Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vier onbekende plugs?

Pagina: 1
Acties:

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 14:54
Hallo,

Ik kwam vier onbekende plugs tegen waarvan ik echter geen idee heb, waarvoor ze dienen en waar ze in moeten. in de 3 kleine plugs zitten twee pinnetjes in. ze komen vanaf de powerknop en usb's.
Ik heb al overal gezocht op internet, tutorials bekeken, maar nergens kom ik zulke plugs tegen.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iEp9N/d10a73260f.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iEpk1/bab424c994.png

[ Voor 13% gewijzigd door xlvg op 27-06-2015 11:19 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Eagle Creek

Breathing security

Op die vierkante kun je een ventilator (fan) aansluiten.
Die brede lijkt me SATA.

Je sluit waarschijnlijk de SATA-kabel aan op een SATA-voedingskabel en kunt dan middels de vierkante plugjes drie extra ventilatoren van stroom voorzien :).

Zijn niet echt heel ongebruikelijk overigens. Wel is dit de male versie en ik denk dat je misschien bekender bent met de femaleversie. Female fan-plug sluit je normaal aan op je moederbord en female SATA stop je in een harde schijf.

Dus dan vallen de aansluitingen niet zo op in de behuizing.

[ Voor 88% gewijzigd door Eagle Creek op 27-06-2015 11:21 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Met ^^

"Ik kwam vier onbekende plugs tegen waarvan ik echter geen idee heb"

Hoewel Het algemeen beleid #quickstart niet altijd gevolgd wordt, span jij wel de kroon met een uiterst summiere OpeningsPost.

Het minste zou toch wel zijn, waar je deze kabels aantreft. Mijn glazen bol zegt een of andere behuizing.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 11:24 ]

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 14:54
Eagle Creek schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:18:
Op die vierkante kun je een ventilator (fan) aansluiten.
Die brede lijkt me SATA.

Je sluit waarschijnlijk de SATA-kabel aan op een SATA-voedingskabel en kunt dan middels de vierkante plugjes drie extra ventilatoren van stroom voorzien :).

Zijn niet echt heel ongebruikelijk overigens. Wel is dit de male versie en ik denk dat je misschien bekender bent met de femaleversie. Female fan-plug sluit je normaal aan op je moederbord en female SATA stop je in een harde schijf.

Dus dan vallen de aansluitingen niet zo op in de behuizing.
Dit zijn dus voor eventuele extra fans, de Case fans sluit ik wel gewoon op het moederbord?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:20:

Het minste zou toch wel zijn, waar je deze kabels aantreft. Mijn glazen bol zegt een of andere behuizing.
Dit. De handleiding (al dan niet digitaal) is meestal de eerste bron waar je dan gaat kijken :). Kan me niet voorstellen dat het nergens gewoon genoemd wordt waar die kabels voor zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 27-06-2015 11:37 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Eagle Creek

Breathing security

xlvg schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Dit zijn dus voor eventuele extra fans, de Case fans sluit ik wel gewoon op het moederbord?
Beide kan.
Via het moederbord kun je vaak nog wat monitoring en/of controle uitoefenen, als je ze alleen op een stroombron aansluit kan dat in principe niet. (of er moet nog weer electronica achter zitten maar dat is meestal niet zo)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1