Berichtje van mij afgelopen Maart (in een ander topic):
1.M'n huidige htpc upgraden (incl nieuwe compactere kast)
2. Een nieuwe htpc
3. Overstappen naar een nas i.c.m. een mediaspeler
Optie 1: wat zou ik dan moeten aankopen voor een goede upgrade, volg de ontwikkeling al een tijdje niet, of kn ik beter niet meer upgraden en gewoon nieuw kopen?
Optie 2: ga ik dan voor een betere als wat ik nu heb, of bijv zo'n kant en klare zodac of NUC o.i.d. i.c.m. een grote hardeschijf erin
Optie 3: Synology Nas heb ik inmiddels al wel gevonden, maar welke mediaspeler? Dan weer zo'n NUC, of een kant en klare (bijv mede8er MED600X3D)
Ik ben geen groot verbruiker, download zo nu en dan via nieuwsgroepen/spotnet films en series. Deze komen uiteraard in verschillende codering binnen. Die moeten dus wel af te spelen zijn. Gezien spotnet is Windows (en dus een htpc) erg handig, maar ook gewend)
Kortom, ik zie niet meer goed in wat voor mij nou goed zou zijn. Ik hoef geen overkill, en koek is erg bekend en handzaam voor iedereen binnen het gezin.
Heb geen zin om doelloos geld uit te geven, dus moet het één wat goed passen bij het ander.
Heb verder een denon x1100w receiver en een Philips tv, alles bedraad aangesloten.
Nu is het zo dat ik echt niet meer weet wat ik kan of moet doen.Ik heb momenteel een htpc:
- MSI P7NGM - digital, met Intel E5200 proc.
- 2 GB RAM, DDR2.
Kortom is wat ouder, maar draait voor mij prima. Enige wat ik er op doe is downloaden, uitpakken en HD content films kijken via kodi
De laatste tijd valt het me op dat de pc traag wordt. Content kijken lukt nog prima, schokt niet. Alleen uitpakken, kopiëren, bladeren etc wordt enorm traag. Uitpakken duurt langer dan downloaden..
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk uitgeven. In ieder geval een frisse installatie van windows, maar is het voldoende om er 2 gb ofzo bij te prikken? Of is een update qua moederbord, proc en geheugen noodzakelijk? Ik ben de laatste tijd er eigenlijk niet mee bezig. De kast is prima, hdd ook, eigenlijk alles, behalve dat hij zo traag is...
1.M'n huidige htpc upgraden (incl nieuwe compactere kast)
2. Een nieuwe htpc
3. Overstappen naar een nas i.c.m. een mediaspeler
Optie 1: wat zou ik dan moeten aankopen voor een goede upgrade, volg de ontwikkeling al een tijdje niet, of kn ik beter niet meer upgraden en gewoon nieuw kopen?
Optie 2: ga ik dan voor een betere als wat ik nu heb, of bijv zo'n kant en klare zodac of NUC o.i.d. i.c.m. een grote hardeschijf erin
Optie 3: Synology Nas heb ik inmiddels al wel gevonden, maar welke mediaspeler? Dan weer zo'n NUC, of een kant en klare (bijv mede8er MED600X3D)
Ik ben geen groot verbruiker, download zo nu en dan via nieuwsgroepen/spotnet films en series. Deze komen uiteraard in verschillende codering binnen. Die moeten dus wel af te spelen zijn. Gezien spotnet is Windows (en dus een htpc) erg handig, maar ook gewend)
Kortom, ik zie niet meer goed in wat voor mij nou goed zou zijn. Ik hoef geen overkill, en koek is erg bekend en handzaam voor iedereen binnen het gezin.
Heb geen zin om doelloos geld uit te geven, dus moet het één wat goed passen bij het ander.
Heb verder een denon x1100w receiver en een Philips tv, alles bedraad aangesloten.