Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik heb een nieuwe auto gekocht en ik zit te spelen met de gedachte om een carputer te maken.

Nu is er een hele hoop informatie te vinden over carputers, maar dat is redelijk gedateerd: allemaal rond 2003-2006. Veel informatie over de oude bekende Via Epia M1000 en verouderde lilliput schermen.

Mijn plan is om een touchscreen in het dashboard te bouwen; deze stuurt een 'moderne, maar gepaste' computer aan die qua audio weer aangesloten is op een versterker.

Op zich geen probleem om geschikte hardware te vinden (voeding, cpu etc), maar wat wel moeilijk is om een geschikte touchscreen en software te vinden:

ik zoek namelijk een 7" a 8" touchscreen die dezelfde feel heeft als een hedendaagse tablet; dus niet die zachte folie achtige touch, maar de capacitieve glazen feel, liefst multitouch.

Ook een resolutie van meer dan 1024x768 zou denk ik wel moeten kunnen tegenwoordig; hebben jullie ene idee waar ik deze kan vinden; ik ben bekend met de lilliput schermen, maar die voldoen niet echt.

Ik heb gespeeld met het idee om een tablet in te bouwen en dan Splashtop o.i.d. te gebruiken, maar dat geniet niet mijn voorkeur eigenljk (tablet is sowieso al eigenljk te groot; ook de mini).

Daarnaast had ik gehoopt dat er een soort 'out of the box' software pakket is die zich makkelijk laat installaleren en die relatief weinig configuratie behoeft. Eisen aan de software/OS zou zijn:

-zeer snelle boottijd (ik wil ook graag muziek luisteren op kleine ritjes); niet veel langer dan een normale auto radio: dit is prio een omdat ik me al dood erger aan de boottijd van mijn laptop (+/- 50 seconde)
-geschikt om een touchscreen aan te sturen
-installatie van software zoals navigatie, google maps, media centre met automatische synchro, wifi

Ik zat te denken aan een hele lichte versie van linux (gezien snelle boot-tijd benodigd) maar ik heb geen kennis van linux. De meeste tutorials online voor carputers stammen uit de tijd dat linux helemaal handmatig geconfigureerd moet worden.

hebben jullie een aantal ideeën die geschikt zouden kunnen zijn?

Ik weet dat er een aantal all-in-one systemen zijn die je met DIN 2 in je auto kan klikken, maar ik wil graag mijn eigen hardware samenstellen en daarnaast zijn die systemen erg overprijst. De computer komt waarschijnlijk in de kofferbak zodat ik wat groter kan uitpakken.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

Seesar schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:26:

Daarnaast had ik gehoopt dat er een soort 'out of the box' software pakket is die zich makkelijk laat installaleren en die relatief weinig configuratie behoeft. Eisen aan de software/OS zou zijn:

-zeer snelle boottijd (ik wil ook graag muziek luisteren op kleine ritjes); niet veel langer dan een normale auto radio: dit is prio een omdat ik me al dood erger aan de boottijd van mijn laptop (+/- 50 seconde)
-geschikt om een touchscreen aan te sturen
-installatie van software zoals navigatie, google maps, media centre met automatische synchro, wifi

Ik zat te denken aan een hele lichte versie van linux (gezien snelle boot-tijd benodigd) maar ik heb geen kennis van linux. De meeste tutorials online voor carputers stammen uit de tijd dat linux helemaal handmatig geconfigureerd moet worden.
Kodi erop http://engineering-diy.blogspot.be/ en Openstreetmap draait er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 22:45
Je kunt ook gewoon een 7 inch tablet met skin inbouwen. Op youtube kan je hiervan een filmpje vinden van een Seat ibiza met precies wat jij wilt.

http://youtu.be/nyl8KHzEj_w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:53
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is wat minder Tweakerswaardig, maar je hebt anno 2015 kant en klare Android autoradio's. Dat lijkt me het handigste, er is navigatiesoftware voor, het heeft touch, je kan er nog handsfree mee bellen.

Als je het echt zelf wilt maken, misschien iets op basis van een Raspberry Pi? Geen bewegende delen, weinig stroom nodig er zijn touchscreentjes voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 26-06-2015 12:03 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 19:13
Je kan hoe dan ook geen HDD gebruiken de trillingen tijdens het rijden en de mechanische naald gaan niet goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, als je de HDD goed monteert op wat rubbers kan dat wel, voordat er fatsoenlijke geheugenkaarten/SSD's/USB sticks waren van pakweg 16GB kwam je het vaak tegen. Maar nu is het waarschijnlijk een stuk aantrekkelijker om een SSD of USB stick te gebruiken.

Qua display: http://www.mimomonitors.com/
Alleen zit je al gauw richting 250€ voor de Capacitieve schermpjes, volgens mij kun je voor dat geld al een leuke Android radio aanschaffen.

[ Voor 26% gewijzigd door _ferry_ op 26-06-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-09 21:27

WWJD

*pluh*

Op eBay zoeken naar een iPad (mini) LCD, vervolgens aansluiten met een eDP naar DP (DisplayPort) kabel/bordje. Mooi scherm en goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
Zelf heb ik dit gebruikt om in een kistradio te bouwen.

Moet je dus wel een ander scherm van eBay plukken. Zelf nog veel problemen met ground loop, dus misschien niet de meest makkelijke oplossing. Ik zou zelf ook voor een Android tablet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet meer aan een zelfbouw ding in de auto beginnen. Een nexus 7 lijkt mij een betere en goedkopere oplossing.

bijv.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lnvs0P1.jpg
http://www.autoweek.nl/fo...18,5239319,5448354,page=2

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Werkt dat niet ontzettend vervelend, "gewoon" een Android tablet? Heb ook een beetje mijn twijfels bij het gebruiksgemak van de Android autoradio's die je tegenwoordig kunt kopen. Iemand hier die zijn/haar ervaringen hiermee zou willen delen?

Met Carputers heb ik inderdaad wel het idee dat het meer iets is van een aantal jaren geleden, voor de komst van de moderne radio's die je tegenwoordig in auto's tegen komt. Toch kan ik me voorstellen dat het qua bedieningsgemak met de juiste software fijner werkt dan een Android device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

tip;

http://www.mini-box.com/site/index.html

* SSD? of ander flashgeheugen lijkt me je bootwensen wel te kunnen voldoen.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
allereerst bedankt voor de reacties;

op zich is een android of raspberry pi gebaseerd platform niet slecht; maar ik wil eigenlijk meer flexibiliteit en vermogen; m.a.w. het vermogen van een i3 o.i.d. om flexibel te zijn met wat ik draai; het hoeven geen games te zijn, maar ik wil geen 'tablet' achtige sloomheid. Ik gebruik graag mijn mobiel en Ipad, maar ik vind ze wel traag.

het idee om een Ipad mini scherm te gebruiken is uitstekend; dat is een hele goede mogelijkheid; zit daar dan meteen de ondersteuning van touchscreen bij (los via usb te fixen misschien?)

Mini-box is wel mooi; eens kijken of de hardware aan mijn wensen voldoet.

dan rest de vraag; welke software? Welk OS zou hiervoor het meest geschikt zijn?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb zelf ooit zo'n Via Epia systeem compleet met een 7" touchscreen in het dashboard in 'n auto gehad. Het bedenken en maken van het systeem was de meer dan de helft van het plezier :) Ik zou dus voor een zelfbouw optie gaan.

Destijds gebruikte ik Roadrunner als software om alles aan te roepen http://www.mp3car.com/road-runner/ maar ik weet niet hoe het met de ontwikkeling daarvan is gegaan. Destijds was er 1 persoon die het ontwikkelde (Gin0) wat de huidige status is weet ik niet.
Wellicht is Windows 10 met de touch support die daarin zit nu een betere optie.

Lilliput heeft losse 7,8,of 10" touchscreens in hun assortiment; http://www.lilliputuk.com/

Veelvoorkomende issue's met zelfbouw zijn:

- Ground loop (Op te lossen door een ground loop isolator te plaatsen, of door de pc hetzelfde aarde punt als de radio te bevestigen.)
- Uitvallende pc bij starten auto (Op te lossen door een Cap tussen de voeding en de pc te plaatsen, of eventueel een 2e accu.)

[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 01-07-2015 08:51 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nu mijn 3rde carputer draaien. Van een los touchscreen (10,1 inch 1366x768) naar deze jongen:

http://www.ebay.com/itm/2...aspberry-Pi-/111414274073
800x480 native, scaling tot 1920x1080.

Beide draaide op een AMD fusion boordje, boottime rond de 15 seconde. Win8.1 (metro style) werkte bijzonder netjes, al waren veel apps gewoon niet gemaakt voor kleine touchscreens.

Naar nu een android 2din systeem
http://www.ebay.com/itm/A...ksid=p2056016.m2516.l5255

Wederom 800x480, maar wel compleet met werkende knoppen en goed touchscreen. Simpel voordeel? Android heeft navigatie, muziek apps, ODB2 koppeling, rear-cam, genoeg features om te laten draaien in je auto. Boottime, rond de 20-30seconde.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2015 09:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:54:
Ik zou niet meer aan een zelfbouw ding in de auto beginnen. Een nexus 7 lijkt mij een betere en goedkopere oplossing.

bijv.
[afbeelding]
http://www.autoweek.nl/fo...18,5239319,5448354,page=2
zeer interessant heb net het topic doorgelezen, maar wat mij niet helemaal duidelijk is of hij nu alle info over zijn auto kwijt is in het nexus display ? (welke info was er allemaal af te lezen in het vorige kleine display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Meelobee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:50:

Veelvoorkomende issue's met zelfbouw zijn:

- Ground loop (Op te lossen door een ground loop isolator te plaatsen, of door de pc hetzelfde aarde punt als de radio te bevestigen.)
- Uitvallende pc bij starten auto (Op te lossen door een Cap tussen de voeding en de pc te plaatsen, of eventueel een 2e accu.)
ik zal eens kijken in je geopperde software; de problemen die je aankaart zat ik ook aan te denken; een 2e accu zou sowieso niet verkeerd zijn denk ik. De groundloop wil ik oplossen door het gebruik van een optische/toslink kabel naar de versterker in de kofferbak.

Ik ben van plan 5.1 in te bouwen met een externe versterker.
SinergyX schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:07:
Naar nu een android 2din systeem
http://www.ebay.com/itm/A...ksid=p2056016.m2516.l5255

Wederom 800x480, maar wel compleet met werkende knoppen en goed touchscreen. Simpel voordeel? Android heeft navigatie, muziek apps, ODB2 koppeling, rear-cam, genoeg features om te laten draaien in je auto. Boottime, rond de 20-30seconde.
Ik moet zeggen; ik ben wel onder de indruk van dit systeem eigenlijk; maar ik zou wel een paar dingen extra willen: optisch out (dus 5.1), HDMI uit en hogere resolutie. Ik zelf ga geen tv kijken in de auto, maar bijvoorbeeld een live concert zou wel gaaf zijn op hoge reso met goed geluid.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Surface 3 (Pro) inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Seesar schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:39:

Ik moet zeggen; ik ben wel onder de indruk van dit systeem eigenlijk; maar ik zou wel een paar dingen extra willen: optisch out (dus 5.1), HDMI uit en hogere resolutie. Ik zelf ga geen tv kijken in de auto, maar bijvoorbeeld een live concert zou wel gaaf zijn op hoge reso met goed geluid.
Ik had deze random gepakt uit ebay, er zijn veel verschillende versies. Basis bij zulke (er zijn 3 merken, maar allen van 1 fabrikant) werken met een 800x480 scherm en veelal maximaal RCA output.

Je zou kunnen kijken of die grotere (8 inch) modellen wel een hogere resolutie hebben, of misschien elders wel te vinden zijn. Maar zaken als optical out en HDMI worden al vrij moeilijk, dan kom je al vrij snel in zelf fabricaat (zoals mijn 2de model - waar het probleem was, ding bleek niet te passen in mijn auto).

Andere optie is een touchscreen op maat voor jouw dashboard en een aparte 'carPC' zoals mijn 2de, daar heb je veel meer opties, maar ook veel meer kabels/extra versterker nodig.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 22:25

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Seesar schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:39:
[...]

ik zal eens kijken in je geopperde software; de problemen die je aankaart zat ik ook aan te denken; een 2e accu zou sowieso niet verkeerd zijn denk ik. De groundloop wil ik oplossen door het gebruik van een optische/toslink kabel naar de versterker in de kofferbak.

Ik ben van plan 5.1 in te bouwen met een externe versterker.

[...]

Voor 5.1 over optisch heb je waarschijnlijk een losse (externe) geluidskaart nodig, volgens mij zijn er niet veel moederborden die standaard DTS of DD ondersteunen;
S/PDIF supports the following formats:
- Single channel PCM (Mono)
- Dual channel PCM (Stereo)
- Compressed bitstreams up to 48Khz/16bps using AC3 (Dolby Digital) or DTS encoding mechanisms.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
ik kwam vandaag carberry tegen op het internet, heb er geen ervaring mee maar misschien kun je er wel wat mee :) http://www.carberry.it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Wellicht om te beginnen, je eens afvragen wat je precies voor functionaliteit zou willen?

http://barts-tutorials.bl...-your-car-full-guide.html
als je op een tablet tvmc/kodi installeerd, ik kan me zwz wel 1 plugin herinneren welke opgenomen concerten streamt, en anders good old youtube.

je kan meerdere bluetooth apparaten tegelijk live verbinden met een android apparaat, dus hands free bellen en tegelijk je muziek doorsturen naar je bluetooth autoradio / speakers zou ook moeten kunnen. enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:38

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Ik heb eerder gewerkt met een CarPC die we in een oude Mini gebouwd hadden met een klein touch screen in het dashboard.
De pc lag ook achterin en draaide XP (ondertussen een paar jaar geleden).
De software die er op draaide was Centrafuse, navigatie en muziek in een, navigatie werkte met een usb GPS dongel bij de achterruit. https://www.centrafuse.com/

Zou ik nog een keer zo'n systeem bouwen zou ik het doen met een tablet, de PC met alle kabels is te veel gedoe, je kan alles met een tablet oplossen tegenwoording. Zou je Centrafuse willen gebruiken zou ik inderdaad voor een Surface gaan oid.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0GYv0PlG9qgEtbCP2b4MJOU4/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KGhRqEsY3tla54AQ2yIa7Wwg/full.png

Edit: Thumbnails gemaakt.

[ Voor 33% gewijzigd door Rone op 22-07-2015 14:55 ]

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Erg gaaf!

Gisteren moest ik hier ook toevallig aan denken. Mijn toepassing is net was anders, maar wel vergelijkbaar, een mediaspeler met touchscreen in een kistradio. Ik heb een RPi2 gebruikt met los touchscreen en losse DAC. Resolutie van 800x400 en ook de RPi2 is niet razendsnel. Achteraf had ik er ook liever een goedkope tablet in gebouwd:
  • Voor het geld van een RPi2 + DAC + scherm kun je al een leuke tablet kopen
  • Android als software is m.i. ideaal voor de toepassing vanwege de apps (gimmicks) naast de mediaspeler-functie (of navigatie etc. bij carputer)
  • Veel eenvoudiger geïnstalleerd (werkt out of the box)
  • Ingebouwde GPS (voor carputer)
  • Veel minder kabels en gedoe met voeding (kabel naar 3.5mm jack en naar usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tablet zit je nog wel met wat functionele problemen, zo miste ik volumeknop, juiste kabelmanagement voor de diverse in- en outputs en externe GPS voor beter bereik. Zijn natuurlijk wel oplossingen voor te vinden, maar 1 vinden die 'mooi' in 2DIN past (zonder grote bezel etc) viel me toch zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Case Mod: We Mount a Retina Display to an Extendable Lamp Arm

Hier mounten ze het scherm van een iPad op een arm en verbinden ze dat aan een PC. Is het niets om hiermee iets te proberen? Je zou dan ook touch input aan het werk moeten kunnen krijgen. Misschien dat het scherm van een iPad Mini Retina ook beter geschikt is qua grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het scherm zelf heb ik met 7 inch in mijn munitiekist. Werkt prima en films zien er ook op die resolutie bij zo'n klein scherm best goed uit. Ja je ziet verschil (zeker bij de GUI) met HD, maar voor een Carputer is het denk ik wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
Zou inderdaad ook gewoon voor een tablet gaan.. net als een Tesla die heeft ook gewoon een giga touchscreen.

Volgens mij is dat ook "de" reden dat je geen nieuwere topics over carputers vind. Dat was begin jaren 2000 nog wel hip. Maar tegenwoordig bouw je net zo makkelijk een tablet in en dan kan je ook alles.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
ZodiacNL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:54:
[gigantische foto1]
[gigantische foto2]
In het vervolg graag even fatsoenlijke thumbnails maken. Dat heb ik nu voor je gedaan. Hoe dit moet vind je in de Forum FAQ.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TgR_KILLER schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:44:
Zou inderdaad ook gewoon voor een tablet gaan.. net als een Tesla die heeft ook gewoon een giga touchscreen.

Volgens mij is dat ook "de" reden dat je geen nieuwere topics over carputers vind. Dat was begin jaren 2000 nog wel hip. Maar tegenwoordig bouw je net zo makkelijk een tablet in en dan kan je ook alles.
Het is meer dat elke auto nu standaard met een soort van indash 'iets' komt, dat het ook lang niet meer nodig is. Een tablet is nog gelimiteerd op bijvoorbeeld knoppen, heb je wel oplossingen voor (zeker als je je data input vanuit je stuur kan halen), maar ik vind mijn 2din oplossing ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 06:30
Zelf heb ik een Corsa uit 2001 met een redelijk uitgebreide CarPc build.
Gebruik hiervoor een double din touchscreen LCD met HDMI van Ebay.
Een simpele Atom micro atx bordje met 2gig ram en een 120Gb ssd voor opslag.
Als voeding gebruik ik een M4-ATX PSU.

carpc build

Ik heb achterin 2 versterkers ingebouwd in een valse vloer, 1 4 kanaals versterker om de high en mids aan te sturen en een 2 kanaals bridge versterker voor de logitech Z5500 kistje.

Het moederbordje met atom proccesor is niet de beste wat je kunt gebruiken voor centrafuse. Af en toe loopt die wat trager, Vooral als je de muziek map opent waar een kleine 15gig mp3s opstaan. Dat duurt namelijk een seconde of 10.

Voor de stuurwiel knoppen gebruik ik een Joycon EXR, dit neemt de analoge uitgang van de schakelaar en zet deze om naar volledig zelf in te stellen toetsenbord commando's die weer gebruikt worden door Centrafuse voor play/pauze, next/previous Volume up&down en mute.

De moederbord, voeding en de SSD zitten ingebouwd in het handschoenenkastje. Het vakje heb ik weggesneden waardoor ik alleen de deksel overhield waarmee je bij de computer kan komen.

finished build

Voor de rest loopt dit systeem al stabiel zonder enige crash oid. heel af en toe een vastloper gehad, maar dat kwam omdat de sata kabel blijkbaar niet goed op zijn plek gedrukt was (zit nu vast met smeltlijm)

Als jullie info willen graag vragen :) eventueel via pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat ook zo'n 800x480 scherm? Blijft jammer dat 2DIN hogere resolutie nog vrij moeilijk te vinden is, of je moet erg creatief zijn een eigen 2DIN frame te kunnen maken. Ik heb volgens mij hetzelfde scherm, maar dan met complete mini-case erbij. Helaas paste die kast niet, al zou ik hem nog kunnen ombouwen tot enkel een frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 06:30
Ja dat is precies dezelfde scherm inderdaad. Bij mij pastte de case helaas niet in de ruimte achter de radio. hierdoor moest ik wel het moederbord is het handschoenenkastje plaatsen.

Heb alleen de laatste tijd een vreemd probleem met de lcd, deze start voortaan op in AV1 ingang, Vroeger bleef dit altijd op HDMI. Nu moet ik elke keer op de input knop drukken tot HDMI actief is ( AV1 > AV2 > VGA > HDMI :( ) Weet jij hier iets over toevallig ? Het heeft altijd goed gewerkt namelijk en er is niks aangepast aan de carpc build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat was inderdaad precies mijn probleem, 'gelukkig' had ik problemen met scaling van de resolutie via HDMI, dat ik terug ben gegaan naar VGA, of ik toen wat extra's heb gedaan om standaard VGA input te hebben weet ik niet meer zeker.

Ik zal wel even nog mailverkeer bekijken, volgens mij was er ergens een optie/pin om de default te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik zou graag ook een 2din android radio willen aanschaffen maar de vraag is welke moet ik nemen? Ik wil er mee kunnen navigeren, muziek via hdd/sd of usb mee afspelen en apps. Achteruit rij camera is niet nodig. Heeft iemand ervaring met deze autoradio's en wat is de bouwkwaliteit en wat is de geluidskwaliteit? Ik kon op internet niet echt een goede review of vergelijk vinden. Niemand een review of merk wat boven de rest uitsteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alle 'android 4.4' 2din's kunnen dat wel, er zijn aantal rebrands van dezelfde fabriek (ik heb bv een pumkin), het is gewoon een full-size werkende android versie met wat kleine extra's voor controls en input, je hebt gewoon de store, standaard navigatie erin en UI is wat aangepast voor auto interface.

Geluid blijft een twijfeltje, overal staat wel 4x50watt, maar het zijn gewoon geen pioneer radio's. Geluid an sich is gewoon netjes, al valt de bass al snel weg bij harde volume en begint het wat krakerig/schel te klinken. Wil je vol geluid, zal je alsnog aparte versterker moeten gebruiken (meeste hebben wel een pre-amp out).

Hier wat filmpjes van die radio's.
YouTube: PUMPKIN OFFICAL CHANNEL

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2015 13:03 ]

Pagina: 1