[W8.1] sluimerstand inschakelen na een bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mharnk.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:08
Ik wil de tijd wat langer maken voordat mijn systeem van slaap- naar sluimerstand gaat. Ik verwachtte dat het iets simpel zou zijn... Maar ik zie alleen maar een mogelijkheid om de slaap na X minuten aan te passen, niets voor de sluimerstand.

Als ik op internet zoek, vind ik voornamelijk informatie om de sluimerstand uit te zetten. (slaap/sluimer of sleep/hibernate time/timer/change ets). Helaas ben ik ook niet veel wijzer geworden van de beschikbare opties van "powercfg"

In principe wil ik de combinatie van slaap/sluimer blijven gebruiken, alleen het systeem zou wat minder snel naar de sluimerstand mogen gaan. Iemand een idee of en hoe die instelling gewijzigd kan worden? Of ben ik gewoon blind en kijk ik over de optie heen?

Het betreft in dit geval een Microsoft Surface Pro 3.

Gamertag WalnutCartoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij de uitgebreide opties van Energiebeheer zou je juist moeten afzonderlijk kunnen aangeven hoe lang het duurt voordat je systeem gaat slapen en hibernaten. Is er een specifieke reden waarom de tijd die je nu hebt niet voldoende is? Hoe lang is het nu en waar wil je naartoe? Heb je ook al het register geopend en daar gezocht naar je power settings? Mogelijk dat je het daar via 'hacken' het wel voor elkaar krijgt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mharnk.nl
  • Laatst online: 09:08
Bij de geavanceerde energiebeheer opties kan ik alleen maar aangeven hoe lang het duurt voordat het systeem gaat slapen. Ik kan niet zien noch instellen hoe lang het duurt voordat het systeem naar sluimerstand mag gaan (of toch blind?), maar naar mijn idee duurt het iets van 2 uur voordat ie naar sluimerstand gaat.

Het is meer een ergernis, als ik verwacht dat de SP3 slaapt, maar hij sluimert al, duurt het even voordat ie gebruiksklaar is. Ik zou liever iets van 4 uur of zo willen instellen.

Aangezien er dus geen optie is om in te stellen in de GUI, ga ik maar op zoek naar wat registry hacks om de sluimertijd in te stellen.

Gamertag WalnutCartoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Registry:
HKML\System\CurrentControlSet\Control\Power

Hier heb je de key 'HibernateEnabled', kun je uitzetten.

Je kan ook de Advanced Power Options aanzetten door de value van key 'CsEnabled' te wijzigen naar '0'

OSCE | OSCP | CISSP