Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:26
Ik zit met de volgende situatie:

3 apotheken, onderling verbonden middels E-Zorg. Hiermee krijgt de klant toegang tot medische software zoals CGM / LSP / OZIS etc..

Wat wil nu, deze lijnen zijn erg duur en ontzettend traag.

We hebben nu de E-Zorg lijnen opgezegd en op alle 3 lokaties een Ziggo lijn van 200MB laten aansluiten, welke (jawel) onderling verbonden zijn middels OpenVPN verbinding.
Op de hoofdvestiging draaid nog wél een E-Zorg.

We hebben op de hoofdvestiging een Terminal Server neergezet waar alle gebruikers van alle lokaties op inloggen.
Op de Router een aantal static routes ingesteld dat wanneer iemand naar google.nl wilt gaan het verkeer wordt gerouteerd door Ziggo, en het overige (medische) verkeer over E-Zorg.

Oke nu komt de clue...

We hebben dit ruim een half jaar getest zonder problemen, de oude E-Zorg lijnen hebben in die tijd ook UIT gestaan.

Nu, na opzegging van de 2 abonnementen werkt ineens het LSP en OZIS niet meer voor de 2 vestigingen waarbij de lijn is opgezegd, voor de medewerkers van de hoofdvestiging werkt het allemaal nog prima..

Volgens E-zorg komt dit omdat dit alleen kan over een 'eigen' E-Zorg verbinding....
Ik heb de situatie uitgelegd m.b.t de static routes e.d. en terminal server, toch blijft meneer aangeven van dat het niet kan én mag wegens dat Ziggo geen gecertificeerde lijn is voor medisch verkeer...

Het vreemde is dat alles, perfect en prima heeft gewerkt al die tijd, en nu de abonnementen zijn opgezegd niet meer.
Ik heb sterk het vermoeden dat het gewoon een geld kwestie is..

Het leuke is dat OZIS per 01-07 stopt, en er dus geen patientgegevens opgevraagd kunnen worden op de 2 vestigingen. Mooi klote dus.

Sowieso erg vreemd aangezien 2 andere praktijken welke wij hebben ingericht, met dezelfde constructie, wél werkt (E-Zorg gaf direct aan dat wanneer ik de naam zou noemen, hij het hier ook zou blokkeren).

Wat moet ik hier nou mee...
E-Zorg weigert LSP en OZIS te activeren voor de 2 filialen welke geen abonnement meer hebben.
Ik heb bij VZVZ ook al info opgevraagd alleen alles lijkt zo lang te duren, bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audio-Catalyst
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
ik zou de verbindingen vanuit de 2 subvestigingen even NATTEN.
Wat men vanuit ezorg doet , is checken op IP

Welnu.. als je NAT gebruikt , dan lijkt het voor EZORG dat de connecties uit de hoofdvestiging komen

dit werkt, weet ik uit ervaring ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
We zijn al wat verder ermee.

Via VZVZ begrepen dat CGM de 2 apotheken op 'onderhoud' heeft gezet, waardoor Ezorg (ik vermoed op basis van praktijk/agb-code) de toegang blokeerd..

Edit: Ezorg geeft aan dat 'ergens' een FQDN uit hun DNS is verwijderd (gebonden aan de vestiging).
We proberen nu via CGM te achterhalen welke FQDN's er worden gebruikt.

Ellende.... ongeveer 4 rondjes verder te zijn gestuurd komen we er hopelijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
Audio-Catalyst schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:57:
ik zou de verbindingen vanuit de 2 subvestigingen even NATTEN.
Wat men vanuit ezorg doet , is checken op IP

Welnu.. als je NAT gebruikt , dan lijkt het voor EZORG dat de connecties uit de hoofdvestiging komen

dit werkt, weet ik uit ervaring ;-)
Checken op IP? Ze maken gebruik van een Terminal Server.. Dit is dus maar 1 IP...
Op dezelfde server waar de hoofdvestiging op werkt, werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:12
Ezorg stuurt standaard met 1 ip uit. Zijn deze voor alle locaties hetzelfde? Uit mijn hoofd moeten er 2 ip's open gezet worden voor communicatie met het LSP. Toon (helpdesk CGM) weet precies welke dat zijn. Er zijn ook ziekenhuizen waar het werkt zonder ezorg verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 17:59

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Simpele1986 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:07:
Ik heb de situatie uitgelegd m.b.t de static routes e.d. en terminal server, toch blijft meneer aangeven van dat het niet kan én mag wegens dat Ziggo geen gecertificeerde lijn is voor medisch verkeer...
Los van de technische aspecten lijkt het me verstandig om de juridische kant ook even uit te zoeken. Misschien ben je inderdaad wel verplicht om een speciale verbinding te hebben.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
Paultje3181 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:21:
Ezorg stuurt standaard met 1 ip uit. Zijn deze voor alle locaties hetzelfde? Uit mijn hoofd moeten er 2 ip's open gezet worden voor communicatie met het LSP. Toon (helpdesk CGM) weet precies welke dat zijn. Er zijn ook ziekenhuizen waar het werkt zonder ezorg verbinding
Voor alle locaties hetzelfde, uiteraard wel een eigen intern adres (10.32.x.x), EZorg modems hadden dan IP 10.32.x.254.
Normaal heb ik contact met Mark van de helpdesk van CGM, erg kundig advies vaak.
Je geeft aan dat er 2 IP's open gezet moeten worden, moet VZVZ deze toelaten of moeten wij dit ergens open zetten (wat ik me niet kan voorstellen omdat al ons medische verkeer nogsteeds over de Ezorglijn van de hoofdvestiging loopt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:15:
[...]

Los van de technische aspecten lijkt het me verstandig om de juridische kant ook even uit te zoeken. Misschien ben je inderdaad wel verplicht om een speciale verbinding te hebben.
'Vroegah' toen Ziggo nog UPC was, bleek de lijn wél gecertificeerd... Nu het overgenomen is door Ziggo is dit weggevallen..
Juridisch doen we niks dat niet mag...
Pagina: 1