Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe auto gekocht: waarvoor heeft deze kabel gediend?

Pagina: 1
Acties:

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik heb vorige week een andere auto gekocht: een VW Golf uit 2005.
In het vakje aan de linkerzijde van het stuur ligt deze kabel:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/kabel.jpg

Volgens mij is het een normale UTP-kabel. Ik dacht eerst dat het misschien een kabel was om de auto uit te lezen o.i.d., maar vandaag zag ik achterin de auto diverse kabels liggen: audio en stroom (voor versterker) en de andere zijde van bovenstaande kabel.

Heeft iemand een idee waarvoor deze kabel heeft gediend?

...less is more

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:15
Wordt wel eens gebruikt voor een houder voor een carkit :)

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19
Waarschijnlijk de bediening voor de subwoofer.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 18:55
Tom Paris schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:32:
Waarschijnlijk de bediening voor de subwoofer.
Ding ding ding ding.
Misschien dat het merk nog ergens op de kabel staat, maar dit is de meest logische verklaring.
Overigens is het de bediening voor de versterker in plaats van de sub, maar dat is een klein verschil.
M'n vriendin heeft m ook in dr auto liggen.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19
stefspee schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:47:
[...]

Ding ding ding ding.
Misschien dat het merk nog ergens op de kabel staat, maar dit is de meest logische verklaring.
Overigens is het de bediening voor de versterker in plaats van de sub, maar dat is een klein verschil.
M'n vriendin heeft m ook in dr auto liggen.
Ik heb het ooit gehad voor een sub welke tevens versterker was voor de rear-speakers, vandaar die aanname :P

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien voor een hele oude analoge telefoon. Kon je onderweg opnemen. Geintje.

Denk voor je carkit of eventueel subwoofer maar kan ook een GPS tracker misschien.

VW te kennen is dat geen standaard kabel dus ik zou eens kijken in je reservewiel of die kabel daar ligt. Je kan kijken bij je accu of er misschien een extra kabel erbij is getrokken. Dan is een grote kans dat het je subwooferconnector is. Wat voor radio zit erin?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziet er uit als een RJ11 plug met bijbehorende 4 aderige kabel, zoals ze ook een analoge telefoon in gaan. UTP is het iig niet, die kabels zijn niet plat namelijk, dat is bij twisted pairs fysiek onmogelijk ;)

Mijn eerste gok is carkit, maar dan is het wel een onligische plaats. Wie hangt die nou links onder naast het stuur? Tenzij een aparte telefoon ingebouwd, maar dat lijkt me in een golf sterk.
Maar ziet er origineel uit. Waarom bel je niet even een WV dealer of een auto inbouw bedrijf? Die kunnen het zo zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41

InFamous

excommunicado

Dat is inderdaad de kabel van een Gain remote voor een versterker:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qeXioFwrsJ1D8FBka8UcCu7k/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fLNdxNaqHlFz6bXcAldta7Vo/medium.jpg

Formerly known as Ragdoll

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Er zit een normale pioneer autoradio in met bluetooth

@itsalex: ik gaf in mijn verhaal inderdaad al aan dat hij in het reservewiel uitkwam :9
@Ragdoll: dat moet het wel zijn, de gain remote past waarschijnlijk precies in dat bakje

Thanks iedereen :)

...less is more

Pagina: 1