Volvo-stoelen in Octavia

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ik heb van mijn buurman 2 stoelen uit zijn Volvo v70 gekregen. Die wil ik graag in mijn Octavia (laten) zetten. Het zijn mechanische stoelen. Ik heb de boel opgemeten en in de breedte past het.

Mijn vragen:

Kan dit, zo ja hoe en wie kent een bedrijf dat dit voor me zou kunnen doen?

Ik weet dat er bedrijven zijn die autostoelen op maat maken (ASS bijvoorbeeld) maar daar gaat mijn vraag niet over.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat menig schadeherstel dat zal kunnen. Probeer eens een Focwa-bedrijf, vaak nette prijs. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Passen de Volvo-stoelen op de Octavia-rails? Dan ben je al een eind op weg. Zo niet, dan kun je eens kijken wat er moet worden aangepast: alleen de afstand tussen de rails of ook de vorm van de rails. Tweede puntje: controleer even of de Octavia-gordel past in de Volvo-vergrendeling aan de stoel.

Verder hebben ook stoelen die niet elektrisch bedienbaar zijn elektrische aansluitingen: de controle of de gordel vastzit en bij de bijrijdersstoel eventueel ook de controle of iemand op de stoel zit, zodat de gordelverklikker weet of hij moet piepen als de gordel van de bijrijdersstoel los is. Eventuele stoelverwarming in de Volvo-stoelen sluit je gewoon niet aan.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gordelwaarschuwing e.d. zijn uitgeprogrammeerd bij mijn Octavia, omdat er een sensor stuk was. Dus daar heb ik geen last van.

Qua rails past het natuurlijk allemaal niet, dus daar moet wat voor verzonnen worden.

@ Michael Knight

Goede tip. Direct bedrijf hier in de buurt mailtje gestuurd.

Via een ander forum werd de tip gegeven eens te mailen naar autoaanpassingsbedrijven (leuk scrabblewoord :P ). Dus ik heb daar ook een of 4 man benaderd.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 27-06-2015 12:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Zijn de airbags ook niet verbonden met de stoelen? Zodat ze alleen afgaan wanneer er iemand op die stoel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Dat zou mooi worden, als dat kapot is, zit jij op de stoel en gaat je airbag niet af.
Airbags klappen er altijd allemaal uit.
Over de stoelen: Schadehersteller, maar elke zelf respecterende monteur moet het wel kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Zitten je zijairbags niet in je octavia stoelen?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee bij de Octavia 2 zitten er geen airbags in de stoelen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:10:
Nee. Dat zou mooi worden, als dat kapot is, zit jij op de stoel en gaat je airbag niet af.
Over de stoelen: Schadehersteller, maar elke zelf respecterende monteur moet het wel kunnen.
Bij de bestuurder ja, bij de passagier is er echt wel een sensor: het is te zot dat deze 'ontploft' bij een accident, en er zit niemand, veel te veel kosten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zat auto's gezien met geplofte airbags. Heb nog nooit gezien dat de passagier airbag niet open geknald was. (behalve als hij uitgeschakeld is natuurlijk) Veel te veel kosten? Zodra je een airbag nodig hebt, maak je je niet zo druk meer om de kosten. Bovendien is die hele auto kapot, denk je dat die ene airbag dan nog iets uit maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Airbag in de stoel kun je eenvoudig terugvinden, het logo zit dat in de bekleding van de stoel. Verder zul je goed moeten opletten of de rijpositie niet dramatisch veranderd, wat vervelende gevolgen kan hebben bij lange ritten of aanrijdingen. Ook zal je op moeten letten dat de gordelspanners uitwisselbaar zijn, of overgezet kunnen worden.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij zit er in mijn Amerikaan onderscheid tussen airbag aan/uit voor de passagier (dmv sensor). Geeft ie een melding van op de middenconsole als ik alleen in de auto zit.. Komt wel degelijk voor dus :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:54:
autoaanpassingsbedrijven (leuk scrabblewoord :P ).
Valt mee, past niet op het bord...

Dan over de stoelen. Is het niet een idee om de passagiersstoel er eens uit te schroeven (4 bouten?) en te kijken hoe ver je komt? Omdat ik lees dat de breedte gelijk is zou het zomaar kunnen passen, hooguit met een extra gaatje op de goede plek in de rails.

Overigens zou ik de originele stoelen laten zitten. Voor de waarde van de auto lijken een paar Volvo stoelen in een Skoda mij geen pluspunt. Zeker wanneer je voor de wissel op allerlei bedrijven aangewezen bent die (ingewikkelde) aanpassingen moeten doen is de stoelen los verkopen en de Skoda inruilen voor een Volvo misschien wel goedkoper.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:57:
Volgens mij zit er in mijn Amerikaan onderscheid tussen airbag aan/uit voor de passagier (dmv sensor). Geeft ie een melding van op de middenconsole als ik alleen in de auto zit.. Komt wel degelijk voor dus :)
Dat zou kunnen, zie alleen veel Europeanen en Japanners langs komen. Toch een dom systeem. Laat ze er allemaal maar uit knallen. Die paar honderd voor die airbag kan me ook gestolen worden. Als het systeem faalt zit je daar als passagier met een dashboard in je mond :P
argro schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:16:
[...]

Overigens zou ik de originele stoelen laten zitten. Voor de waarde van de auto lijken een paar Volvo stoelen in een Skoda mij geen pluspunt. Zeker wanneer je voor de wissel op allerlei bedrijven aangewezen bent die (ingewikkelde) aanpassingen moeten doen is de stoelen los verkopen en de Skoda inruilen voor een Volvo misschien wel goedkoper.
Dit is ook een heel goed punt. Niet eens over nagedacht, maar waarom wil je de stoelen eigenlijk wisselen? Kan me niet voorstellen dat de skoda stoelen zo slecht zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:31:
[...]
Dit is ook een heel goed punt. Niet eens over nagedacht, maar waarom wil je de stoelen eigenlijk wisselen? Kan me niet voorstellen dat de skoda stoelen zo slecht zijn.
Aangezien Skoda in het VAG-concern zit, kan ik me juist heel goed voorstellen dat die stoelen slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomatoman schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:44:
[...]

Aangezien Skoda in het VAG-concern zit, kan ik me juist heel goed voorstellen dat die stoelen slecht zijn.
Hebben we weer een vag hater hoor. Kom eens met goede argumenten dan?
Waarom zouden de skoda stoelen slecht zijn? Kan me voorstellen dat bepaalde stoelen harder of zachter zijn, en dat je daarom een andere stoel wilt. Maar skoda's (en andere VAG modellen) zijn vaak juist voor de kilometervreters. Dat zijn gewoon goede stoelen, anders zou er niet zo veel zakelijk mee gereden worden. Daarom,(TS) wat is het probleem met die stoelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:47:
[...]

Dat zijn gewoon goede stoelen, anders zou er niet zo veel zakelijk mee gereden worden.
Dat is echt onzin, er wordt veel in Skoda's gereden omdat ze goedkoop zijn. Of althans veel bang for your buck bieden. Niet omdat het zulke mooie of fijne auto's zijn.

De stoelen in mijn Sportsvan zijn ook ruk, ben blij als ik daar in augustus vanaf ben. Sportstoelen van Audi zijn wel goed, verder ben ik ook geen fan van de stoelen die VAG monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Is het argument dat ik van de stoelen in mijn Passat ook na 50.000 km nog steeds rugpijn kreeg terwijl ik tijdens 200.000 km in diverse Volvo's altijd lekker heb gezeten een goed argument? Ik heb niets tegen VAG, behalve dan tegen die waardeloze stoelen; in een auto van € 40.000+ verwacht ik fatsoenlijk te kunnen zitten. Ik begrijp dan ook heel goed dat de topicstarter overweegt Volvo-stoelen in zijn auto te monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. Heb vandaag weer eens een auto gekocht, VAG is afgevallen ivm de stoelen. Jammer, want verder vind ik het echt prima auto's - ik ben groot fan van vooral de (diesel)blokken, maar mijn rug kan niet overweg met hun stoelen. En ja, dat dat roep ik met tientallen k km ervaring ermee. Wil niet zeggen dat iedereen er net zo last van heeft, maar je hoort het vaker. Dus niks haters, gewoon hoe veel mensen die dingen ervaren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Tomatoman schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:04:
[...]
Is het argument dat ik van de stoelen in mijn Passat ook na 50.000 km nog steeds rugpijn kreeg terwijl ik tijdens 200.000 km in diverse Volvo's altijd lekker heb gezeten een goed argument? Ik heb niets tegen VAG, behalve dan tegen die waardeloze stoelen; in een auto van € 40.000+ verwacht ik fatsoenlijk te kunnen zitten. Ik begrijp dan ook heel goed dat de topicstarter overweegt Volvo-stoelen in zijn auto te monteren :)
Je zou ook kunnen overwegen om de stoelen en met name de lendesteun eens goed af te stellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Freee!! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:18:
[...]

Je zou ook kunnen overwegen om de stoelen en met name de lendesteun eens goed af te stellen.
Denk je nou werkelijk dat ik dat nooit geprobeerd heb? Dit is Tweakers, niet het Viva-forum :). Maar laten we proberen weer on topic te komen. Havana, zijn die Volvo-stoelen even breed als de Skoda-stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vrijwel even breed.

En inderdaad, Skodastoelen zijn waardeloos. Lendesteun doet amper wat.

Restwaarde boeit me niet daar ik de auto op rijd dus sowieso weinig meer terug verwacht. Wat ook niet zo gek is gezien de km stand (289k).

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 28-06-2015 11:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ken ze niet (en heb geen aandelen etc) maar zie dat bij jou in de buurt www.ava.nl stoelen van Scheel inbouwt. Ik zou daar eens langsgaan om te kijken of ze je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ava ken ik wel, die hebben bij mijn vorige auto een cruise control ingebouwd.

Ik heb in principe een inbouwer gevonden, namelijk een schadehersteller / interieurbouwer genaamd ChipsAway. Ook die club kende ik al, want zij hebben een trekhaak op mijn auto gezet.

Ik houd jullie op de hoogte. Ik ga morgen de stoelen ophalen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

[...]

Omdat ze ronduit kut zitten. Al is Audi een zeer aangename uitzondering.
Waarom zouden de skoda stoelen slecht zijn? Kan me voorstellen dat bepaalde stoelen harder of zachter zijn, en dat je daarom een andere stoel wilt. Maar skoda's (en andere VAG modellen) zijn vaak juist voor de kilometervreters. Dat zijn gewoon goede stoelen, anders zou er niet zo veel zakelijk mee gereden worden. Daarom,(TS) wat is het probleem met die stoelen?
Veel mensen hebben nog nooit fatsoenlijke stoelen mogen aanvoelen (citroen, audi S-line, volvo, mazda). Moet wel zeggen dat in het hogere segment de stoelen beter zijn maar het is maar middelmatig voor t gros.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:10:
Ja wel dus. En als dat kapot is heb je allemaal storingen. Mijn auto heeft dat, weerstand gordelspanner was 3 ohm ipv max 2 ohm. En een airbag is duur, als je een nieuwe auto hebt en hij gaat af bij een 40kmh en je moet de auto herstellen dan heb je flink wat extra kosten maar het kan ook doodsimpel gevaarlijk zijn. Preciese redenering ken ik niet, maar kan me er heel goed bij voorstellen dat er redenen zijn dat je het niet wilt.

Houd dus wel rekening met elektronica in de stoelen. Er zijn dingen als cancellers enz te krijgen als oplossing. Gaan gewoon alle airbags af, maar je auto is toch al 'op'.

En misschien even kijken of er apk-eisen voor zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Update: stoelen zijn inmiddels binnen en staan bij het schadeherstelbedrijf. Die gaan morgen een poging doen om de boel in te bouwen.

M.b.t. de elektronica. Er is een speciale dummykabel beschikbaar om te zorgen dat je geen storingslampjes krijgt op het dash. Wordt ook gebruikt door fabrikanten als ASS / Scheel enz. Heb er twee gekocht via Marktplaats.

Er zal wel éénmalig een foutcode gewist moeten worden, maar dat is verder geen probleem.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zou eens bij Savas langs kunnen gaan. Die hebben voor mij in de octavia de lendensteun verhoogd, stukken opgevuld en de wangen dikker gemaakt.
Zeker een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Snake schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:12:
[...]

Bij de bestuurder ja, bij de passagier is er echt wel een sensor: het is te zot dat deze 'ontploft' bij een accident, en er zit niemand, veel te veel kosten.
Niet alleen dat, maar ook zitplaatsdetectie voor gordel wel/niet bij de passagier. Leg maar eens iets van 10-15+ kg op de passagiersstoel en je zal zien dat de gordelindicatie op je dashboard blijft branden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goed, het is uiteindelijk gelukt al viel het niet mee een partij te vinden die de boel kon inbouwen. Uiteindelijk ben ik geholpen door B&S in Hoorn. Zij hebben vanmorgen de stoelen ingebouwd. Het was uiteindelijk nog een aardig werkje, omdat de Volvo-stoelen niet op een recht chassis worden gemonteerd. Ze hebben uiteindelijk een apart frame moeten maken. Afijn, de boel zit er netjes in en het zit perfect.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/376FAA51-C9FA-44EC-9930-A9C4AD4E5176.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 03-07-2015 16:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Kan je er eens foto's van plaatsen hoe het erin zit ? :)
En mijn wens is al in vervulling gegan :9

[ Voor 28% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 03-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wat is je wens dan? Ik zal detailfotos maken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
je rug is heel belangrijk, groot gelijk dat je er betere stoelen in zet! bovendien mocht je de auto ooit verkopen dan zijn de originele stoelen er zo weer ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klopt originele stoelen zijn verder niet bewerkt en zijn er binnen 20 min weer in te zetten...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Mag ik vragen wat dit geintje uiteindelijk heeft gekost? :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Res-q schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:43:
Mag ik vragen wat dit geintje uiteindelijk heeft gekost? :)
me too....

had je niet beter de octavia kunnen verkopen + geld voor de stoelomruilactie = volvo v70 :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Je hebt nu wel goede stoelen en een goed dieselblok :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

5-cilinder diesels zijn een stuk beter dan die meuk van VAG.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

Agreed 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
D5 is een mooi blok, maar met maximaal 1:14 toch bepaald niet zuinig. En met de diesels van VAG is niks mis, zeker de 1.9 TDI PD die ik heb is heel zuinig en zeer betrouwbaar. Maar ook de CR motoren van VAG zijn gewoon goed. Het zijn juist de benzinemotoren van VAG die onbetrouwbaar zijn.

Inruilen van de Octavia was never nooit goedkoper geweest aangezien de Volvo ruim 50 euro pm duurder is in de wegenbelasting en daarbij ook nog eens fors onzuiniger is.

Ik heb ongeveer 300 euro betaald. Dat is een smak geld, maar nog altijd veel goedkoper dan bijvoorbeeld 2 Scheel of ASS stoelen.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 09-07-2015 06:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
En waarom heb je niet voor een V70 op LPG gekozen? Dat scheelt je serieus aan maandelijks lasten ten opzichte van diesel, goedkoper tanken en Volvo's hebben de reputatie om het toch wel enkele honderduizenden kilometers op LPG uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ten eerste omdat ik in de stad woon en ik fors moet omrijden om LPG te tanken. Ten tweede omdat de meeste V70's op gas de 2.4 motor met 140 PK hebben wat ik serieus underpowered vind voor zo'n zware auto. Ten derde omdat ik genoeg mensen om me heen heb gezien die ellende hebben (gehad) met LPG. Denk aan een pomp die stuk gaat of (soms onverklaarbare) elektronicaproblemen. Je hoeft maar weinig van dit soort problemen per jaar te hebben om je kostenvoordeel meteen al weer kwijt te zijn, zeker aangezien ik met 25-30k niet enorm veel rijd. Ten vierde omdat je met LPG toch het dieselgevoel (veel koppel) mist. Ten vijfde omdat ik zo'n dop op je achterbumper lelijk vind (ik weet dat er ook V70's bifuel zijn die dat niet hebben, maar zie die maar eens te vinden). Ten vijfde omdat ik de korte actieradius een nadeel vind (ik rijd vrijwel alleen maar lange stukken). Ten zesde omdat ik graag een volwaardig reservewiel bij me heb en die dan los in de achterbak moet liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 09-07-2015 08:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1