• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-01 14:01
Hallo!

Ik had een maandje terug een Asus z97 pro gamer 4 gekocht, nu ik bezig ben met het installeren blijkt dat ik de standoff tool niet meekreeg in de behuizing. Er is hier ook maar 1 van nodig, ik vroeg me dus af of deze ook belangrijk is?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

Croga

The Unreasonable Man

Wat bedoel je met een "standoff tool"?

Normaal wordt je moederbord met 4 tot 10 standoffs in je kast bevestigd. Deze standoffs zorgen dat er geen ongeoorloofd electrisch contact is. Die zijn dus heel hard nodig. Jij spreekt over 1 dus ik ga er even van uit dat je daarmee niet de standoffs bedoelt die ik hier bedoel. Welke bedoel je dan wel?

• xlvg
Croga schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:52:
Wat bedoel je met een "standoff tool"?

Normaal wordt je moederbord met 4 tot 10 standoffs in je kast bevestigd. Deze standoffs zorgen dat er geen ongeoorloofd electrisch contact is. Die zijn dus heel hard nodig. Jij spreekt over 1 dus ik ga er even van uit dat je daarmee niet de standoffs bedoelt die ik hier bedoel. Welke bedoel je dan wel?
Ik bedoel hier mee dit (Waar de 1x bij staat)
Op de schroevendoosje word dit een standoff tool genoemd.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iDf6X/e7b389d555.png

[ Voor 4% gewijzigd door xlvg op 26-06-2015 11:56 ]

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 12:10
Deze tool wordt alleen gebruikt om de afstandsbusjes vast te draaien. daarna heb je deze ook niet meer nodig. Dus je kan goed zonder.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 16:21

Tijntje

Hello?!

Dat gebruik je om de daadwerkelijke standoff er in te schroeven.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• xlvg
Jurgen schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:57:
Deze tool wordt alleen gebruikt om de afstandsbusjes vast te draaien. daarna heb je deze ook niet meer nodig. Dus je kan goed zonder.
Ohw hahah falend. Erg bedank! :D

Verwijderd

We gaan er van uit dat je de afstandsbusjes wel erin hebt gedraaid?

• xlvg
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:59:
We gaan er van uit dat je de afstandsbusjes wel erin hebt gedraaid?
Ja deze heb ik gewoon met de hand erin gedraaid.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 11:05
xlvg schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:01:
[...]

Zoals we allemaal doen. ;) Flink wat moederborden ingebouwd maar nooit geweten dat hier een speciale tool voor is... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

ChojinZ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:02:
Zoals we allemaal doen. ;) Flink wat moederborden ingebouwd maar nooit geweten dat hier een speciale tool voor is... :+
Dit dus :D

Met het handje er in en indien echt nodig even met een tang het laatste ietsiepietsie aandraaien.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
xlvg schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:01:
'k Zou ze toch even met een combinatietang oid nog even wat natrekken. Het hoeft niet knettervast, maar als ze te los zitten heb je kans dat als je het moederbord een keer weer wilt verwijderen je bij het losdraaien van de schroefjes de standoff's mee gaan draaien.

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:54
Ik heb inderdaad weleens gehad dat ik een moederbord wilde verwijderen en dat de standoff mee ging draaien in plaats van dat de schroef eruit kwam. Opzich niet heel onbelangrijk dus om ze goed vast te kunnen zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar ach, dan draai je die dingen met je moederbord eruit, zo spannend is dat ook weer niet. Dan schroef je ze los en draai je die standoff weer terug in de kast.
Zeker als je je systeem al helemaal hebt ingebouwd zou ik nu die moeite niet (meer) gaan nemen hoor.
Pagina: 1