Toon posts:

PC start niet meer op na herinstallatie W7 en bios-update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had vandaag een w7 home x64 geinstalleerd die ik kreeg van de vriend(vond mijn eigen stick niet en had haast) dus een half uurtje later wou ik eens resetten en
Bios nakijken... Wat zie ik? Cheksum bad voor bios die blijft hangen wat ik nooit zag, normaal gezien na F1/DEL/f12 komt het bij de bios menu, maar bon. Dus ik dacht bios update ook dan maar, net gedaan en vergeten de flash op usb te zetten, dus na update gezien dat het verkeerd liep( youtube videos bekeken) zoals een amateur..
Nu start niet meer op bon,
Wie heeft hier ervaring van? Pc specs
Packard bell imedia s3720

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is die bon waar je het over hebt?

Wat heb je nu precies gedaan. Je hebt de bios geüpdate, maar je had de bios niet op de USBstick gezet en toch kunnen updaten. Hoe kun je updaten als je geen bios hebt op die USBstick?

Als je je systeem nu opstart, wat krijg je te zien.

En geef ook even de volledige specs ipv alleen maar een typenummer dat 99% weinig zal zeggen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Denk dat je het met bon meer moet zoeken in Vlaams taalgebruik :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:05:
Wat is die bon waar je het over hebt?

Wat heb je nu precies gedaan. Je hebt de bios geüpdate, maar je had de bios niet op de USBstick gezet en toch kunnen updaten. Hoe kun je updaten als je geen bios hebt op die USBstick?

Als je je systeem nu opstart, wat krijg je te zien.

En geef ook even de volledige specs ipv alleen maar een typenummer dat 99% weinig zal zeggen.
Bedankt voor de reacties!
- bon = frans taalgebruik voor "goed"
- Ik heb mijn bios proberen updaten zonder ervaring
- verkeerde versie -> waarna gecrasht en bleef hangen op schermpje van american megatrends
- terug ge'reset naar oude versie
(Had een kopie in "mijn documenten" die ik daar had liggen)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel aangepast naar iets inhoudelijks :X.

Teruggezet? Wat teruggezet? Je BIOS? Die je in mijn documenten had staan? Hoe ben je daar ingekomen als die daarvoor nog bleef hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Had eens gehoord om altijd bij bios update van je versie een copy te maken, dus had er een opgeslaan voor als ik wou prutsen, en ja na wat spelen met de toetsenbord bootte het van zijn eigen.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dus nu is alles weer goed?

Verwijderd

spone schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:15:
Denk dat je het met bon meer moet zoeken in Vlaams taalgebruik :)
Ik denk "maar goed" :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja toch wel :p
Nu de vraag is,
Ik zou het echt wel willen updaten..
Een wiki-how of youtube videos hebben mij hier gebracht :d

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom zou je willen updaten? BIOS updaten doe je in principe alleen als zaken niet worden ondersteund bijv.

Verwijderd

Topicstarter
De echte reden is omdat ik het niet kan overclocken stom genoeg..

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Mja, daar is je OEM bakje sowieso niet geschikt voor of voor gebouwd. Lekker laten gaan. Als je wil overklokken kan je beter zelf iets samenstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt,
Ben toch wel van plan om het te upgraden. (Cpu +gpu) aanschaffen die mij niet eens 40€ zou kosten op de 2dehands. Tja hopelijk houd het nog vol (aangeschaft 2010 in pc-winkel)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan, vraag is of je er echt wat aan gaat hebben. Een oud beestje blijft een oud beestje.

Je gebruikt deze pc voor wat tekstverwerken en internetten? Dan levert een SSD waarschijnlijk nog de zinnigste upgrade. Voordeel daarvan is ook dat je die eenvoudig kan meenemen naar een nieuwe pc.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tweedehands 40 euro krijg je niet veel voor (eigenlijk: daar krijg je niets voor).
Daarnaast heb je ook een voeding nodig (die alleen al 40 euro kost).
Daarnaast zal dat moederbord niet veel beters kunnen slikken.

Je hebt dus nodig cpu+gpu+moederbord+geheugen+voeding+ssd.

Dat is op de kast na een nieuwe pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik eigenlijk niets,
Alleen wat youtuben,netflixen en eigenlijk de games die ik heb op steam zijn :
- Arma2
- the witcher 2
- cs: global offensive
Als ik deze al aankan is het genoeg voor mij, ben altijd een low gamer geweest dus veel hoef ik niet. Bedankt voor de reacties!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je tevreden bent met hoe die dingen lopen, vooral de huidige cpu en videokaart laten zitten. Zoals Reepje al aangeeft komt daar dan heel wat meer bij kijken.

Een SSD erin maakt je systeem wel qua gevoelssnelheid ongelooflijk veel sneller en kan je meenemen naar een eventuele volgende pc. Als je dus al iets zou veranderen aan je huidige pc, zou ik persoonlijk dat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een ssd moeten zoeken dan! Ben wat meer geinformeerd :) is er ergens actie bij de mediatheken? Zal eens heel belgie moeten zoeken voor goedkoopste. Heel erg bedankt!
Pagina: 1