Dit wordt mijn eerste desktop. Ook ga ik de uitdaging aan om 'm zelf in mekaar te zetten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, muziek luisteren, browsen (streams bekijken, Youtuben en films kijken). Ook werk ik vaak met Microsoft Office programma's zoals Excel en Word, maar dit is allemaal niet zo heel spannend
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1.000,- is toch wel zo ongeveer de max, OS (Windows 8 of 10) moet nog ernaast worden aangeschaft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb zelf al muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een SSD en genoeg gaming performance zodat het systeem lekker vlot en futureproof is. Echt veel opslag heb ik niet nodig. Ik denk dat ik het met 500GB voorlopig aardig red.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een koel en stil systeem, met een subtiele look. Ik hoef geen hippe kleurtjes/windows. Ook wil ik echt een bloedmooi scherm van minimaal 23", die nog wel onder de 200€ is.
Ga je overklokken?
Nope, geen interesse in.
Momenteel is dit mijn lijst :
Het scherm heeft IPS beeldkwaliteit en is 23"+. Oogde verder ook wel netjes, maar ik heb me hier nog niet heel veel in verdiept, er zullen dus vast betere alternatieven zijn!
Wat betreft de videokaart : Ik ga waarschijnlijk kijken voor een 2e hands videokaart voor rond de 200. Dit zal een 970 of 280x/290x zijn (ik neem aan dat beiden gewoon in dit systeem passen) er zit dus nog wat speling in de prijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, muziek luisteren, browsen (streams bekijken, Youtuben en films kijken). Ook werk ik vaak met Microsoft Office programma's zoals Excel en Word, maar dit is allemaal niet zo heel spannend
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1.000,- is toch wel zo ongeveer de max, OS (Windows 8 of 10) moet nog ernaast worden aangeschaft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb zelf al muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een SSD en genoeg gaming performance zodat het systeem lekker vlot en futureproof is. Echt veel opslag heb ik niet nodig. Ik denk dat ik het met 500GB voorlopig aardig red.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een koel en stil systeem, met een subtiele look. Ik hoef geen hippe kleurtjes/windows. Ook wil ik echt een bloedmooi scherm van minimaal 23", die nog wel onder de 200€ is.
Ga je overklokken?
Nope, geen interesse in.
Momenteel is dit mijn lijst :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 362,95 | € 362,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | LG 23MP67VQ-P Zwart | € 160,03 | € 160,03 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,60 | € 12,60 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 167,95 | € 167,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.171,87 | |
Het scherm heeft IPS beeldkwaliteit en is 23"+. Oogde verder ook wel netjes, maar ik heb me hier nog niet heel veel in verdiept, er zullen dus vast betere alternatieven zijn!
Wat betreft de videokaart : Ik ga waarschijnlijk kijken voor een 2e hands videokaart voor rond de 200. Dit zal een 970 of 280x/290x zijn (ik neem aan dat beiden gewoon in dit systeem passen) er zit dus nog wat speling in de prijs.