Toon posts:

LCD paneel met "zwarte" vlekken, Oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
op een laptop hier heb ik een LCD paneel met zwarte vlekken er in..

al ben ik nu wel benieuwd waardoor dit komt, en hoe het eventueel te voorkomen is..

Pics:

klikbaar :)
tussen de middelste en laatste foto heb ik een beetje op het paneel lopen drukken...... waardoor het zich wel verplaatsen kan....

iemand een idee wat hier de oorzaak van is? dat het paneel rijp is voor het chemisch afval moge duidelijk zijn natuurlijk...

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• Xeonfan
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Dode pixels zijn het.
Ik vraag me ook al een tijdje af waarom dit elkaar zo aansteekt om het maar even zo te zeggen.
Begint met een vlek meestal, en dan loopt het helemaal uit.
Voorkomen kan je het volgens mij niet.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Xeonfan schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:43:
Dode pixels zijn het.
Ik vraag me ook al een tijdje af waarom dit elkaar zo aansteekt om het maar even zo te zeggen.
Begint met een vlek meestal, en dan loopt het helemaal uit.
Voorkomen kan je het volgens mij niet.
Tja, maar dode pixels lijkt me sterk? de fotos 2 en 3 zijn NA elkaar genomen, waar ik tussentijds even wat op het scherm heb lopen drukken...? een dode pixel gaat dan niet ineens weer werken of verschuiven lijkt mij?
-The_Mask- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:27:
Lijkt mij dat er te veel druk op het scherm is gekomen.
Dat dacht ik ook.. heb wel gebroken panelen gezien.. maar dit heb ik zelf nog nooit gezien..?

t lijkt ook gewoon als of het vanaf de linkerkant van het paneel komt.. net of er "inkt" tussen loopt (?)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De laag die de vloeibare kristallen op zijn plek moeten houden is stuk/lek. Helaas niets aan te doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee