Ziggo draadloos netwerk verbeteren - Wat is de oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
Vriendin en ik zijn onlangs een appartement ingetrokken (2 hoog). Hartstikke mooi natuurlijk.. Bij een nieuw appartement hoort ook een internet verbinding. Daar wij niet zulke groot verbruikers zijn hebben we gekozen voor het goedkoopste alles-in-een abonnement van Ziggo. Een 40mbit lijntje.

Na flink wat geklus aan het huis, zijn we uitgekomen bij het aanleggen van de ziggo modem. Dit was een fluit van een cent. Op de kabel haalt hij om en nabij de maximale snelheid. Draadloos is echter dramatisch. Op een meter of 3 is de verbinding redelijk. Snelheid is dan ongeveer 25mbit. Loop ik verder door het huis, neemt het bereik en daarmee de snelheid dramatisch af.

Wifi analyzer heb ik gebruikt om te kijken of ik moet schikken tussen de channels. Diverse channels geprobeerd, conclusie: minimale verschillen.
De modem zendt uit op 2,4Ghz. Heb bandbreedte van 20 naar 40 aangepast, ook niet het gewenste resultaat.
Wij hebben de Ubee 321b modem. Hieronder een plaatje toegevoegd met een plattegrond van het huis. Bij het rode rondje komt de internetverbinding het huis en staat ook het modem.
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Router%281%29.png

Graag hebben door het gehele huis goed tot redelijke dekking. Vooral tussen de woonkamer, eetkamer, studiekamer en eetkamer. Nu zit ik er aan te denken om het modem in bridge mode te laten zetten en dan een goede WIFI router aan te schaffen.
Weet iemand welk apparaat ik dan zou moeten aanschaffen & of dit de juiste oplossing is?

Er zijn vast meer mensen die dezelfde klachten hebben ondervonden. Ik ben erg benieuwd naar de (mogelijke) oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Als Ziggo binnen komt in MK, dan gewoon op router functie laten staan en dan een extra router als Acces Point aansluiten en bij nr22 aansluiten (dezelfde gang), dan zit die best centraal in woning. Dan voor bijv ASUS N66U gaan ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Ziggo komt niet binnen in de meterkast. De aansluiting zit in de woonkamer.
De plek die jij bedoeld is inderdaad een mooie locatie. Zal de ASUS N66U de afstanden door het huis kunnen overbruggen? Lijkt me dat het niet hele grote afstanden zijn..

De ASUS N66U al regelmatig voorbij zien komen. Lijkt een goede router met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Nog andere goede (router/acces point) alternatieven?

[ Voor 37% gewijzigd door ThijsM op 26-06-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:17
Ik weet niet wat het budget is voor de router(Ik kan niet in je portemonnee kijken), wat hier boven wordt geschreven is wel de oplossing.
Maar zelf zou ik toch voor een ac-router gaan N66U kost rond de 120 voor 30 meer heb je de AC68U.
Dit is toekomst gerichter, de N66U komt uit 2011 die is ook al een paar jaar op de markt.
Steeds meer devices ondersteunen AC-Wifi. Nu weet ik niet of de AC66U meer bereik heeft, maar mijn mening is meer doe het gelijk goed dan ben je gelijk klaar.

edit: Ik zeg niet dat de N66U slechte koop is, dat zeker niet, want ik heb er ook genoeg goede dingen over gehoord.

[ Voor 15% gewijzigd door blackspeedy op 26-06-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Ik heb een appartement van soortgelijke grootte en heb ook een Ubee EVW321b hier hangen. Op de 5 GHz radio van dat ding haal ik met gemak 40/4 door mijn gehele appartement.

Er zit WiFi boven je, naast je én onder je. Het 2.4 GHz spectrum is gewoon vol, daar kan je Ubee weinig aan doen. Sterker nog, met andere merken (Ubiquity, Asus, Netgear) haal ik evengoed een prut snelheid op 2.4 GHz. In de avond als iedereen thuis is, is er niks met het signaal te beginnen.

Mijn advies zou dan ook zijn om te kijken hoe goed het 5G signaal in je appartement werk. Je kan dan altijd nog een acces point bijplaatsen aan de andere kant van de woning indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Wat betreft het een accespoint op 2,4ghz; dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Heb vandaag een Ubiquity Unify AP geprobeerd, deze had ook een slecht ontvangst en was erg instabiel. Na enkele uren prutsen, proberen, e.d. het apparaat weer terug gebracht.

In mijn appartement zijn de 5Ghz verbinden op 1 hand te tellen (binnen mijn bereik). Hier zijn dus mogelijkheden voor mij. De keus is gevallen op het aanschaffen van een nieuwe router en dan het modem van ziggo in bridge mode te zetten. Zeer waarschijnlijk zal ik hem naar de opening naar de gang zetten, dit is de meest centrale plek in het huis waar ik gemakkelijk de router neer kan zetten. Voor de twee laptops in huis zal ik een nieuwe netwerkkaart aanschaffen (Intel 7260) zodat ze volledig profijt kunnen hebben van het netwerk.

Nu is het nog een kweste van uitzoeken welke router het gaat worden. Lees veel over asus routers, voornamelijk over de N66U en de AC66U. Iemand ervaringen met beiden toevallig?
Daarnaast lijkt mij de Netgear Nighthawk AC1900 (R7000) ook een prima router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Leuk dat je een router van 150+ euro wilt aanschaffen maar dat is nogal overkill met een lijntje welke net de 40 megabit aan tikt. Heb je nu al getest hoe de 5 GHz signaal van je (dual band) Ubee modemrouter werkt? Kans bestaat dat dit alleen al afdoende is, je hoeft dan enkel nog 2 x een NIC (Intel 7260 zoals je aangeeft is prima) aan te schaffen.

Wel je Ubee even op een ander kanaal dan 36-40 instellen i.v.m. naburige signalen. De Ubee doet naar mijn weten DFS dus je kan prima kanaal 100 of hoger selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Ik heb een R7000 en (naast mijn extender problemen, maar dat probleem ligt bij de extender zelf) is een prima ding. Echter, voor de snelheid van jouw internet is een R7000 een enorme overkill. Ik haal er draadloos gemakkelijk 200mbit uit, maar waarom zoveel betalen wanneer een N router al meer dan voldoende is.

Wat ik overigens heb gedaan is de router die in de Ubee verwerkt zit uitgeschakelt, en de Ubee enkel als modem gebruiken. Zoek een N routertje (dualband) uit met degelijke antennes en plaats deze niet achter een gesloten ruimte. Dat moet in jouw relatief kleine ruimte nagenoeg perfect werken in iedere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Dat een router van €150,- overkill is begrijp ik. Maar wil wel graag een router die ik in de toekomst ook nog zal kunnen gebruiken, indien ik een pakket omhoog ga bijv.
Inmiddels heb ik een 2e hands Asus RT-AC66U aangeschaft voor €80,-. Deze komt volgende week bij mij op de mat binnen. Lijkt me een prima keus.
Hij zal geplaatst worden op een kastje naast de deur van de gang, de meest centrale plek waar gemakkelijk een router geplaatst kan worden. Hopelijk kan hij het hele huis voorzien.

Wat betreft de 5Ghz lijn van de Ubee; deze heeft een prima bereik, 5 strepen, alleen is de snelheid bedroevend. Ondanks de verschillende kanalen die geprobeerd zijn.
Mijn hoop is gevestigd op de Asus RT-AC66U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek283
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2022
Misschien is je router 5Ghz? Dat is sneller maar heeft erg slecht bereik
In mijn kamer zo'n 5 meter van de router is oke maar als ik aan de andere kant zut van me kamer 2,5 meter verder is een drama dat is het warschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Heb het gemeten op max 2m afstand van de modem/router, wifi ingesteld op 5ghz. Hopelijk is alle "ellende" volgende week over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

thijsmunniksma schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:10:
Dat een router van €150,- overkill is begrijp ik. Maar wil wel graag een router die ik in de toekomst ook nog zal kunnen gebruiken, indien ik een pakket omhoog ga bijv.
Geen verstandige overweging. Dit is high-tech he. Voor functionaliteit waar je nu een duur apparaat voor nodig hebt is over een jaartje een mid-range voldoende en jaartje later kan een low-end ding nog zelfde doen. Alles wat je koopt wat meer kan dan wat je nu nodig hebt is geld over de balk smijten. Bovendien heb je ook voor een veelvoud van 40Mbps geen WiFi-ac monster nodig. Een competente 2x2 MiMo 5GHz WiFi-n AP kan rustig 200Mbps leveren bij goed signaal, en bij slecht signaal levert ac sowieso nauwelijks of niets meer.

Als je over een tijdje een sneller abonnement neemt en er is toch iets snellers nodig, verkoop dan wat je hebt en koop dan het minimale wat voldoet aan je eisen op dat moment.
Inmiddels heb ik een 2e hands Asus RT-AC66U aangeschaft voor €80,-. Deze komt volgende week bij mij op de mat binnen. Lijkt me een prima keus.
Hij zal geplaatst worden op een kastje naast de deur van de gang, de meest centrale plek waar gemakkelijk een router geplaatst kan worden. Hopelijk kan hij het hele huis voorzien.

Wat betreft de 5Ghz lijn van de Ubee; deze heeft een prima bereik, 5 strepen, alleen is de snelheid bedroevend. Ondanks de verschillende kanalen die geprobeerd zijn.
Mijn hoop is gevestigd op de Asus RT-AC66U.
Zou ik nog niet zo zeker van zijn... kan net zo goed je client zijn die het probleem oplevert in 5GHz, en dan gaat die AC66U weinig veranderen. Maar goed, betere locatie voor AP is wel altijd positief

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

En waarom niet de ubee verplaatsen naar een centraal punt in de woning?

Scheelt je 150 ballen. }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Waterlelie op 27-06-2015 23:45 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 22:26
Dat mag niet van de Ziggo. Je moet het modem binnen een bepaalde (korte) afstand van het punt waar de kabel binnenkomt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Ja dat zeggen ze ook over ADSL, maar er is een verschil tussen zeggen en de werkelijkheid.
Zelf had ik er bij ADSL ook ruim 20 meter kabel tussen het isra en het modem. Zou ook niet kunnen maar haalde toch netjes de max van m'n verbinding.

Proberen kan altijd. Je provider kan echt niet zien of je er 1 meter of 5 meter kabel tussen hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MdBruin schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:18:
Ja dat zeggen ze ook over ADSL, maar er is een verschil tussen zeggen en de werkelijkheid.
Zelf had ik er bij ADSL ook ruim 20 meter kabel tussen het isra en het modem. Zou ook niet kunnen maar haalde toch netjes de max van m'n verbinding.
Dan was "de max" die ingesteld was significant onder je technische max. Ik heb andere ervaringen. In vorig huis een DSL backup-lijntje gehad. ISRA was in meterkast, maar het kwam me beter uit modem in woonkamer te hebben. In meterkast haalde ik 16Mbps, in woonkamer krap 11Mbps. Nu ging het hier maar om backuplijntje die ik welgeteld twee keer zinnig gebruikt heb, dus die 5Mbps boeide me weinig, maar als dat m'n hoofdverbinding was zou ik het echt niet hebben willen missen.
Proberen kan altijd. Je provider kan echt niet zien of je er 1 meter of 5 meter kabel tussen hebt zitten.
Het boeit je provider uitermate weinig wat je allemaal prutst. Maar als je om hulp moet vragen is eerste wat ze checken waar de modem staat. Staat die fout, dan mag je het eerst terug gaan zetten bij de overnamepunt. Komt een monteur over de vloer en treft hij modem op foute plek aan, dan gaat hij het ook terugzetten en krijg je daar waarschijnlijk de rekening voor.

Minder handig dus :z

Sowieso, het combineren van modem, router en AP in zelfde kastje is erg onhandig, maar klanten willen nu eenmaal "een kastje" terwijl beste plek voor modem nagenoeg nooit beste plek is voor AP en wat voor router best uitkomt hant helemaal af van hoe je je binnenhuisnetwerk geregeld hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Oilman schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:00:
Dat mag niet van de Ziggo. Je moet het modem binnen een bepaalde (korte) afstand van het punt waar de kabel binnenkomt plaatsen.
Pfffff. Mag niet. Kan prima. Ik heb mijn modem nu in de MK ipv de woonkamer. Zit 13 meter nette coax kabel tussen, met nette connectoren. Werkt perfect, ook 120 Mbit.

WiFi van Ziggo kan ik niets over zeggen, heb nog een oud modem zonder wifi. Gelukkig. Ik heb op 3 plaatsen een AP geplaatst, allemaal 'oude' routers die ik voor een prikkie heb aangeschaft. E3200, E4200, edimax BR6574N, WNDR3700. Nu heb ik volledige dekking in huis, grotendeels simultaan 2.4 en 5Ghz. SSID overal hetzelfde, ook de 5GHz. Kanalen op 2.4 optimaal instellen was wat gedoe, maar is nu ok. Clients kiezen nu zelf het beste signaal, per plek in huis. Een wandeling vAn tuin naar zolder met een MacBook geeft als resultaat dat bij grotere afstand van een AP eigenlijk altijd een 2.4 verbinding actief is. Dichter bij een AP is dat meestal 5Ghz.

Conclusie: iedere woning is anders, alle AP' gedragen zich weer net iets anders en iedereen zijn wensen zijn anders. Je zult voornamelijk veel moeten experimenteren, ben ik bang,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 22:26
Maar je realiseert je wel dat als er zich ooit een probleem met de verbinding voordoet je niet geholpen wordt door Ziggo? Dan krijg je te horen dat je het aan moet sluiten zoals vereist. Als het echt niet anders kan zou ik het overwegen, maar dat is hier toch niet bepaald het geval.

Zoveel experimenteren moet niet nodig zijn. Gewoon fatsoenlijke apparatuur kopen, op een logische plaats installeren en de instellingen goed zetten. Het is geen rocket science om fatsoenlijke WIFI te creeren in een appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52
Oilman schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:27:
Maar je realiseert je wel dat als er zich ooit een probleem met de verbinding voordoet je niet geholpen wordt door Ziggo? Dan krijg je te horen dat je het aan moet sluiten zoals vereist. Als het echt niet anders kan zou ik het overwegen, maar dat is hier toch niet bepaald het geval.

Zoveel experimenteren moet niet nodig zijn. Gewoon fatsoenlijke apparatuur kopen, op een logische plaats installeren en de instellingen goed zetten. Het is geen rocket science om fatsoenlijke WIFI te creeren in een appartement.
Woon je zelf in een appartement? Ik heb hier 60 ssid's op 2.4 GHz en 5 GHz komt nauwelijks door het beton heen. Ik ben dus wel gedoemd tot experimenteren om in verschillende ruimtes goede WiFi te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
dion_b schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:35:
[...]

Dan was "de max" die ingesteld was significant onder je technische max. Ik heb andere ervaringen. In vorig huis een DSL backup-lijntje gehad. ISRA was in meterkast, maar het kwam me beter uit modem in woonkamer te hebben. In meterkast haalde ik 16Mbps, in woonkamer krap 11Mbps. Nu ging het hier maar om backuplijntje die ik welgeteld twee keer zinnig gebruikt heb, dus die 5Mbps boeide me weinig, maar als dat m'n hoofdverbinding was zou ik het echt niet hebben willen missen.

[...]

Het boeit je provider uitermate weinig wat je allemaal prutst. Maar als je om hulp moet vragen is eerste wat ze checken waar de modem staat. Staat die fout, dan mag je het eerst terug gaan zetten bij de overnamepunt. Komt een monteur over de vloer en treft hij modem op foute plek aan, dan gaat hij het ook terugzetten en krijg je daar waarschijnlijk de rekening voor.

Minder handig dus :z

Sowieso, het combineren van modem, router en AP in zelfde kastje is erg onhandig, maar klanten willen nu eenmaal "een kastje" terwijl beste plek voor modem nagenoeg nooit beste plek is voor AP en wat voor router best uitkomt hant helemaal af van hoe je je binnenhuisnetwerk geregeld hebt.
Dat klopt, kan natuurlijk ook komen omdat de wijkcentrale relatief dicht bij mijn huis staat. ;)
Ging mij er alleen maar om dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat je je modem dicht bij het ISRA hoeft te zetten. Natuurlijk zijn er situaties waarbij je al ver van de wijkcentrale af zit dit niet meer kan doen aangezien de S/R al belabbert is.

Zat nog te twijvelen of ik het stukje van instabiliteit zou vermelden maar niet gedaan aangezien een smartphone toch niet zo lekker typt. Maar je heb er wel gelijk in. Het kan instabiliteit veroorzaken, vooral dan veroorzaakt door de stekkers/kabel maar ook door de signaalkwaliteit die je al krijgt.

Moet ik je ook gelijk in geven. De infrastructuur in je huis bepaald al een heleboel. Vind het ook vaak opvallend dat een heleboel tweakers (show je netwerk topic) het AccessPoint in de meterkast hebben hangen. Is de meest slechte plek om uit te kiezen. Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn en prima werken. Uitproberen kan geen kwaad.
Wat je ook al aangeeft een losse AP is in de meeste gevallen een betere oplossing. Plaatsbaar waar je zelf wilt zonder al de andere kabels welke je moet verlengen/omleggen.

De TS gaf aan een Ubiquiti UAP geprobeerd te hebben maar dat beviel/werkte niet.
Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd welke instellingen je hebt gebruikt aangezien ik tot nu toe positieve ervaringen met mijn UAP-Pro (met 5Ghz) heb (1 UAP-Pro dekt het hele draadloze netwerk waar 2 andere moeite hadden).

Ook gaf je aan dat je 40MHz kanalen hebt geprobeerd, een afrader aangezien je al moeite ondervond op 20MHz (je hebt dan serieus te weinig spectrum beschikbaar en gaat eigenlijk alleen maar storen).
Kijk eens of de volgende kanalen beter gaan 1,6,11,13 (indien beschikbaar).
Tevens kan je kijken naar het uitgestuurde vermogen op de AP, minder is beter al is dit in sommige situaties niet mogelijk door de buren. Mijn UAP-Pro draaid bijv. op 16dBm wat neer komt op ongeveer 40mW. Een goede locatie van het AP maakt dit mogelijk. En ja er zijn bij mij ook genoeg andere AP's zichtbaar (25 incl die van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

nvrmnd.

[ Voor 98% gewijzigd door Waterlelie op 28-06-2015 22:25 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Waarom kijk je niet eens naar een goedkopere AC router.
Ik gebruik op mijn 200mbit van Ziggo een R6250 van Netgear. Deze is onder de 100euro verkrijgbaar en ik heb in en om mijn hele huis goede wifi ontvangst en de 200Mb trek ik makkelijk met deze AC1600 router.

Voordeel is dat ik naast de 5GHz ook nog een 2.4GHz kan gebruiken voor mijn oudere apparaten die geen 5GHz ondersteunen

[ Voor 31% gewijzigd door Gadgeteer op 29-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Heb tweedehands voor €75,- een Asus RT-AC66U op de kop getikt. Deze verwacht ik morgen thuis. Dus onder de €100,- is zeker gelukt.
Komende dagen meld ik mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf momenteel erg te spreken over een TP link router die ik enkele maanden geleden aangeschaft heb, waar ik onmiddelijk DD-WRT op heb gezet. (deze op precies te zijn: http://www.mycom.nl/deskt...eless-n-gigabit-router-tl)

Wifi bereik ten opzichte van Ziggo's UBEE modem ervaar ik als merkbaar beter en vooral stabieler.
Garanties vind ik met WiFi altijd lastig. Dat is in mijn ervaring altijd trial en error. Als je een beetje zo'n moderne uit beton gebouwde bunkerwoning hebt bijvoorbeeld ben je eigenlijk altijd de sigaar en moet je aan de haal met repeaters of access points als je je WiFi bereik op een significante manier wil verbeteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:25:
Ik ben zelf momenteel erg te spreken over een TP link router die ik enkele maanden geleden aangeschaft heb, waar ik onmiddelijk DD-WRT op heb gezet. (deze op precies te zijn: http://www.mycom.nl/deskt...eless-n-gigabit-router-tl)
Je gaat toch niet anno 2015 een router/AP aanraden die alleen 2.4GHz doet?

Twee redenen om dat niet te doen:
1) Als er sprake is van structurele interferentie in de 2.4GHz band (nu of in de toekomst) kun je het hele apparaat weggooien omdat je dan geen andere keus heb dan 5GHz gebruiken.
2) De tijden dat je met 2.4GHz nog betere dekking had zijn voorbij. Een goede AP kan op 5GHz meer dekking bieden en op alle locaties meer performance dan op 2.4GHz.

Als ik de TP-Link Archer C5 v1.20 bekijk (in 2.4GHz erg goed met de WR1043ND te vergelijken), haal ik bij goed signaal op alle locaties ongeveer 3.5x de throughput op 5GHz tov 2.4GHz, en is er bij mij in huis een plek waar ik met 2.4GHz geen betrouwbare verbinding heb maar wel met 5GHz. Dit is natuurlijk een ac-apparaat, met 3x3 n 5GHz heb je 2x ipv 3.5x de throughput, maar de extra dekking en stabiliteit hou je.
Wifi bereik ten opzichte van Ziggo's UBEE modem ervaar ik als merkbaar beter en vooral stabieler.
De WR1043ND is in 2.4GHz een van de beste apparaten en biedt bovenal 3x3 MiMo waar de modem/router maar 2x2 MiMo doet, en dus ook minder antenna diversity heeft. Het zal sowieso gevoeliger en dus stabieler/sneller zijn.
Garanties vind ik met WiFi altijd lastig. Dat is in mijn ervaring altijd trial en error. Als je een beetje zo'n moderne uit beton gebouwde bunkerwoning hebt bijvoorbeeld ben je eigenlijk altijd de sigaar en moet je aan de haal met repeaters of access points als je je WiFi bereik op een significante manier wil verbeteren.
Check, althans wat betreft AP's. Repeaters kunnen evenmin door beton heen als je eerste router. Enige oplossing is een of ander type draad door de

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh, is 5Ghz zo'n ding dan? Ik zie het al een aantal jaren op dozen staan maar het eerste device wat er mee om kan gaan moet zich nog aandienen in mijn niet helemaal verwaarloosbare collectie hardware. Dus nam dat niet direct mee als factor nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad zat apparaten die er niets mee kunnen, maar ook zat situaties waar 2.4GHz gewoon zo vol zit dat het onbruikbaar is. En dan is het 5GHz of geen WiFi...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Ik heb al een tijdje de Powerline extender van TP-Link alleen loop ik momenteel nog tegen paar problemen aan.

http://www.tp-link.com/en...cat-18_TL-WPA4220KIT.html

Heb gisteravond mijn Ziggo router gereset, en de powerline geplaatst. Helaas lukt het mij niet om de netwerk te kunnen klonen. Heb het uitgevoerd zoals het in de handleiding staat, en ook nog een YouTube filmpje bekeken.

Nou heb ik 2 aparte netwerken, een van Ziggo en de ander van TP-Link, op zich ook prima aangezien de Ziggo router beneden staat en de Powerline in mijn slaapkamer.

Alleen is het probleem nu wel, zodra ik in mijn kamer op WiFi zit van de TP-Link ben ik wel verbonden, maar heb ik soms geen internet. Weet iemand misschien waar aan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:59
Krishh schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:41:
Ik heb al een tijdje de Powerline extender van TP-Link alleen loop ik momenteel nog tegen paar problemen aan.

http://www.tp-link.com/en...cat-18_TL-WPA4220KIT.html

Heb gisteravond mijn Ziggo router gereset, en de powerline geplaatst. Helaas lukt het mij niet om de netwerk te kunnen klonen. Heb het uitgevoerd zoals het in de handleiding staat, en ook nog een YouTube filmpje bekeken.

Nou heb ik 2 aparte netwerken, een van Ziggo en de ander van TP-Link, op zich ook prima aangezien de Ziggo router beneden staat en de Powerline in mijn slaapkamer.

Alleen is het probleem nu wel, zodra ik in mijn kamer op WiFi zit van de TP-Link ben ik wel verbonden, maar heb ik soms geen internet. Weet iemand misschien waar aan dit kan liggen?
Je kunt heirvoor beter even een ander topic aanmaken ipv het topic van een ander kapen :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Ah oke sorry. Dacht dat het misschien handig was om hier te reageren. Dank je voor de tip en zal er op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Vandaag bezig geweest met het installeren. Eerst de router een volledige reset gegeven, toen aanpassingen gedaan in het modem zodat de router een static ip krijgt, daarna ziggo gebelt om de modem in bridge mode te zetten. De router vervolgens middenin de woning geplaatst, aansluiten en hoppa.
Resultaat: overal in het huis maximaal bereik en de maximale snelheid (40mb).

Ik ben een tevreden mens. Zit me nog nu wat te verdiepen in de verschillende firmware versies voor de Asus RT-AC66U. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Aanrader, of lekker stock houden?
Pagina: 1