Gekocht met de Steam Sale en (helaas) nu alweer uitgespeeld. In 1999 was ik begonnen aan deze voxel engine based game, maar het einde had ik toen nooit bereikt. Nu 16 jaar later ben ik dan toch het hele avontuur doorlopen en dat in 1080p HD!! Ik vind het werkelijk ongelooflijk hoe goed deze game na 16 jaar overeind blijft tussen al het huidige geweld. De balans tussen actie en avontuur is top, het uitzoeken van de main en secondary quests zijn uitdagend, maar niet té moeilijk. Maar wat ik bovenal zo fijn vind, is dat je niet verdwaald raakt in eindeloze menuutjes met loot, upgrades en andere onzinnige stats en gizmo's. Ook nu vind ik de game nog ongekend goed wat het kleurenpallet betreft. Sure, de graphics zijn nu outdated, maar tijdens de hele game heb ik mij er geen moment aan gestoord. Sterker nog, ik werd weer helemaal meegenomen in de wereld van Adelpha!
Eeuwig zonde vind ik het dan ook dat een deel II nooit van de grond gekomen is door matige verkopen van het origineel en de daardoor bemoeizuchtigheid van de uitgever. Maar wie weet... Keren de fans ooit nog terug naar Adelpha voor een nieuw avontuur! Ik hoop het.
Eeuwig zonde vind ik het dan ook dat een deel II nooit van de grond gekomen is door matige verkopen van het origineel en de daardoor bemoeizuchtigheid van de uitgever. Maar wie weet... Keren de fans ooit nog terug naar Adelpha voor een nieuw avontuur! Ik hoop het.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2