Vandaag heb ik mijn AMD FX8350 en GA-990FXA-UD3 vervangen door een i5 4690K in combinatie met de MSI Z97S Sli Krait. Mijn PC boot en ik kan in het BIOS komen, maar zodra ik Windows wil starten krijg ik een foutmelding (over nieuwe hardware e.d.). Als ik na deze foutmelding met behulp van mijn Windows schijf probeer te herstellen, krijg ik de melding dat het station vergrendeld is. Als ik vervolgens opnieuw opstart en via Boot opties Boot Manager selecteer, kom ik 'gewoon' in Windows. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt door gelijk maar alle MSI mobo drivers te installeren, en vervolgens opnieuw op te starten. Waarop ik hetzelfde probleem krijg, Windows kan niet opstarten.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe, of wat ik kan doen om dit te verhelpen? Ik ben een liefhebber, maar geen pro. Ter extra informatie, dit is mijn PC:
Ik heb Windows 8.1 64-bit op mijn SSD staan, mijn HD gebruik ik als opslag.
Update: Ik heb in mijn BIOS windows 8.1 features aangezet onder boot instellingen, en vervolgens gekozen voor MSI fast boot. Het probleem lijkt nu opgelost, want ik kan nu gewoon opnieuw opstarten zonder foutmeldingen. Wel heb ik nu rechtsonderin een watermerk op mijn desktop staan, met buildnr 9600. En het rebooten gaat zo snel, dat ik het BIOS niet meer in kom, de tekst press del etc verschijnt ook niet meer.
Update 2: Middels een MSI tool heb ik de fast boot uit kunnen zetten en kan ik weer mijn BIOS in. Ik zit nu alleen nog met dat lelijke watermerk. Ik heb al gelezen dat er tools zijn om dit te verwijderen, maar ik zou liever willen weten hoe dat watermerk er gekomen is, zodat ik het op de juiste manier verwijder.
Update 3: Nevermind, wist niet dat ik Windows opnieuw moest activeren. Dat heb ik zojuist gedaan, dus ik ben klaar. Iedereen bedankt voor de reacties..
Ik zal de volgende keer beter googlen voordat ik een topic open.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe, of wat ik kan doen om dit te verhelpen? Ik ben een liefhebber, maar geen pro. Ter extra informatie, dit is mijn PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 238,79 | € 238,79 |
| 1 | MSI Z97S SLI Krait Edition | € 114,- | € 114,- |
| 1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 298,95 | € 298,95 |
| 1 | WD Blue WD10EALX, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Creative X-Fi XtremeMusic | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Arc Midi R2 Window | € 83,40 | € 83,40 |
| 1 | BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm wit/zwart | € 7,45 | € 7,45 |
| 1 | HP 2309m Full HD LCD Monitor (FV588NL) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Logitech Z-2300 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit | € 16,13 | € 16,13 |
| 1 | Phanteks PH-TC14PE Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ducky Zero DK2108S Blue led (Cherry Brown) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Razer Deathadder Chroma | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Roccat Hiro | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M2 620W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 199,30 | € 199,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.217,90 | |
Ik heb Windows 8.1 64-bit op mijn SSD staan, mijn HD gebruik ik als opslag.
Update: Ik heb in mijn BIOS windows 8.1 features aangezet onder boot instellingen, en vervolgens gekozen voor MSI fast boot. Het probleem lijkt nu opgelost, want ik kan nu gewoon opnieuw opstarten zonder foutmeldingen. Wel heb ik nu rechtsonderin een watermerk op mijn desktop staan, met buildnr 9600. En het rebooten gaat zo snel, dat ik het BIOS niet meer in kom, de tekst press del etc verschijnt ook niet meer.
Update 2: Middels een MSI tool heb ik de fast boot uit kunnen zetten en kan ik weer mijn BIOS in. Ik zit nu alleen nog met dat lelijke watermerk. Ik heb al gelezen dat er tools zijn om dit te verwijderen, maar ik zou liever willen weten hoe dat watermerk er gekomen is, zodat ik het op de juiste manier verwijder.
Update 3: Nevermind, wist niet dat ik Windows opnieuw moest activeren. Dat heb ik zojuist gedaan, dus ik ben klaar. Iedereen bedankt voor de reacties..
[ Voor 5% gewijzigd door Fanta op 27-06-2015 14:03 ]
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer