• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-01 14:34
Ik ben een PC aan het samenstellen en vroeg me af of deze wifi chip:
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

op dit moederbord past:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

Kon het niet uit de specs halen omdat de chip een mini PCI-e is en die staat niet bij de specs van het moederbord. Ik weet niet of die chip ook maar n gedeelte van een PCI-e slot kan gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien was het beter als je had uitgezocht wat nou zo'n mini PCI-e aansluiting betekend, hoe het eruit ziet en waar zulke kaartjes voornamelijk in gebruikt worden, voordat je dit topic had geopend. We verwachten hier namelijk toch enige inzet en als je wat meer vooronderzoek had gedaan, had je geweten dat wat je wilt niet mogelijk is. Niet hoe je 't nu wilt doen iig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

twanva schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:57:
Kon het niet uit de specs halen omdat de chip een mini PCI-e is en die staat niet bij de specs van het moederbord.
Als het slot niet op het moederbord zit dan kun je het er ook niet opprikken natuurlijk. Of je moet even een convertertje kopen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
De AC7260 is ook als desktop-versie te koop, gewoon hetzelfde kaartje inclusief converter en antenne.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

twanva schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:57:
Ik ben een PC aan het samenstellen en vroeg me af of deze wifi chip:
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

op dit moederbord past:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

Kon het niet uit de specs halen omdat de chip een mini PCI-e is en die staat niet bij de specs van het moederbord. Ik weet niet of die chip ook maar n gedeelte van een PCI-e slot kan gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp.
De chip past prima op een moederbord, maar aangezien chips op moederborden gesoldeerd worden heb je er weinig aan als de moederbordfabrikant dat niet voor je gedaan heeft 8)7

Jij linkt alleen niet naar een chip, maar naar een mPCIe module (met die chip erop). Om een mPCIe module ergens in te prikken moet er... een mPCIe slot zijn. Er zijn zeker moederborden met mPCIe (ik tik dit bijv op eentje), maar het bord wat je gekozen hebt heeft er geen. Trek dus je conclusies...

Oslik blyat! Oslik!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:47
Voor drie euro extra past 'ie prima: pricewatch: Gigabyte WB867D-I
Pagina: 1