Hey iedereen,
Men tante vroeg me om samen met haar een nieuwe laptop te gaan kopen. Ik heb wat rondgekeken online en wou nog even jullie advies vragen aangezien ik zelf veel meer van desktops ken.
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral internet, maar ook een beetje gamen. De Sims 4 moet hij zeker vlot kunnen draaien. Dat zal zowat de zwaarste game zijn die ze speelt.
Wat is je budget?
Max 800 euro, hoe minder hoe beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel om buiten op het terras te zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De laptop moet 17" zijn en het toetsenbord moet zeker azerty zijn.
Full hd is een pluspunt, maar niet absoluut vereist.
Niet echt een voorkeur voor een bepaald merk, ik maak me wel zorgen om oververhitting.
Zelf heb ik een laptop hp g7 2054sd die daar enorm veel last van heeft. Daar moet een vrij sterke coolpad onder anders valt die constant uit bij het minste spelletje. Daarom ben ik ook terug overgeschakeld naar een desktop. Dat wil ik dus ook vermijden voor mijn tante. Liever iets minder goeie specs maar geen oververhitting dan goeie specs en een laptop die geregeld uitvalt...
Ik koop zelf geregeld via coolblue, dus ben ik eerst daar even gaan kijken. Andere winkels mogen uiteraard ook.
Ik kwam deze twee tegen:
ACER ASPIRE E5-771G-53TB AZERTY => €699 (aanbieding, normaal €749)
LENOVO IDEAPAD Z70-80 80FG002UMB AZERTY => €699
De Sims 4 zou volgens mij op allebei vlot moeten draaien. Ik denk dat de cpu bij de Acer beter is dan die van de Lenovo?
Voor de rest zie ik niet echt verschil. Zijn er eventueel betere alternatieven?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Men tante vroeg me om samen met haar een nieuwe laptop te gaan kopen. Ik heb wat rondgekeken online en wou nog even jullie advies vragen aangezien ik zelf veel meer van desktops ken.
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral internet, maar ook een beetje gamen. De Sims 4 moet hij zeker vlot kunnen draaien. Dat zal zowat de zwaarste game zijn die ze speelt.
Wat is je budget?
Max 800 euro, hoe minder hoe beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel om buiten op het terras te zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De laptop moet 17" zijn en het toetsenbord moet zeker azerty zijn.
Full hd is een pluspunt, maar niet absoluut vereist.
Niet echt een voorkeur voor een bepaald merk, ik maak me wel zorgen om oververhitting.
Zelf heb ik een laptop hp g7 2054sd die daar enorm veel last van heeft. Daar moet een vrij sterke coolpad onder anders valt die constant uit bij het minste spelletje. Daarom ben ik ook terug overgeschakeld naar een desktop. Dat wil ik dus ook vermijden voor mijn tante. Liever iets minder goeie specs maar geen oververhitting dan goeie specs en een laptop die geregeld uitvalt...
Ik koop zelf geregeld via coolblue, dus ben ik eerst daar even gaan kijken. Andere winkels mogen uiteraard ook.
Ik kwam deze twee tegen:
ACER ASPIRE E5-771G-53TB AZERTY => €699 (aanbieding, normaal €749)
LENOVO IDEAPAD Z70-80 80FG002UMB AZERTY => €699
De Sims 4 zou volgens mij op allebei vlot moeten draaien. Ik denk dat de cpu bij de Acer beter is dan die van de Lenovo?
Voor de rest zie ik niet echt verschil. Zijn er eventueel betere alternatieven?
Alvast bedankt voor jullie hulp!