Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini-R2-D2

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
geek: Mini-R2-D2 heeft besturing via Lightsaber-afstandsbediening

Misschien ligt het aan mij, maar gezien de reacties op het artikel denk ik van niet....

Wat heeft dit item in hemelsnaam voor nieuwswaarde voor Tweakers? Ik ben van mening dat Tweakers zich hiermee een beetje belachelijk maakt. Het gaat om een stuk speelgoed wat op een of andere chinese webshop staat. Er is geen enkel technisch aspect dat interessant is om over te schijven. Op afstand bestuurbare motortjes via een knopje op een controller bestaat al zo lang als de radio bestaat. Als dit nieuws is kunnen we voor elk DealExtreme artikel ook wel een item maken.

Het ontgaat me even. Ben benieuwd wat de redactie hier zelf over vind.

PS. Ik zie net dat het item van gisteren is, niet van vandaag. Dus misschien is deze discussie al gevoerd.....

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 26-06-2015 08:49 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
.geek zijn we mede gestart om wat luchtiger items te kunnen brengen. Het blijft soms zoeken naar de balans tussen luchtig maar het melden waard en onderwerpen die over de rand gaan en flauw/oninteressant/13-in-een-dozijn zijn. Uit de reacties maak ik op dat sommigen het wel leuk vinden (het was ook een submit), maar er is ook kritiek. De kritiekpunten nemen we zeker mee bij komende keuzes.

Mocht je zelf actuele items tegenkomen waarvan jij vindt dat ze veel beter in .geek passen, dan weet je ons hopelijk te vinden: http://tweakers.net/submit/ :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Olaf schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:25:
.geek zijn we mede gestart om wat luchtiger items te kunnen brengen. Het blijft soms zoeken naar de balans tussen luchtig maar het melden waard en onderwerpen die over de rand gaan en flauw/oninteressant/13-in-een-dozijn zijn. Uit de reacties maak ik op dat sommigen het wel leuk vinden (het was ook een submit), maar er is ook kritiek. De kritiekpunten nemen we zeker mee bij komende keuzes.

Mocht je zelf actuele items tegenkomen waarvan jij vindt dat ze veel beter in .geek passen, dan weet je ons hopelijk te vinden: http://tweakers.net/submit/ :)
Dat .Geek luchtiger is weet ik uiteraard, maar deze vond ik (persoonlijk) net over het randje. Bij .Geek verwacht je toch wel techy stuff waarbij iets meer komt kijken dan bij dit stukje speelgoed, maar dat is inderdaad persoonlijk en uiteraard moet er een balans gezocht worden. Niets ten nadele van het speelgoed verder, maar het heeft niets met tech te maken (misschien 70's tech).

De submit weet ik inderdaad wel te vinden, al is dat bij meestal bij software updates als ik die niet na een paar dagen zie verschijnen ;)

Ik hoop in de toekomst wat meer .Geek dingen te zien in de vorm van huis-tuin-keuken automatisering zoals domotica e.d. Liefst natuurlijk met veel meetwaardes en sensoren enzo. Niet de kant en klare oplossingen, maar uiteraard de .Geek oplossingen :>

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 26-06-2015 10:18 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Om te beginnen: leuk om te zien dat er discussie is over wat .geek is en wat het zou moeten zijn.

De eerste gedachte achter .geek was dat we geregeld dingen tegenkwamen die geen 'nieuws' waren, maar toch interessant en/of leuk voor veel mensen op de site. Daarom hebben we deze categorie in het leven geroepen. Het is ook een plek waar we onze teugels op het gebied van schrijfstijl wat losser laten, omdat de onderwerpen dat toelaten.

We zijn nog altijd op zoek naar een balans en zulke posts helpen te bepalen wat iedereen wel en niet verwacht van .geek en wat erin past of niet. We zullen zien :)