Toon posts:

Pentium3 1Ghz of Athlon+Mobo ???..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan om maar weer es te gaan upgraden van processor (die Celeron is me toch ietsje te traag met games enzo) wat raden jullie mij aan ? een nieuwe processor erop zetten (--> Pentium 1Ghz) of een nieuwe moederbord + cpu van AMD erop te zetten.. en zo ja welke CPU en welk Moederbord... ik heb rond de 650 a 700 gulden te besteden :)

alvast bedankt.. :)

Verwijderd

Uhhhh... als mobo de MSI-k7t turbo (kan tot 2 ghz) en als proc een tbird 1,3ghz... dan kan je wel ff voort

Al is die p3 1ghz ook wel aan te raden... maar later zul je tog een sneller mobo moeten kopen... kan je beter nu dan meteen doen...

Verwijderd

neem een pIII 1 ghz. :)
ik had met amd niets anders dan narigheid :r

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-08 11:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Toch kan je voor games beter een AMD kopen...

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Gevalletje van crossposten??

Maareh, koop gewoon wat je zelf in gedachten hebt.. Voel jij je goed bij intel, koop gewoon intel.. Heb je goede ervaringen met AMD, koop een amd..

Persoonlijk zou ik gewoon effe een nieuwe proc erin zetten en gewoon verder gaan.. 't is het makkelijkst in ieder geval. (dus de P-III).

Verwijderd

'k ben overgestapt van Intel naar AMD een aantal weken geleden.....bevalt prima, ook voor games

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie replies :)
ik was zelf van plan om een P3 1000Mhz erin te zetten, maar ik vraag me af of dat wel gaat op mijn mobo (abit bh6) en of die een beetje te overklocken is (moet wel ander geheugen in dan --> heb nu 100mhz geheugen)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Voor een P3 heb je over een tijdje alweer een nieuw mobo nodig, de Thunderbird blijft wel een tijdje. En dan natuurlijk het cliché argument dat je meer snelheid voor je geld krijgt... (wat overigens wel waar is).

Verwijderd

denk dat je met je mobo vastr zit aan een 100Mhz bus, dan zou ik dus persoonlijk een 850 kopen en deze iets opkrikken tot zegmaar bus van 112 das dan 112x8,5 = 952

p3 1g is 133 bus :(

hij is er trouwens wel in 100 bus heb ik gehoord. maar nooit gezien.

Verwijderd

ik heb ook een abit BH6 en volgens mij gaat die niet verder dan 800 Mhz slot I (alleen voor revisie 1.1) versie 1.0 is dat nog minder.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

BX chipsets kunnen wel degelijk 133FSB lopen.

Oudere BX boards leveren allen niet het goede voltage voor een coppermine processor.

Dit bij een slot1 board is op te lossen door een slocket met voltage regulator te plaatsen en daar een FCPGA PIII op te zetten. Mijn BX133-RAID is niets anders dan een BE6II-RAID met FCPGA en draait nu 148FSB met een BX chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Hhhm oke.. dat is dan misschien wel zo, maar ik heb geen zin om alles opnieuw te moeten installen enzo.. dan lijkt me het toch beter dat ik een Pentium3 koop (nu maar hopen dat hij past op mijn systeem)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 12:52 schreef Kirpeknots het volgende:

Oudere BX boards leveren allen niet het goede voltage voor een coppermine processor.

Dit bij een slot1 board is op te lossen door een slocket met voltage regulator te plaatsen en daar een FCPGA PIII op te zetten. Mijn BX133-RAID is niets anders dan een BE6II-RAID met FCPGA en draait nu 148FSB met een BX chipset.
Kijk!! hier heb ik dus iets aan :) THNX !
ik zat zelf ook al te denken om gewoon een fcpga te nemen (converter heb ik toch al --> celeron)

en denken jullie dat ik veel performace winst zal halen ten opzichte van mijn celly @ 900 Mhz ?

Verwijderd

De BH6 kan de p3 1 GHz in princiepe wel aan. Je andere componenten moeten dan wel meewerken. O.a. videokaart en andere kaarten die op de PCI bus zitten.
FSB wordt 133 MHz en die BH6 kan het makkelijk aan.

Voor 700 gulden heb je bijna een nieuw mobo+AMD TB 1 GHz+ die je ook nog eens kan overklokken. Je oude BH6 kan je dan misschien nog voor een leuk prijsje wegdoen, evenals je celleron. Ik zou het wel weten :)

Verwijderd

Ik ga nu ook upgraden. Zit net als jij met een Celeron (500 in dit geval). Ik dacht eerst ook aan een P3 1Ghz. Maar waarom zou je dat doen als je voor minder een nieuw mobo + nieuwe cpu hebt? Met alle voordelen van dien zoals:
1. Mogelijkheid om te upgraden (zie ik na P3 1Ghz niet meer gebeuren)
2. Nieuwste opties op mobo (UDMA100, meer usbpoorten, meer overclock-opties)

Mijn systeem wordt nu een MSI K7T + Duron 800. Ff een Globalwin erop en naar de 1ghz dat ding.
Ben je voor minder dan 600 piek klaar en je hebt toch een rap systeem. Verkoop je de oude troep voor in mijn geval iets van 350 piek samen (P3V4X mobo + Celeron 500) en je bent in totaal 250 piek kwijt.
Voor mij zo klaar als een klontje. Ben toch al niet zo blij met dat hardnekkig inperken van het overclocken van Intel. Op naar de Amd :7

BTW, ik denk trouwens niet dat je veel voordeel zult hebben van een upgrade naar een P3 1Ghz. Denk dat je het pas gaat merken zodra je in de buurt komt van de 1,2 Ghz.

Verwijderd

denk wel aan het geheugen

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 12:52 schreef Kirpeknots het volgende:

waarom denk je nou zelf dat ie BX 133 heet........

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:11

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Op maandag 18 juni 2001 23:13 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

waarom denk je nou zelf dat ie BX 133 heet........
Abit heeft een bord BX133 genoemd: dit is een bord met een 440BX chipset waarvan zij zeggen dat ie als een zonnetje op 133 mhz loopt, heb er geen ervaring mee, kan er dus geen zinnig woord over zeggen

Ik zag net in de pricewatch nog een 100 mhz PIII 1GHZ Slot1 voor iets van 759, die kan naar alle waarschijnlijkheid wel in je bordje.

Succes met de upgrade iig!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Intel of AMD ? Puur persoonlijk ...
Pagina: 1