen door het de riss velden in Shamazaar ging anders bijvoorbeeld extreem langzaam.
Veel lol aan dat spel gehad. De "outtakes" blijven ook grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Laatst online: 11-09 12:37
Hi, vraagje naar welke region kan ik het best na shamazaar afreizen (story wise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 16:03
Maakt niet zo gek veel uit als ik 't mij goed herinner, want je bent in alle regio's op zoek naar de "Mon". Talanzaar (was de naam dacht ik) is wel de handigste regio om sowieso te bezoeken i.v.m. vendors. Je zal trouwens toch wel af en toe tussen regio's heen en weer reizen voor (side) quests.
Raar eigenlijk dat je dat soort dingen onthoud en nog weet na zoveel jaar :P
Pagina: 1