Nieuwe TV voor Netflix en streamen van NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb een 40" Samsung Smart TV van 4 jaar oud met WD TV Live en Synology DS414 nas.
Het beeld is niet geweldig en ik wil wel een wat grotere tv. De Netflix app deed het niet op het smart gedeelte van de tv dus heb ik verder nooit iets 'Smart' gedaan.
De WD TV Live is te bedienen door mijn 2 jonge dochters (2 en 5) maar hij loopt best vaak vast (zowel in netflix als wanneer ik een film of serie stream vanaf mijn NAS) en dan moet ik alsnog helpen door de WD TV Live hard te rebooten.

Al een aantal weken lees ik hier draadjes en google ik de hele wereld over.
Ik wilde eerst een tv met ingebouwde media speler maar er lijkt geen enkel fatsoenlijk werkend model (MKV & AC3 ondersteuning) op de planeet.
Dan maar een betere losse mediaspeler maar overal lees ik dat de Roku 3 het beste en gemakkelijkste in gebruik is maar niet (normaal) verkrijgbaar in NL en iedereen gaat maar HTPC's en PC sticks knutselen als alternatief (waar ik eigenlijk geen zin in heb). Ik heb al een oude Philips mediaspeler liggen die te weinig codecs ondersteund en een AC Ryan die at random ondertiteling vergeet weer te geven bij mijn anime series. Ik wil het gebruikersgemak (voor mijn dochters) van de WD TV live houden maar dan zonder de 2 a 3 vastlopers per dag.

Voor een nieuwe TV zie gewoon door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een tv tussen 1000 en 1500 euro. 3D boeit me niet, Plat, niet gebogen en ik wil er niet over een jaar achter komen dat ik toch het verkeerde model heb gekocht. Ik heb nog niet echt een mening over 4K. Als er een model is die goed Netflix kan spelen en Plex (wat ik nu niet gebruik, ik browse gewoon door mijn nas folders met de WD tv live) ondersteund en mij ondertitels laat instellen en verplaatsen dan hoor ik het graag. Als er echt niets is met een fatsoenlijke interne media streamer welke externe mediaspeler (te bedienen door mijn dochters, iig die van 5) kan ik dan het beste kopen? Ik wil de media kunnen kiezen via afstandbediening op de tv en niet via ipad of telefoon.

Mijn eigen onderzoek zegt ' koop Sony Bravia KDL-55W829B ergens en de Roku 3 via amazon' maar dat voelt alles behalve zeker.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat het sowieso een goed idee is om bij een losse mediaspeler te blijven. Meer mogelijkheden, flexibeler, gebruiksvriendelijker en je bent niet afhankelijk van de nauwelijks onderhouden "smart"-platforms van de diverse merken.

De genoemde Sony is een prima tv, behoorlijk populair op het forum en veel geadviseerd. Prima keuze dus.

Ten slotte nog een schopje richting CEA met dit topic aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Zelf sony 50w828. Prima tv, netlfix app werkt goed. Plex ook. Verwacht geen overgeklokte snelheden met de smart-features maar het voldoet. Hou zelf niet mediaspelers als de roku/acryan etc. Gebruik zelf xbmc via een intel nuc (en op de tweede tv een oude atom ion asrock met een ssd) werkt allemaal perfect! Tv krijg je geen spijt van. Tenzij je 4k wil (hoewel aangekondigd is dat in 2018 de 8k tv's mainstream worden). Ik zie zelf 4k als een beetje de "hd-ready" (tussen) stap van een paar jaar terug naar "full hd" 8k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:15

Cyphax

Moderator LNX
S1NN3D schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:04:
en je bent niet afhankelijk van de nauwelijks onderhouden "smart"-platforms van de diverse merken.
Ter illustratie: mijn Samsung heeft wel een ingebouwde Netflix-app die het op zich prima doet, maar hij wordt totaal niet onderhouden. Netflix biedt al sinds vorig jaar profielen als feature. Die app op de TV dus niet. Daar heb je dus al weinig meer aan als je die feature gebruikt (ik gebruik 'm om onderscheid te maken tussen mijn kijkgedrag en dat van de kinderen).
Het is ook stervenstraag, maar het is niet bepaald een high end TV dus hoewel ik altijd bij mezelf denk: joh een Raspberry Pi lijkt sneller en zo'n apparaat kost maar een paar tientjes, waarom hier zo op bezuinigen, zal het met een duurdere TV hopelijk wat sneller zijn allemaal.

Ik heb een Boxee Box en een Xstreamer, maar die doen beide niet aan Netflix dus nu gaat dat via een Chromecast. Wat wel prettig werkt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 12:42

CCP

Ik heb ook de sony 828b en heb ook een Synology om mijn media te stream. Echter de DS214play, welke niet in staat is om 1080p fatsoenlijk weer te geven zonder direct play. Ik zit met hetzelfde, fatsoenlijk mediaplayer nodig welke mijn vriendin makkelijk kan bedienen zonder tig afstandbedieningen.

Mijn oplossing zal zijn om er een htpc tussen zetten aangezien mijn PS4 ook niet alle codecs aan kan. Waarschijnlijk een Mac mini, dan weet ik zeker dat ik alles kan afspelen wat ik maar wil en dat mijn vriendin deze kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo'n Mac Mini is een mooie maar ook prijzige oplossing. Met een NUC en Kodi kun je goedkoper hetzelfde bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De Chromecast is perfect voor Netflix en YouTube. Daarnaast ondersteund Plex ook de Chromecast, alleen hiervoor moet je wel de betaalde app hebben. Vanwege een gaar (wifi) netwerk thuis gebruik ik voor Plex nu een bekabelde RasPlex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 12:42

CCP

S1NN3D schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:18:
Zo'n Mac Mini is een mooie maar ook prijzige oplossing. Met een NUC en Kodi kun je goedkoper hetzelfde bereiken.
Hmm die NUC is inderdaad wel interessant, maar zal wss Plex gebruiken ipv Kodi omdat ik daar al mee werk en het een makkelijke software vind. Is het onderzoeken waard gezien het financieel voordeel :) Thanks voor de tip.

Edit: Na wat reviews en info te hebben gelezen, doet de NUC precies wat ik wil bereiken. Net een besteld, ben benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door CCP op 29-06-2015 16:07 ]

Pagina: 1