Mijn Aldi mediaspeler (rebrand MSI 1000) is aan vervanging toe. Aangezien we hem vaak gebruiken willen we een wat gebruiksvriendelijker apparaat.
Budget max 200,- (inclusief afstandsbediening)
Onze wensen zijn:
- Snel opstarten.
- Met afstandsbediening kunnen bedienen.
- Eenvoudig te bedienen (vrouw en kind moeten dit ook probleemloos kunnen).
- Niet te veel sleutelen. Liefst kant en klaar en zo goed als onderhoudsvrij.
- Alles zonder stotterenafspelen (exotische formaten gebruiken wij niet).
- Afspelen van de Windows PC/downloadbak die altijd aanstaat.
- Kodi.
Hij hoeft niet perse UHD materiaal af te spelen, games zijn leuk maar ook niet nodig.
Overwegingen;
Minix X8-h Plus: Ik ben erg gecharmeerd van een Minix X8-h Plus maar lees dat deze toch niet vlekkeloos alles afspelen en onderhoud vergen met updaten etc.
Minix Z64 Windows 8.1 De Minix Z64 Windows 8.1 heeft nu mijn voorkeur, maar wil eigenlijk ook alleen met afstandsbeding voor Kodi kunnen gebruiken. Ik kan nergens terugvinden of ik Kodi automatisch op kan laten starten en dan met een afstandsbediening kan bedienen. Het zelfde geldt dan voor de Pipo X7.
Raspberry Pi 2 is ook het overwegen waard, maar heb geen tijd om er aan te tweaken dus zal het een onderhoudsvrij totaalpakketje moeten zijn. Ik weet niet of dat mogelijk is.
Andere opties zijn welkom!
Budget max 200,- (inclusief afstandsbediening)
Onze wensen zijn:
- Snel opstarten.
- Met afstandsbediening kunnen bedienen.
- Eenvoudig te bedienen (vrouw en kind moeten dit ook probleemloos kunnen).
- Niet te veel sleutelen. Liefst kant en klaar en zo goed als onderhoudsvrij.
- Alles zonder stotterenafspelen (exotische formaten gebruiken wij niet).
- Afspelen van de Windows PC/downloadbak die altijd aanstaat.
- Kodi.
Hij hoeft niet perse UHD materiaal af te spelen, games zijn leuk maar ook niet nodig.
Overwegingen;
Minix X8-h Plus: Ik ben erg gecharmeerd van een Minix X8-h Plus maar lees dat deze toch niet vlekkeloos alles afspelen en onderhoud vergen met updaten etc.
Minix Z64 Windows 8.1 De Minix Z64 Windows 8.1 heeft nu mijn voorkeur, maar wil eigenlijk ook alleen met afstandsbeding voor Kodi kunnen gebruiken. Ik kan nergens terugvinden of ik Kodi automatisch op kan laten starten en dan met een afstandsbediening kan bedienen. Het zelfde geldt dan voor de Pipo X7.
Raspberry Pi 2 is ook het overwegen waard, maar heb geen tijd om er aan te tweaken dus zal het een onderhoudsvrij totaalpakketje moeten zijn. Ik weet niet of dat mogelijk is.
Andere opties zijn welkom!