Beste tweakers,
Ik heb een aantal jaar geleden al eens gevraagd om wat advies, maar ik heb toen toch gekozen voor een laptop. Ik wil nu toch graag een vaste computer gaan kopen. Naast dat ik ermee wil gamen, wil ik hem ook gebruiken voor mijn opleiding. Op mijn opleiding moet je eigenlijk van alles doen dat te maken heeft met programmeren en af en toe designen op Photoshop. Zo moet ik games, apps, websites en designs maken. Ik wil dus graag een goede pc die dit aan kan en waar ik ook goed mee kan gamen.
Ik vind het erg lastig om een definitieve build te kiezen, dus daarom vraag ik wat hulp van jullie tweakers.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Games spelen op High/Ultra settings. Denk hierbij aan GTA V, Fifa 15 en H1Z1.
- Photoshop
- Programmeren (dus veel multitasken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor alleen de pc ongeveer 1300 euro. Het liefste nog iets minder, maar daarom vraag ik jullie om advies.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsen en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf aan een i5 processor met een gtx 970. Daarnaast moet er 16gb ram inzitten, 250 gb ssd en 1tb aan opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, als de kwaliteit van de producten maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon een nette pc, die er goed uitziet en niet te veel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, maar misschien hebben jullie wat advies. Ik heb in de lijst hieronder wel een overclockbare processor gedaan, omdat de prijs met de andere niet heel veel scheelde.
hier is mijn lijst:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groet,
Mitchell
Ik heb een aantal jaar geleden al eens gevraagd om wat advies, maar ik heb toen toch gekozen voor een laptop. Ik wil nu toch graag een vaste computer gaan kopen. Naast dat ik ermee wil gamen, wil ik hem ook gebruiken voor mijn opleiding. Op mijn opleiding moet je eigenlijk van alles doen dat te maken heeft met programmeren en af en toe designen op Photoshop. Zo moet ik games, apps, websites en designs maken. Ik wil dus graag een goede pc die dit aan kan en waar ik ook goed mee kan gamen.
Ik vind het erg lastig om een definitieve build te kiezen, dus daarom vraag ik wat hulp van jullie tweakers.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Games spelen op High/Ultra settings. Denk hierbij aan GTA V, Fifa 15 en H1Z1.
- Photoshop
- Programmeren (dus veel multitasken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor alleen de pc ongeveer 1300 euro. Het liefste nog iets minder, maar daarom vraag ik jullie om advies.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsen en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf aan een i5 processor met een gtx 970. Daarnaast moet er 16gb ram inzitten, 250 gb ssd en 1tb aan opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, als de kwaliteit van de producten maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon een nette pc, die er goed uitziet en niet te veel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, maar misschien hebben jullie wat advies. Ik heb in de lijst hieronder wel een overclockbare processor gedaan, omdat de prijs met de andere niet heel veel scheelde.
hier is mijn lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 238,79 | € 238,79 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger | € 161,95 | € 161,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 362,95 | € 362,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 78,75 | € 78,75 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 13,42 | € 13,42 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 104,04 | € 104,04 |