Windows 10 free upgrade met alleen Win7 sleutel zonder OS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Ik krijg over 2 weken van een kennis een 5 jaar oude PC met een legale Windows 7 home erop, welke ik voor 1 van de kids wil gebruiken. Enige defecte aan de pc is de HDD (daarom gaat die persoon nu een nieuwe kopen,was ze toch al van plan binnenkort).

Ik wil dus een nieuwe lege HDD in die pc zetten. En graag windows 10.
Is het mogelijk om er direct windows 10 erop te zetten aangezien de HDD leeg is dus geen OS bevat?

Ik kan natuurlijk de HDD erin stoppen, windows 7 installeren vanaf DVD, activeren, 399 updates 3 dagen lang installeren tot eindelijk de SP1 update komt, dan de free upgrade naar windows 10 installeren, maar dit is wel heel omslachttig.

Ik vraag me dus af of ik niet een ISO kan downloaden en met mijn win7 key bewijzen dat ik voor de upgrade in aanmerking kom.

Of kan ik die ISO zelf maken, ik heb nog een eigen pc die straks naar win10 mag upgraden en ik las ergens dat je vanuit die win10 dmv windows rescue maker ofzo (kan de link niet meer vinden helaas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Volgens mij niet. Je moet Win 7 installeren met alle updates. Dan krijg je rechtsonderin naast de klok een icoontje waarmee je jezelf kunt inschrijven voor de upgrade. Het is dus niet zo dat Win 10 ISO's Win 7 Keys gaan accepteren ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:10

FCC

(jarig!)
Windows 7 installeren en alle updates installeren kan in één dag gedaan worden, afhankelijk van je downloadsnelheid natuurlijk (en bekabeld heeft de voorkeur bij mij). Tuurlijk, is omslachtig maar lijkt mij de beste optie.
Je kunt ook de preview van Windows10 installeren, het Windows-account inschrijven als insider en daar op blijven draaien. Dan krijg je steeds de nieuwe previews als soort van 'eeuwige' tester. (wat daar de voorwaarden van zijn weet ik niet precies, is wel terug te vinden in het Windows 10 topic)
Voor je kind zou ik toch een dag (of misschien twee) door de zure appel bijten en Windows 7 installeren en updaten ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Zucht... tnx!

Heb een iso van Win7 met SP1 geristeld dus dan is het alleen nog maar het OS installeren en wachten op de Windows10 upgrade melding.

[ Voor 84% gewijzigd door Quentin op 27-06-2015 18:59 ]