Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisP93
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-09 21:17
Beste tweakers,

Gisteren heb ik een topic geopend voor desktop advies. Ik heb mij echter toch bedacht en omdat ik toch het komende jaar stage en een scriptie moet gaan doen (online marketing, internet connectiviteit is vrij belangrijk) en mijn oude laptop behoorlijk wat connectiviteit issues had, wil ik toch graag een laptop kopen waar ik weer een tijdje mee verder kan.

Windows heeft altijd mijn voorkeur gehad qua OS. Ik heb ook al via mijn school windows 8 gekocht (studentenkorting, altijd leuk) maar omdat dit toch vaak al vooraf geinstalleerd is denk ik niet dat ik hier dan nog veel aan zal hebben.

Nu wil ik graag voor een budget rond en nabij de 900 euro een laptop kopen waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Ik heb hierbij vooral gekeken naar pre-built systemen, dit omdat ik geen ervaring heb met bijvoorbeeld een BTO laptop (laat staan er eentje zelf in elkaar te zetten) maar mochten jullie het aanraden om er via BTO eentje samen te stellen, dan ga ik mij hier in verdiepen.

Ik ben persoonlijk wel weg van een game op zijn tijd. Nu hoeft mijn laptop niet de nieuwste spellen op ultra settings te kunnen draaien (daar heb ik 1: het budget waarschijnlijk niet voor en 2: een console voor) Wel vindt ik het leuk om flink wat games te kunnen draaien zonder dat ik me zorgen hoef te maken of mijn laptop het wel aankan.

Nu heb ik bij mijn vorige laptop aankoop (een lenovo Y580, ongeveer 2 of 3 jaar terug nu denk ik) het probleem gehad dat achteraf is gebleken dat de wifi-adapter uit een serie komt die uiteindelijk kempte met connectiviteits problemen. Ik woonde buitenaf en daar is de verbinding over het algemeen al niet denderend (rond en nabij de 2.1 MBPS wordt beloofd, echter het daadwerkelijke aantal ligt vaker rond de 1.6) dus een laptop die dan vervolgens ook nog eens moeite had om uberhaupt een goede verbinding met wifi te maken helpt daar ook niet mee. Hierdoor ben ik het belangrijk gaan vinden dat een volgende laptop deze problemen niet ondervindt.

Ik ben wel van plan de laptop met mij mee te dragen maar hecht niet heel veel waarde aan het aantal kilo's. Ik heb een laptop rugzak en verder weinig boeken dus het verplaatsen van de laptop is geen probleem. Deze rugzak is echter wel gemaakt voor een 15,6 inch laptop en daarom ben ik op zoek naar een laptop die zeker niet groter is dan dit formaat.

merkvoorkeuren heb ik niet. Ik heb in het verleden een asus en een lenovo gehad en beide zijn mij (ondanks de connectiviteit issues bij de lenovo) goed bevallen. Ik sta zeer zeker open voor andere merken en zoals al eerder in mijn post gezegd, wanneer mensen mij een BTO kunnen aanraden, sta ik ook zeker hiervoor open. Ik heb er alleen totaal geen ervaring mee en ken niemand in mijn omgeving die er eentje heeft dus wanneer jij er toevallig eentje hebt en mij deze kunt aanbevelen zou ik het op prijs stellen als je mij kunt vertellen wat jou persoonlijke ervaringen met een BTO (of dergelijke site) zijn en wat deze t.o.v. fabrikanten als asus, acer, lenovo etc wel of niet goed doen.

Nu heb ik op tweakers.net al rond gekeken en heb ik tot dusver mijn oog laten vallen op de volgende laptops. Ik hoop dat ik deze goed heb toegevoegd (heb ze ingevoerd bij de sectie relaties) en dat jullie deze kunnen zien, zoniet dan post ik ze er alsnog zsm bij. hier iig alvast de namen in tekst.

Asus N551JB-CN021H
Acer Aspire VN7-591G-5727
MSI GP60 2PE-230NL
Asus N551JK-CN158H

Mijn twijfel zit hem hier voornamelijk in de combinatie processor en video kaart met het oog op gamen.

Graag hoor ik jullie mening over deze laptops en sta ik natuurlijk open voor alternatieven mits de prijs niet ontzettend uit de hand loopt natuurlijk ;) meer dan 950 euro wil ik sowieso niet uitgeven en het liefst blijf ik dichter bij de 900 euro.

Ik hoop jullie hiermee met voldoende informatie te hebben voorzien! :) alvast bedankt voor jullie tijd / hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisP93
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire VN7-591G-5727€ 925,40€ 925,40
1Asus N551JB-CN021H€ 900,99€ 900,99
1Asus N551JK-CN158H€ 903,24€ 903,24
1MSI GP60 2PE-230NL€ 909,-€ 909,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.638,63

Zo moet het gelukt zijn ;) mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisP93
Na nog wat onderzoek is mijn oog gevallen op deze laptop

pricewatch: Acer Aspire VN7-591G-596U

Hij valt precies binnen de 950 euro die ik maximaal wilde spenderen en daar krijg ik dan een GTX 960M video kaart voor terug. De Acer Aspire die ik in het voorgaande lijstje heb staan valt sowieso af (ik had niet gezien dat deze een QWERTZ indeling had, foutje :') )

Het lijkt alsof ik voor die 50 euro toch al een grote verbetering zie dus ik neig nu naar deze laptop.

Wat is jullie mening over deze laptop? Of hebben jullie een andere gezien? Ik heb ook nog gekeken naar de pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055 omdat deze in de LBBG voor Mainstreamlaptop Juni behandeld is maar helaas is deze van 900 opeens naar 999 gegaan bij de pricewatch dus daardoor niet echt meer een optie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:59
De Aspire is prima an sich. Ik durf alleen niets te zeggen over de betrouwbaarheid, Acer staat als merk zijnde bekend als één van de meeste failures/RMA.

Deze Aspire heeft een goed en mooi scherm en is vrij stil. Ook zijn de speakers redelijk goed. Veel bang for buck.

Wel lijkt hij intern erg warm te worden, buitenkant blijft redelijk koel, maar moederbord en processor klimt al snel richting de 100 om vervolgens te throttlen. Veel issues blijkbaar mee omdat de laptop zichzelf gelijk naar 100% gooit. Sommigen lijken dit op te lossen door de maximum kracht naar 99% te zetten. Moet je maar even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisP93
Allereerst bedankt voor je reactie! :D

Ik heb nog wel een laptop koeler thuis liggen maar mijn huidige lenovo heeft nooit veel last gehad van hitte tenzij ik opeens op een vrije dag besloot om mijn dag te spenderen aan gamen. Ik weet niet in hoeverre zo'n koeler enige problemen oplost maar deze heb ik dan nog altijd achter de hand.

Met Acer heb ik alleen zelf ook totaal geen ervaring. Is het ondanks de hoge failures/RMA rate nog wel een aan te bevelen merk?

Verdere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom ^^ Ik heb ook even op BTO gekeken maar ik lijk hier met mijn budget bijna altijd duurder uit te zijn (of ik ben behoorlijk greedy :*) ) en heb ik er moeite mee om voor 950 een beter systeem dan een pre-built bij elkaar te zoeken.