Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik heb nu windows 7. In juli kan ik gratis windows 10 downloaden.

Ik gebruik nu installatie discs voor mijn model VAIO waar windows 7 opzit, die kan ik zo vaak gebruiken als ik wil. Ik vroeg mij af wanneer ik windows 10 download als update of ik daar een kopie van kan maken die ik kan hergebuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zolang je hem voor dezelfde hardware gebruikt wel.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
oke. Als ik een nieuwe laptop koop dan zit daar waarschijnlijk windows 10 op (nabije toekomst). Is dat dan ook te kopieren?

Als ik die installatie discs gebruik dan installeer ik sony spul plus window 7. Als ik dan windows 10 heb en ik wil een schone installatie doen moet ik dan iedere keer sony spul/windows 7 en daarbovenop windows 10 installeren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Win 10 wordt verspreid als een update op windows 7. Bovendien heb je geen installatiemedia voor Win 10. Dus wat denk je zelf? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Voor je nieuwe laptop geld je licentie voor die laptop. Die kan je niet gebruiken op een andere laptop.

En verder heb je nu idd installatie media van Sony. Met daarin ongetwijfeld veel Sony spul en extra Software.
Straks zou je eerst moeten upgraden naar windows 10.
En daarna kan je een clean install doen.
Dan heb je echter wel windows 10 zonder al je Sony spul/software.
Deze zal je dan los moeten installeren. Dat zal vast kunnen.
Je kan dan van deze installatie een recovery image maken met recimg.
Dan kan je daarna heel makkelijk een "clean" install doen. Vanuit windows recovery
The Eagle schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:31:
Win 10 wordt verspreid als een update op windows 7. Bovendien heb je geen installatiemedia voor Win 10. Dus wat denk je zelf? ;)
Niet helemaal waar. Je zult eerst moeten upgraden. Dan ben je daarna "gemachtigd' om ook een clean install te doen. De ISO zal je vast gewoon kunnen downloaden bij MS zelf.

[ Voor 25% gewijzigd door DarkSide op 26-06-2015 20:33 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The Eagle schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:31:
Dan mag je nog steeds Win10 downloaden, op een DVD-tje branden en clean installeren:

Je moet wel zoals hierboven al gezegd wordt éérst een keer upgraden, anders is je license niet geldig voor Win10.

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 26-06-2015 20:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vziw biedt MS geen volledige ISO's meer aan. Deden ze in het begin wel, maar zijn ze mee gestopt. Hele spul stond op Digital River (hun content provider) maar nu dus niet meer :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Windows 7 is niet meer te verkrijgen. (wat op zich jammer is)

Voor windows 8 heeft MS de MediaCreation tool.

http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The Eagle schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:04:
Vziw biedt MS geen volledige ISO's meer aan. Deden ze in het begin wel, maar zijn ze mee gestopt. Hele spul stond op Digital River (hun content provider) maar nu dus niet meer :(
MS vindt het voor zover ik weet niet erg als je een ISO downloadt van een onofficiële bron mits je je legale licentie maar gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:53

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ergens verwacht ik wel dat je met de upgrade assistent een installatie schijf kan maken. En anders nadat W10 is geïnstalleerd. Je zal toch op een of andere manier herstelmedia moeten kunnen krijgen, voor het geval je OS helemaal gaar is geworden, niet meer start, of je harde schijf stuk is gegaan, of wat voor ramp dan ook.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 15:43
NMe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:40:
[...]

MS vindt het voor zover ik weet niet erg als je een ISO downloadt van een onofficiële bron mits je je legale licentie maar gebruikt. :P
Ga eens goed kijken naar het Actieve beleid van MS.

Mijn enige conclusie is MS vind het niet erg dat je Windows illegaal gebruikt zolang je windows maar gebruikt.

(ik heb overigens gewoon een legale w8 licentie, en dat raad ik ook iedereen aan ivm patching romslomp).

erg actief is MS nooit bezig geweest tegen illegale versies van windows.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laat ik het anders zeggen: wanneer je een ISO downloadt om je legale key te gebruiken vindt MS dat moreel gezien geen enkel probleem. Wanneer je diezelfde ISO downloadt en vervolgens illegaal gebruik maakt van Windows dan vindt MS dat moreel gezien niet OK maar doen ze er ook niet actief wat tegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In het verleden (met XP) werd je systeem zo goed als onbruikbaar als een illegale versie werd gedetecteerd en kon je ook geen updates meer krijgen. Hebben ze dat nu aangepast? Zou slechte zaak zijn als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 23:00

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Gewoon naar de properties van je computer > change product key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:18:
In het verleden (met XP) werd je systeem zo goed als onbruikbaar als een illegale versie werd gedetecteerd en kon je ook geen updates meer krijgen. Hebben ze dat nu aangepast? Zou slechte zaak zijn als dat zo is.
Sinds Windows 7 (Vista?) krijg je alleen nog maar een aangepaste bureaubladachtergrond met daarop de melding dat je Windows niet "genuine" is. Je kan het wel nog gewoon blijven gebruiken. IMO is dat een stuk beter dan wat het was. Het is voor MS veel belangrijker om gebruikt te blijven worden dan om daadwerkelijk Windows te verkopen. Office levert ze meer op, als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 20-07 15:43
NMe schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:38:
[...]

Sinds Windows 7 (Vista?) krijg je alleen nog maar een aangepaste bureaubladachtergrond met daarop de melding dat je Windows niet "genuine" is. Je kan het wel nog gewoon blijven gebruiken. IMO is dat een stuk beter dan wat het was. Het is voor MS veel belangrijker om gebruikt te blijven worden dan om daadwerkelijk Windows te verkopen. Office levert ze meer op, als ik het me goed herinner.
95% van de mensen, koopt een kant en klare PC met daarop dus windows en dus legaal.

die overige 5% kan je wel controleren, maar levert nauwelijks iets op.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

NMe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:40:
[...]

Klopt. Maar ik heb liever een ISO die rechstreeks van MS af zou komen dan eentje vanuit een "Winz10jeweettog extrasuperduper.iso" torrent :P
En MS creation tool sucks btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belangrijk bij downloaden van vage bron is het checken van de checksums. Al weet ik niet of er een lijst van checksums is te vinden op Microsoft.com zelf (i.t.t. ook niet perse vertrouwde bronnen).
En MS creation tool sucks btw.
Hoezo? Paar keer klikken, even wachten en je hebt een iso. Zeg ik terwijl ik mijn 8.1-iso enkel heb gemaakt maar nooit gebruikt :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 17:55
Stel je hebt een windows 7 computer en je wilt die upgraden naar win 10, maar later wil je de harde schijf uit de computer halen en in een nieuw systeem zetten (zelfgebouwd). Werkt win 10 nog wel?

En stel het antwoord is nee werkt het dan nog wel als je eerst een nieuw win 7 systeem hebt met later win 10 erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
[...]

Bij de illegale Windows 7 versies die ik gezien heb is de bureaublad achtergrond leeg (zwart) en je krijgt waarschuwingen dat de versie illegaal is. Verder lijkt er geen verschil te zijn met de legale versie. En je kunt gewoon oa de Windows update functionaliteit gebruiken.

Ik heb trouwens twee identieke VAIO's (VPC-F22L1E) waarop ik via de sony hesteldiscs windows 7 kan installeren zonder dat bij een van de sony's een ''illegale versie'' waarschuwing verschijnt terwijl de discs feitelijk bedoelt zijn voor maar een VAIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
DarkSide schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:32:
Voor je nieuwe laptop geld je licentie voor die laptop. Die kan je niet gebruiken op een andere laptop.

En verder heb je nu idd installatie media van Sony. Met daarin ongetwijfeld veel Sony spul en extra Software.
Straks zou je eerst moeten upgraden naar windows 10.
En daarna kan je een clean install doen.
Dan heb je echter wel windows 10 zonder al je Sony spul/software.
Deze zal je dan los moeten installeren. Dat zal vast kunnen.
Je kan dan van deze installatie een recovery image maken met recimg.
Dan kan je daarna heel makkelijk een "clean" install doen. Vanuit windows recovery
Ik snap het..heb toch nog even sony gemailed, kijken of die nog wat zinnigs te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

8mile13 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:08:
Ik heb trouwens twee identieke VAIO's (VPC-F22L1E) waarop ik via de sony hesteldiscs windows 7 kan installeren zonder dat bij een van de sony's een ''illegale versie'' waarschuwing verschijnt terwijl de discs feitelijk bedoelt zijn voor maar een VAIO.
Dat komt omdat die met een pre-activated key worden gemaakt, speciaal voor OEMs. Hier zal je dus nooit last van krijgen, zolang het op Sony laptops wordt uitgevoerd. Zeker als het om hetzelfde type en model gaat. Hoe denk je anders dat ze het OS er vooraf op krijgen? Dat gaat niet via installeren met een aparte key per machine, dat gaat via images en 1 enkele key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Zoals aangegeven heb ik contact opgenomen met sony. Dit is wat zij te melden hadden:

As announced by Microsoft on June 1, Windows 10 - their latest operating system - is scheduled to launch on July 29.

WARNING: There is a risk of software/driver corruption. We therefore strongly recommend that you do not upgrade to Windows 10 when it becomes available on July 29.

Sony is now testing Windows 10 and will be providing compatibility information during the summer of 2015. The release schedule will vary according to the different products.

Please wait until the upgrade information is released. Visit our support website regularly for the latest information and updates about this topic.
http://www.sony.nl/suppor...7515,88472/c/68,65909/kw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Dat is op zich netjes. Dat ze eerst eea willen testen en goedkeuren.
Scheelt een hoop geode als bepaalde dingen toch niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Aan de andere kant kan Sony er ook gewoon voor zorgen dat dat al klaar is op 29 juli.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20
CAP-Team schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:49:
Aan de andere kant kan Sony er ook gewoon voor zorgen dat dat al klaar is op 29 juli.
Inderdaad, ik weet dat Lenovo bij de preview van Windows 8 al een hele rits drivers beschikbaar had voor de zakelijke notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Ik vond nog wat info over sony en Windows 10_
http://esupport.sony.com/...template_id=1&region_id=1

- Windows 8.1 voorgeinstalleerd, upgrade info augustus 2015, upgrade instructies & drivers/applicaties oktober 2015

- Windows 8 voorgeinstalleerd, upgrade info augustus 2015, upgrade instructies & drivers/applicaties november 2015

- Windows 7 SP1 voorgeinstalleerd, upgrade info augustus 2015 (Informatie met betrekking tot limitaties en problemen)

*Sony zal geen support geven aan alle modellen die geschikt zijn voor de Windows 10 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Hero of Time schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:50:
Ergens verwacht ik wel dat je met de upgrade assistent een installatie schijf kan maken. En anders nadat W10 is geïnstalleerd. Je zal toch op een of andere manier herstelmedia moeten kunnen krijgen, voor het geval je OS helemaal gaar is geworden, niet meer start, of je harde schijf stuk is gegaan, of wat voor ramp dan ook.
Dat is alleen nodig als je disk overeden is....herinstallatie doe je zonder disk...gewoon via de Refresh/Reinstall optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:57:
[...]

Dat is alleen nodig als je disk overeden is....herinstallatie doe je zonder disk...gewoon via de Refresh/Reinstall optie :)
Ook als je OS zo naar de tering is dat je dat niet eens meer kan, bijvoorbeeld je boot is stuk (foutje gemaakt met de EFI partitie bijvoorbeeld ;))? Je moet toch op een of andere manier een stick/dvd moeten kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Hero of Time schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:00:
[...]

Ook als je OS zo naar de tering is dat je dat niet eens meer kan, bijvoorbeeld je boot is stuk (foutje gemaakt met de EFI partitie bijvoorbeeld ;))? Je moet toch op een of andere manier een stick/dvd moeten kunnen maken?
Eh...dat zeg ik toch....? De gemiddelde huis tuin en keukengebruiker zal z'n EFI partitie niet om zeep helpen....je kunt natuurlijk een recovery stick maken, dat kan nu ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:09
Kun je Windows 10 eigenlijk niet gewoon direct kopen vanaf 29 juli? :?

Ik heb nog nooit een betaalde versie van Windows gebruikt en eigenlijk wil ik deze trend bij Windows 10 voor de 1e keer doorbreken. Ik hou echter niet van download upgrades, ik heb liever een tastbaar schijfje of een bootable usb stick.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:06:
[...]

Eh...dat zeg ik toch....? De gemiddelde huis tuin en keukengebruiker zal z'n EFI partitie niet om zeep helpen....je kunt natuurlijk een recovery stick maken, dat kan nu ook al?
Geen idee. Ik weet alleen dat je met een tool destijds een Windows 8 installatiemedia kon maken, maar dat was voordat het OS geïnstalleerd was. Hoe je dat nu doet, weet ik niet, nooit naar gekeken en de mensen die ik regelmatig help hebben nog fysieke media hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Hero of Time schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:42:
[...]

Geen idee. Ik weet alleen dat je met een tool destijds een Windows 8 installatiemedia kon maken, maar dat was voordat het OS geïnstalleerd was. Hoe je dat nu doet, weet ik niet, nooit naar gekeken en de mensen die ik regelmatig help hebben nog fysieke media hiervoor.
Moet eerlijk zeggen dat ik niemand ken (die Windows 7/8 heeft), die nog fysieke media heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij deze ken je wel iemand :). M'n ouders hebben W7 als 'upgrade' bij hun vorige PC gekregen en hebben nu met de nieuwe 8.1. Hun buren hebben ook 8.1 in fysieke vorm, omdat XP geen updates meer krijgt. Die draait overigens prima op een CoreDuo T2300.

Maar we dwalen af. Het zal dus mogelijk zijn om met de upgrade tool die je hebt of nog krijgt dus fysieke install media van W10 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:45

FCC

Hero of Time schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:24:
Bij deze ken je wel iemand :). M'n ouders hebben W7 als 'upgrade' bij hun vorige PC gekregen en hebben nu met de nieuwe 8.1. Hun buren hebben ook 8.1 in fysieke vorm, omdat XP geen updates meer krijgt. Die draait overigens prima op een CoreDuo T2300.

Maar we dwalen af. Het zal dus mogelijk zijn om met de upgrade tool die je hebt of nog krijgt dus fysieke install media van W10 te maken?
Wellicht overbodig om te melden maar als Windows 10 eenmaal draait kan je via back-up een start-up disk/stick maken en een systeem back-up op een externe schijf of zo. Op die manier kan je ook als de harde schijf vervangen is de boel terugzetten (net als in Windows 7 en 8 eigenlijk). Fysiek herstel medium dus.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

Croga

The Unreasonable Man

Sinds Windows 7 (Vista?) krijg je alleen nog maar een aangepaste bureaubladachtergrond met daarop de melding dat je Windows niet "genuine" is. Je kan het wel nog gewoon blijven gebruiken.
Hoewel waar is het iets subtieler.... Het begint met bureaublad en "niet genuine" melding. Na 30 dagen komt er een popup die focus pakt en weg geklikt moet worden. Die komt steeds vaker. Na 60 dagen komt die zo'n beetje ieder uur.

Win8 doet iets soortgelijks maar dan in full-screen modern-UI scherm. Niet echt negeerbaar, zeg maar.
Pagina: 1